Spring naar bijdragen

Cachen met Schotse Hooglanders


Aanbevolen berichten

Ik heb niet zo'n probleem met de grote grazers. Mijn problemen zijn meer met de kleine grazers. Ik had graag dat men alle (natuur)gebieden in ons Nederland en omringende buitenlanden Teken-vrij maken. En als ze dan toch bezig zijn: ik heb ook een hekel aan muggen en ander stekend gespuis.

 

tot cache,

team Wij Drie :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb niet zo'n probleem met de grote grazers. Mijn problemen zijn meer met de kleine grazers. Ik had graag dat men alle (natuur)gebieden in ons Nederland en omringende buitenlanden Teken-vrij maken. En als ze dan toch bezig zijn: ik heb ook een hekel aan muggen en ander stekend gespuis.

 

tot cache,

team Wij Drie  :D

Het is inderdaad de vraag wat moeilijker is; een teek verwijderen of een complete koe.... met een pincet :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beesten reageren instinktmatig. Kunnen ze niet vluchten dan zullen ze voor de aanval kiezen. Hier in Nederland zijn natuurlijk geen dieren die jou als een lekker hapje zien dus daar hoef je niet bang voor te zijn. :blush:

Zorg dus dat je de beesten niet in het nauw drijft en ze geen reden geeft om je aan te vallen.

Soms heb je misschien zelf niet in de gaten dat je dat doet.

Blijf er dus zoveel mogelijk van weg. In feite zijn wij voor hen de indringers. En zij kunnen hun verstand niet gebruiken dus moeten wij het doen.

Dan blijven aanvallen uitzonderingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben enkele caches gedaan, waar Schotse Hooglanders liepen. Gelukkig blijven ze meestal op afstand en hebben ze weinig interesse in ons. Toch blijven we altijd op onze hoede voor deze beesten, omdat we toch 3 kleine kinderen bij ons hebben. Bij de cache Imbosch, die we per fiets gedaan hebben, kwam bij de terugweg een stier aangerend. We hebben toen erg hard gefietst :blush: . We blijven wantrouwig naar deze beesten die helemaal niet in dit land thuis horen. Mensen die andere mensen aanvallen, komen achter de tralies. Het wordt eens tijd dat ze deze beesten achter een hek plaatsen, zodat je veilig door een bos kunt wandelen. Wij Nederlanders leven hier al duizenden jaren en die hooglanders enkele decennia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tijdens het lopen van de cache WWW2 van de Goedweerloper was ik laatst flink geschrokken. Bij het klaphekje stond 50 meter afstand houden van de grote grazers. Echter na zo'n 200 meter hun gebied ingelopen kwamen er een aantal in volle vaart op me aflopen :blush: . Mijn hart begon toch wat sneller te kloppen. Terug kon ik niet dus ben ik maar achter een boom gaan staan. Op zo'n 10 meter afstand stonden ze opeens stil. Waarschijnlijk was het alleen nieuwsgierigheid maar voor mij was het wel even spannend. Daarna ben ik met een ruime boog om ze heen gelopen. En zijn ze niet achter me aangekomen. Poehhh.... :D

 

Ach ja, je maakt wat mee met geocaching.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben enkele caches gedaan, waar Schotse Hooglanders liepen. Gelukkig blijven ze meestal op afstand en hebben ze weinig interesse in ons.  Toch blijven we altijd op onze hoede voor deze beesten, omdat we toch 3 kleine kinderen bij ons hebben.  Bij de cache Imbosch, die we per fiets gedaan hebben, kwam bij de terugweg een stier aangerend. We hebben toen erg hard gefietst  :P .  We blijven wantrouwig naar deze beesten die helemaal niet in dit land thuis horen.  Mensen die andere mensen aanvallen, komen achter de tralies. Het wordt eens tijd dat ze deze beesten achter een hek plaatsen, zodat je veilig door een bos kunt wandelen.  Wij Nederlanders leven hier al duizenden jaren en die hooglanders enkele decennia.

:blush: Uuuh?? Ik mag hopen dat het als grapje bedoeld is....

Zulke uitspraken zijn héél gemakkelijk door te trekken naar een ander vlak :D

En die beesten zitten trouwens al achter een hek. Stel je eens voor wat er kan gebeuren als zo'n beest op de snelweg beland...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: Uuuh?? Ik mag hopen dat het als grapje bedoeld is....

Zulke uitspraken zijn héél gemakkelijk door te trekken naar een ander vlak  :D

En die beesten zitten trouwens al achter een hek. Stel je eens voor wat er kan gebeuren als zo'n beest op de snelweg beland...

 

Welke ander vlak?? Dieren kun je natuurlijk niet vergelijken met mensen. Dieren die het bos onveilig maken horen niet te lopen waar mensen ook lopen. Ik vind dat je gewoon in het bos moet kunnen wandelen, zonder dat zo'n beest op je af kan komen lopen. Grazen in de natuur okay, maar zorg ook voor de veiligheid van de bezoekers. Een mensenleven is in mijn ogen veel meer waard dan dat van een dier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush: Uuuh?? Ik mag hopen dat het als grapje bedoeld is....

Zulke uitspraken zijn héél gemakkelijk door te trekken naar een ander vlak  :D

En die beesten zitten trouwens al achter een hek. Stel je eens voor wat er kan gebeuren als zo'n beest op de snelweg beland...

 

Welke ander vlak?? Dieren kun je natuurlijk niet vergelijken met mensen. Dieren die het bos onveilig maken horen niet te lopen waar mensen ook lopen. Ik vind dat je gewoon in het bos moet kunnen wandelen, zonder dat zo'n beest op je af kan komen lopen. Grazen in de natuur okay, maar zorg ook voor de veiligheid van de bezoekers. Een mensenleven is in mijn ogen veel meer waard dan dat van een dier.

Ik was bezig met een heel verhaal, maar het zal toch wel geen zin hebben :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D Uuuh?? Ik mag hopen dat het als grapje bedoeld is....

Zulke uitspraken zijn héél gemakkelijk door te trekken naar een ander vlak  :P

En die beesten zitten trouwens al achter een hek. Stel je eens voor wat er kan gebeuren als zo'n beest op de snelweg beland...

 

Welke ander vlak?? Dieren kun je natuurlijk niet vergelijken met mensen. Dieren die het bos onveilig maken horen niet te lopen waar mensen ook lopen. Ik vind dat je gewoon in het bos moet kunnen wandelen, zonder dat zo'n beest op je af kan komen lopen. Grazen in de natuur okay, maar zorg ook voor de veiligheid van de bezoekers. Een mensenleven is in mijn ogen veel meer waard dan dat van een dier.

 

Jij/jullie zijn echt dieren liefhebbers lijkt het wel :blush: .

Waarom niet alle dieren afschieten om ruimte te maken voor de mens, lekker alle ruimte. die we verdienen omdat wij mensen zo oppermachtig zijn om te kunnen "denken".

 

Mijn mening is net iets anders en dat is dat ik liever met een dier om ga dan met een mens. Alleen al om het feit dat dieren wel te vertrouwen zijn.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij/jullie zijn echt dieren liefhebbers lijkt het wel :blush: .

Waarom niet alle dieren afschieten om ruimte te maken voor de mens, lekker alle ruimte. die we verdienen omdat wij mensen zo oppermachtig zijn om te kunnen "denken".

 

Mijn mening is net iets anders en dat is dat ik liever met een dier om ga dan met een mens. Alleen al om het feit dat dieren wel te vertrouwen zijn.

 

Gr Harrie

 

 

Begrijpend lezen is ook een vak. Dierenhaters zijn we helemaal niet. Natuurlijk vinden we Schotse Hooglanders imposant om te zien. We hebben niks tegen deze dieren, maar dat een vrouw aangevallen wordt, vinden we toch wel erg. Zoals we eerder geschreven hebben, hebben we veel respect voor deze dieren. Steeds wordt er voor het dier opgenomen en het zal wel aan die vrouw gelegen hebben. Als dat zo is, was de vrouw echt de schuldige, dan heb ik niks gezegd. Natuurlijk moet je deze dieren niet jennen en juist met rust laten. Okay houd je je niet aan de regels en zo'n dier valt je aan, dan is het eigen schuld dikke bult, maar dan vind ik dat dit ook in het artikel opgeschreven moet worden.

 

@ Karel Kraak --> ik hoop niet dat je ons met racisten vergelijkt, want dat zijn we niet. We willen niet eens met dit soort mensen vergeleken worden. ( Ik word nog liever door een Hooglander op de horens genomen, dan dat ik uitgemaakt voor racist).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begrijpend lezen is ook een vak. Dierenhaters zijn we helemaal niet. Natuurlijk vinden we Schotse Hooglanders imposant om te zien. We hebben niks tegen deze dieren, maar dat een vrouw aangevallen wordt, vinden we toch wel erg. Zoals we eerder geschreven hebben, hebben we veel respect voor deze dieren. Steeds wordt er voor het dier opgenomen en het zal wel aan die vrouw gelegen hebben.  Als dat zo is, was de vrouw echt de schuldige, dan heb ik niks gezegd. Natuurlijk moet je deze dieren niet jennen en  juist met rust laten. Okay houd je je niet aan de regels en zo'n dier valt je aan, dan is het eigen schuld dikke bult, maar dan vind ik dat dit ook in het artikel opgeschreven moet worden.

Dat vind ik ook, maar dan gebeurt het nog niet :blush: Precies hetzelfde als met artikelen over geocaching.

 

@ Karel Kraak --> ik hoop niet dat je ons met racisten vergelijkt, want dat zijn we niet. We willen niet eens met dit soort mensen vergeleken worden. ( Ik word nog liever door een Hooglander op de horens genomen, dan dat ik uitgemaakt voor racist).

Ik vergelijk jullie niet met racisten. Maar het argument van jullie waar ik op reageerde wordt helaas wel door dergelijke typetjes gebruikt. De context waarin jullie het gebruikten is gelukkig totaal anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1f2bcfc0-b9ef-45b9-ab8c-ba74149c83be.jpg

 

Op een meter afstand genomen! Dichterbij kom ik niet bij Hooglanders. Als Schotland liefhebber kom ik ze vaak tegen maar heb altijd geleerd dat je rustig moet bewegen in de buurt van deze kolossen, zeker niet aaien en uit de buurt blijven als ze kleintjes heben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij/jullie zijn echt dieren liefhebbers lijkt het wel :blush: .

Waarom niet alle dieren afschieten om ruimte te maken voor de mens, lekker alle ruimte. die we verdienen omdat wij mensen zo oppermachtig zijn om te kunnen "denken".

 

Mijn mening is net iets anders en dat is dat ik liever met een dier om ga dan met een mens. Alleen al om het feit dat dieren wel te vertrouwen zijn.

 

Gr Harrie

 

 

Begrijpend lezen is ook een vak. Dierenhaters zijn we helemaal niet. Natuurlijk vinden we Schotse Hooglanders imposant om te zien. We hebben niks tegen deze dieren, maar dat een vrouw aangevallen wordt, vinden we toch wel erg. Zoals we eerder geschreven hebben, hebben we veel respect voor deze dieren. Steeds wordt er voor het dier opgenomen en het zal wel aan die vrouw gelegen hebben. Als dat zo is, was de vrouw echt de schuldige, dan heb ik niks gezegd. Natuurlijk moet je deze dieren niet jennen en juist met rust laten. Okay houd je je niet aan de regels en zo'n dier valt je aan, dan is het eigen schuld dikke bult, maar dan vind ik dat dit ook in het artikel opgeschreven moet worden.

 

@ Karel Kraak --> ik hoop niet dat je ons met racisten vergelijkt, want dat zijn we niet. We willen niet eens met dit soort mensen vergeleken worden. ( Ik word nog liever door een Hooglander op de horens genomen, dan dat ik uitgemaakt voor racist).

 

Begrijpend schrijven is blijkbaar een ander vak :D maar iemand vergelijken met dierenhater heb ik hier niet bedoeld . Het zwart/wit effect lijkt dit wel maar er kan ook een tussenweg zijn.

 

Volgens mij staan er bij de ingangen spelregels hoe je je in dat gebied zou kunnen gedragen en dan is de kans zeer klein dat er iets gebeurt.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij staan er bij de ingangen spelregels hoe je je in dat gebied zou kunnen gedragen en dan is de kans zeer klein dat er iets gebeurt.

 

Gr Harrie

 

Een poosje terug stond dit logje bij de cache Twijfelveld.

 

November 12, 2004 by stada (197 found)

Tot op 10 meter hadden we de cache benaderd met z'n drieën. Tot twee keer toe waren we tussen de Schotse hooglanders gelopen zonder problemen. Toen we er bijna waren werd de kudde opeens erg actief. Ze maakten een omweg om aan onze kant van het diepje te komen en kwamen aangehold. Nee, sterker nog: aangestormd. Op volle snelheid op ons af. Ik sleurde Jikke, Ieke en Jorrit (3,3, en 4) achter me aan het bos in. Op 5 meter afstand renden ze full speed langs. Het leken wel buffalo's, maar dan met van die lange scherpe horens. Ze bleven daarna in de buurt van de cache staan. Met een omtrekkende beweging en met bonkend hart zijn we naar de auto teruggelopen. De kinderen heb ik nog nooit zo vlot door zien lopen.

Achteraf gezien leken de beesten opeens geïnteresseerd in ons toen we een paraplu opstaken. En dat terwijl ik echt nooit zo'n ding mee heb. De volgende keer maar niet meer doen. Maar ik kom terug. Vermoedelijk wel alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is eerder al opgemerkt dat de Hooglanders doorgaans op een afgebakend terrein zitten waar ze niet van af kunnen. Er is meer dan genoeg bos waar je kan lopen, je bent niet verplicht om het terrein van de Hooglanders op te gaan.

 

Enne, in de rest van de wereld is het heel normaal dat er enige risico verbonden is aan in de natuur lopen/trekken:

In Zweden kan je omvergelopen worden door een eland

In Canada kan je oog in oog met een hongerige grizzly komen te staan

In Australie kan je gebeten worden door enorm giftige spinnen of slangen

Bij het duiken naar koraalrif kan je aangevallen worden door een haai of gebeten/gestoken door giftige vissen. (Met duiklessen is mij ook geleerd dat ik geen onverwachte bewegingen moet maken)

 

Het is heel vervelend wat er met die vrouw gebeurd is, maar het is een ongeluk. Ongelukken kunnen je overkomen of je wilt of niet, zelfs als je hebt geprobeerd die te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...