Spring naar bijdragen

Belangstelling zeer lange cacheroute?


Hoe groot is de belangstelling?  

98 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoe groot is de belangstelling?

    • Ja, ik heb belangstelling (route in 1 dag).
      29
    • Ja, ik heb belangstelling (route in 3 dagen).
      41
    • Nee, ik heb geen belangstelling.
      28


Aanbevolen berichten

Al enige tijd loop ik met het idee rond om een lange afstands cache te maken, alleen was de vraag tot nu toe: waar en hoe? Die vraag is vandaag eindelijk naar tevredenheid beantwoord, middels een 3-tal routes van 20-25 km lang. Het exakte gebied houden we nog even voor ons, maar houdt het er maar op dat de ligging centraal in het land is, zodat het voor de meesten bereikbaar is.

 

De routes zijn afzonderlijk te lopen, maar ook aan elkaar te koppelen, zodat één route ontstaat van (naar schatting) 75 km. Gezien het terrein (veel stukken onverhard) is de route zwaar te noemen, zodat het raadzaam is er ook 3 dagen voor uit te trekken om hem te volbrengen. Misschien dat het voor de fanatiekelingen haalbaar is, om twee of drie routes op één dag te volbrengen. Een extra persoonlijke uitdaging dus!

 

Iedere route is een mooi rondje, zodat je bij de auto terug komt. De volgende route is later te doen of de dag erna, middels een overnachting in het gebied zelf. Om de uitdaging en de voldoening nog groter te maken is het de bedoeling dat er slechts één cache gelegd gaat worden. Er kan dus pas gelogd worden als de gehele route is afgelegd!!

 

Voordat we ons verder gaan oriënteren en er tijd in gaan steken, willen we eerst weten of hier eigenlijk wel belangstelling voor is, middels een kleine poll met een drietal keuzes. Bij redelijk veel belangstelling willen we er mee verder gaan. We zijn benieuwd naar jullie reakties!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Er is belangstelling voor een retourtje Warschau en een lift de Mont Blanc op, dus een 25k wandeling zal ook wel lopen.

Vergeet ik nog ene IRC en een S the M. met ook niet al te geringe totale afstanden...

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Al enige tijd loop ik met het idee rond om een lange afstands cache te maken, alleen was de vraag tot nu toe: waar en hoe? Die vraag is vandaag eindelijk naar tevredenheid beantwoord, middels een 3-tal routes van 20-25 km lang. Het exakte gebied houden we nog even voor ons, maar houdt het er maar op dat de ligging centraal in het land is, zodat het voor de meesten bereikbaar is.

 

Alle caches (hoe langer hoe beter :blush: ) die door natuur lopen, hebben mijn belangstelling en zullen door mij gelopen worden.... Zit er echter (te) veel bestrating door heen, laat ik ze liever links (of rechts) liggen... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle caches (hoe langer hoe beter  :blush:  ) die door natuur lopen, hebben mijn belangstelling en zullen door mij gelopen worden.... Zit er echter (te) veel bestrating door heen, laat ik ze liever links (of rechts) liggen... ;)

 

Bestrating zal er zeker in voorkomen, daar is in Nederland nauwelijks aan te ontkomen, maar het aantal kilometers asfalt zal naar verhouding niet groot zijn.

 

Ik kwam net een beperking in één van de route's tegen namelijk dat er één pontje alleen vaart van 1 mei tot 1 oktober, dus 5 maanden per jaar. Deze heeft dus invloed op het eind van één van de route's; de andere twee zijn het gehele jaar te lopen. Bij die éne route (waarschijnlijk nummer 1), zal in een periode van 7 maanden door de lopers iets geregeld moeten worden met iemand die hun daar oppikt en terug brengt naar de auto die aan de andere kant van het water staat :blush: Totaal moet er zes keer een water overgestoken worden.

 

In de buurt van de route zijn voldoende Bed & Breakfast's en campings te vinden :blush:

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje wat betreft het in één keer lopen van de route. Moet je telkens met de auto van start naar start of loopt dat in één keer door?

En is het ook mogelijk om hem in tweeën te lopen ipv 3?

 

En natuurlijk heb ik belangstelling! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ruud wel als hij maar kan lopen.

lekker van de natuur genieten als het nie tdoor een drukke stad of zo lekker buiten niet te warm niet te koud en dan lopen maar. dan ben ik er wel voor in. en als het zou kunnen wil ik hem wel voor een ftf proberen. maar dat zal moeilijk worden.

 

timo ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vraagje wat betreft het in één keer lopen van de route. Moet je telkens met de auto van start naar start of loopt dat in één keer door?

En is het ook mogelijk om hem in tweeën te lopen ipv 3?

 

En natuurlijk heb ik belangstelling! :blush:

 

Als je hem in één keer wil lopen, dan moet je één keer met de auto ongeveer 8 km rijden om op het startpunt van route 3 te komen. Die afstand zit volgens mij niet in de 75 km wandelafstand :blush:

 

Ik denk dat het inderdaad wel mogelijk is om hem in één keer te lopen. Reken maar uit in het gunstigste geval: zon op om 04.00, zon onder om 23.00. Totaal 19 uur voor 75 km. Iets van 4 km/u, met 5 keer een oversteek erbij. Heftig Ruud, als de beentjes dat maar redden ;)

 

De reakties tot nu toe zijn positief! Ik zal eens kijken of ik van de week het één en ander op kaart te pakken kan krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ruud wel als hij maar kan lopen.

lekker van de natuur genieten als het nie tdoor een drukke stad of zo lekker buiten niet te warm niet te koud en dan lopen maar. dan ben ik er wel voor in. en als het zou kunnen wil ik hem wel voor een ftf proberen. maar dat zal moeilijk worden.

 

timo ;)

 

Heel leuk hoor timo, maar hoe ga je daar komen tot nu toe rij je steeds met mij mee, dus een ftf zal er dan niet snel inzitten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ruud wel als hij maar kan lopen.

lekker van de natuur genieten als het nie tdoor een drukke stad of zo lekker buiten niet te warm niet te koud en dan lopen maar. dan ben ik er wel voor in. en als het zou kunnen wil ik hem wel voor een ftf proberen. maar dat zal moeilijk worden.

 

timo :thumbup:

 

Heel leuk hoor timo, maar hoe ga je daar komen tot nu toe rij je steeds met mij mee, dus een ftf zal er dan niet snel inzitten

 

 

er bestaat ook zoiets als een vader die fanatiek wandelaar is dus doen we hem met zijn tweeen. hij wou een keer maar als het maar een flinke tocht was.

 

timo :punk:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...