Spring naar bijdragen

Belangstelling zeer lange cacheroute?


Hoe groot is de belangstelling?  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe groot is de belangstelling?

    • Ja, ik heb belangstelling (route in 1 dag).
      29
    • Ja, ik heb belangstelling (route in 3 dagen).
      41
    • Nee, ik heb geen belangstelling.
      28


Aanbevolen berichten

Wordt het ook mogelijk om deze met de fiets te doen, of kan dat met deze route niet

 

Ik heb vanmiddag een stukje van ruim een kilometer van de route gelopen en dat is amper te doen met de fiets: ruig, rotsblokken, stukjes klimmen/dalen, hoog wordend gras en stukken totaal zonder paden!

 

 

het lijken de alpen wel

 

timo :thumbup:

 

 

p.s. 333 half evil op dit forum.

 

sorry moest effe.

bewerkt door leip11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zou graag willen dat ik het kon, maar helaas weet ik dat het met mijn lijf niet zal gaan lukken. Dat geeft niets, ik vind het een superplan. Knap dat je het gaat uitzetten en ik wens een ieder die hem wil gaan lopen veel succes. Ik hoor graag t.z.t. de verhalen.

 

Gr. Lydia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je hem in één keer wil lopen, dan moet je één keer met de auto ongeveer 8 km rijden om op het startpunt van route 3 te komen. Die afstand zit volgens mij niet in de 75 km wandelafstand :thumbup:

 

Maak er anders maar gelijk een Kennedymars (80 km) van :punk:

Start om 21 uur 's avonds, en de volgende dag om 15.00 uur bij de cache.

bewerkt door TuuronTour
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vanmiddag een stukje van ruim een kilometer van de route gelopen en dat is amper te doen met de fiets: ruig, rotsblokken, stukjes klimmen/dalen, hoog wordend gras en stukken totaal zonder paden!

 

Gezien mijn ervaringen als mountainbiker zeg ik hierop: dan wordt het er alleen maar interessanter op. Voordat het hier in Nederland te gek wordt voor een ervaren mtb'er zal er toch heel wat loos moeten zijn.

De genoemde afstand is - wat mij betreft - absoluut niet interessant om te gaan lopen. Op de fiets zal het echter wel interessant zijn. En ook haalbaar in 1 dag.

 

Verder kan ik het toch niet nalaten op te merken dat als je de reacties op het forum bekijkt aangaande dit soort lange routes, je de indruk krijgt dat de belangstelling groot is.

Inderdaad zijn er enkele "gekken" die hiertoe in staat zijn, maar ........ :

 

ik heb inmiddels 2 fietsroutes van 35 km. en 1 van 25 km, en ik kan je meedelen dat ondanks positieve logs het grootste deel van de cachers de auto neemt - ondanks alles. En verder dat - nadat goud, zilver en brons vergeven zijn, en evt. nog een paar meer - je lang kan gaan zitten wachten op de volgende log.

Wat dat betreft ben ik benieuwd naar de logs van de recente route van Ruud4d nu het nieuwe eraf is!

 

Op het forum heeft "men" de mond vol, maar de realiteit is anders: snelheid, veel logs op 1 dag en gebruik van autonavigatiesystemen doen al die inspanningen om een mooie lange route voor te schotelen goeddeels teniet !

 

Ik heb veel lange en langere routes op mijn naam staan, maar ruim 80% van de logs zijn en blijven komen van korte multi's en traditionals. Dit ondanks de mooie woorden die er van tijd tot tijd op dit forum aangaande langere wandelroutes vs. korte en mn. traditionals te lezen zijn.

 

Het weerhoudt mij er niet van door te gaan met het ontwerpen van nog meer fietsroutes en evt. ook langere multi's , maar je bent gewaarschuwd !

 

Succes,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

75 km in 1 dag over zwaar terrein... tuurlijk klinkt dat uitdagend.. maar is het haalbaar?

 

Als ik de logs lees bij de tochten van Ruud.. afstand is de helft.. is menigeen dolgelukkig dat ze de eindstreep gehaald hebben en hebben ze ook behoorlijk de tijd nodig om die 37 km af te leggen.

 

Veel van de cachers zijn mensen die houden van wandelen.. behoor er zelf ook toe.. maar om een tocht te gaan lopen waar ik uiteindelijk echt op mijn tandvlees de eindstreep moet gaan halen is voor mij niet de meest aanlokkelijke tocht..

 

Je geeft ook aan, dat als je tocht uitzet.. om de uitdaging groter te maken je pas een logboekje zal aantreffen als je de volle 75 km gelopen zal hebben.. Denk je dat de uitdaging minder is voor de cachers als de mogelijkheid er is, mocht je tocht in 3 delen lopen, dat je elke tocht kan loggen? Ik persoonlijk zou het nl geweldig vinden om na 25 km te hebben gelopen en afgezien te hebben dat er aan het eind toch een logrolletje op me wacht.

Ik denk namelijk dat het aan de uitdaging niets af doet.. want als je er 3 delen van maakt.. zijn er genoeg die toch uit eindelijk alle 3 de delen willen lopen, al dan niet in 3 opeenvolgende dagen. Ik zal die mogelijkheid niet hebben ( zal waarschijnlijk worden verspreid over aantal weken, misschien wel maanden).

 

Het is zoals eerder al vermeld is erg makkelijk om hier te zeggen ja, daar is belangstelling voor.. maar eh.. tussen zeggen en uitvoeren zit een wereld van verschil.

 

Persoonlijk denk ik dat een km of 50 het maximale is wat een tocht kan zijn, zeker als je ook graag ziet dat mensen hem echt in 1 dag kunnen lopen.. en helemaal zeker omdat je aangeeft dat terrein niet al te gemakkelijk is.. ( rotsblokken, klimmen etc).

 

Ik wens je veel succes met het uitzetten van de tocht.. ik neem nu al petje af voor de mensen die hem dan ook daadwerkelijk ga lopen.. en ik roep nu alvast voor ik weer rare mailtjes krijg waar de bloemen zijn aan het eindpunt... IK ZAL ER NIET STAAN OM BLOEMEN TE OVERHANDIGEN!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

75 km in 1 dag over zwaar terrein... tuurlijk klinkt dat uitdagend.. maar is het haalbaar?

 

Voor een aantal mensen is het denk ik wel haalbaar, maar die groep is inderdaad erg klein.

 

In drieen opgesplitst in stukken van 25 km is een goede optie, maar ook 25 km is voor veel mensen nog erg lang.

Je moet dus zeker geen hoge bezoekersaantallen verwachten bij een dergelijke cache, maar de bezoekers die je wel krijgt, zijn je natuurlijk wel heel dankbaar. :thumbup:

 

Je moet hem dus natuurlijk wel gewoon uitzetten, ik ga ervoor :punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vorig jaar op Noord-Beveland een cache geplaatst (Landgoed Rijckholt): deze is nu uitgebreid met een Oostelijke variant en een westelijke variant. Daarmee zijn de drie caches gezamelijk ca 76 kilometer lang: je kunt ze ook separaat doen. De eerste is ca 5,5 km, de andere twee beide ca. 35 km. elk.

 

doofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend vroeg uit de veren om een stuk te bekijken van ca. 8 km en die is voor een groot deel met fiets of MTB is te doen, dus er is hoop voor de fietsfanaten! Deels zal er met de fiets aan de hand gelopen moeten worden. Ook zit er toch het nodige asfalt in. Dus misschien wel een fietscache voor de gehele route, wie zal het zeggen?

 

Eerst maar afwachten op de kaarten van het geheel. Eén deel is in kaart gebracht en is besteld, de andere twee komen zeer binnenkort uit. Het is dus een bestaande, maar wel zeer recente, route. Mogelijk her en der een aanpassing.

 

Al met al zal het wel even duren voor de cache er is, als die er al komt (flinke slag om de arm :thumbup: ) Alles ook afhankelijk van de toestemmingen voor het aanbrengen van tags of (wat ik in gedachten heb) spijkertjes op markante punten. Iemand ervaring met gekleurde spijkers, als die al bestaan?

 

Ik verwacht ook niet de cache massaal gedaan zal worden, zoals Geopatra al stelt. Een leuke mooie route met hopenlijk dito logjes en tevreden bezoekers. Is dat er gemiddeld één per maand: so what? Gaan mensen hem doen met de auto, lekker laten doen! Met de MTB, ook prima, de voldoening zal dan al groter zijn. Maar de wandelaars zullen de meeste voldoening eruit halen. Ieder zijn meug, is allemaal onderdeel van het spelletje dat geocachen heet, ik heb daar geen problemen mee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanochtend vroeg uit de veren om een stuk te bekijken van ca. 8 km en die is voor een groot deel met fiets of MTB is te doen, dus er is hoop voor de fietsfanaten! Deels zal er met de fiets aan de hand gelopen moeten worden. Ook zit er toch het nodige asfalt in. Dus misschien wel een fietscache voor de gehele route, wie zal het zeggen?

 

Eerst maar afwachten op de kaarten van het geheel. Eén deel is in kaart gebracht en is besteld, de andere twee komen zeer binnenkort uit. Het is dus een bestaande, maar wel zeer recente, route. Mogelijk her en der een aanpassing.

 

Al met al zal het wel even duren voor de cache er is, als die er al komt (flinke slag om de arm :punk: ) Alles ook afhankelijk van de toestemmingen voor het aanbrengen van tags of (wat ik in gedachten heb) spijkertjes op markante punten. Iemand ervaring met gekleurde spijkers, als die al bestaan?

 

Ik verwacht ook niet de cache massaal gedaan zal worden, zoals Geopatra al stelt. Een leuke mooie route met hopenlijk dito logjes en tevreden bezoekers. Is dat er gemiddeld één per maand: so what? Gaan mensen hem doen met de auto, lekker laten doen! Met de MTB, ook prima, de voldoening zal dan al groter zijn. Maar de wandelaars zullen de meeste voldoening eruit halen. Ieder zijn meug, is allemaal onderdeel van het spelletje dat geocachen heet, ik heb daar geen problemen mee!

 

 

je heb eigenlijk groot gelijk. maar als je het als wandelcache hebt bedoelt en hij wordt door mischien een van de eerste gefiets voor een ftf en een ander loopt hem dan heeft degene die loopt eigenlijk geen kans om bij deze cache een ftf te halen terwijl hij wel als loop cache bedoelt is.

 

timo :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al met al zal het wel even duren voor de cache er is, als die er al komt (flinke slag om de arm :punk: ) Alles ook afhankelijk van de toestemmingen voor het aanbrengen van tags of (wat ik in gedachten heb) spijkertjes op markante punten. Iemand ervaring met gekleurde spijkers, als die al bestaan?

 

 

Je kunt ook heel goed van die gekleurde pins gebruiken die je normaal op een memobord prikt. Punaises gaan roesten, maar deze hebben een gekleurde kop van hard plastic, ook aardig kleurvast in weer en wind. Ook zou je gekleurde kopspelden kunnen gebruiken. Je kunt die heel makkelijk schuin in de bast van een boom prikken. Zijn nog wat kleiner en vallen dan nog minder op voor vandalen oid. Gekleurde spijkers ken ik niet, wel aluminium of RVS die roesten ook niet :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...