Spring naar bijdragen

gereedschap stanzen letters en cijfers


kinetics

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik zag ze toevallig op de internetsite van www.conrad.nl toen ik voor het nachtcache event van Thex een laserpen ging bestellen. Ik zou daar eens bij het gereedschap rondsnuffelen.

 

Verder verkoopt iedere goede gereedschapzaak/ijzerwaren handel ze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik zag ze toevallig op de internetsite van www.conrad.nl toen ik voor het nachtcache event van Thex een laserpen ging bestellen. Ik zou daar eens bij het gereedschap rondsnuffelen.

 

Verder verkoopt iedere goede gereedschapzaak/ijzerwaren handel ze.

Weet je wel dat hij 100 meter moet overbruggen (de laserpen)? Heb gisteren bij Hiking Cow staan toekijken hoe de box geplaatst werd. Mijn duurdere laser (40 euro) deed het prima. Een echte mannencache is het geworden (hihihihi, alle eer naar Hiking Cow). P.s. neem je partner mee, want dat is hard nodig :thumbup:

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Sommige caches hebben aluminium plaatjes waarin de coordinaten zijn gestansd. Nu wil ik dat zelf ook gaan gebruiken voor mijn caches maar waar kun je dit soort gereedschap kopen?

 

Alvast bedankt!

 

Hans

Hoi terug,

 

Wat je eventueel ook nog kunt gebruiken is een frees. Ik heb toevallig geluk dat ik een vriend heb die in die branch werkt. Hij heeft het voor mij gedaan op zijn werk. Maar ze zijn ook te koop bij DHZ-zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Sommige caches hebben aluminium plaatjes waarin de coordinaten zijn gestansd. Nu wil ik dat zelf ook gaan gebruiken voor mijn caches maar waar kun je dit soort gereedschap kopen?

 

Alvast bedankt!

 

Hans

Hoi terug,

 

Wat je eventueel ook nog kunt gebruiken is een frees. Ik heb toevallig geluk dat ik een vriend heb die in die branch werkt. Hij heeft het voor mij gedaan op zijn werk. Maar ze zijn ook te koop bij DHZ-zaak.

 

Of graveren met een Dremel (of een multi-tool van elk willekeurig merk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Heeft iemand in of in de omgeving van Apeldoorn een cijferstansset te leen? Ik wil eerst wel eens kijken of het werkt, hoe het werkt en of het ook op lood kan. 6mm lijkt me klein, 10 mm lijkt me beter. :P

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Saffier

Wij Stekelsteef & Saffier hebben voor de cache H2o onze rvs plaatjes laten graveren en gelijk de inleg zwart laten maken was wel wat duurder maar zelfs nu blijkt het bij brak water nog prima zichtbaar.

Als je vaker wilt gaan graveren is een setje kopen voordeliger wij zijn voor duidelijkheid gegaan en dat kost iets. (ging wel zonder bon scheelde ook weer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben voor onze cache dit aangeschaft (Bij de DHZ zaken waar wij navraag deden was het veel te duur):

 

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._show_id=499935

 

Dan heb je alle letters plus cijfers van 5 mm en geloof me dat is groot zat! (5 mm is een halve centimeter!)

 

En nachtevent van Thex? waarom weten wij daar niks van? Waar kunnen we info vinden? want na The Night Of TheRaven en GOTHeo By Night zijn wij helemaal verslaafd aan nachtcaches!

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Scorpios

Heeft iemand in of in de omgeving van Apeldoorn een cijferstansset te leen? Ik wil eerst wel eens kijken of het werkt, hoe het werkt en of het ook op lood kan. 6mm lijkt me klein, 10 mm lijkt me beter. dribble.gif

 

Nelleke

 

Alluminium is een betere keuze. Met lood ben ik altijd wat terughoudend het is als je het veel gebruikt

gevaarlijk (giftig). Ik heb handschoenen aan als ik met lood moet werken, bij drempels of voor dak.

Een ander idee is om met een spijker of drevel (niet dremel) putjes te slaan in een plaatje allumininum.

 

Houtsnijden kan ook maar dat wordt dan een dun gutsje. ( U vormige beitel )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je vaker wilt gaan graveren is een setje kopen voordeliger wij zijn voor duidelijkheid gegaan en dat kost iets.

Dat was ook mijn uitgangspunt bij "Het hoogtepunt" en "Dleeblegeips".

Het maken van een goede cache kost veel tijd en veel benzine. Mooie bordjes is dan als het toefje slagroom op de taart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben voor onze cache dit aangeschaft (Bij de DHZ zaken waar wij navraag deden was het veel te duur):

 

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/z..._show_id=499935

 

Helaas, de link werkt niet meer. :yes:

 

Helaas kunnen wij geen winkelwagen voor u aanmaken..

 

Wij kunnen geen winkelwagen voor u aanmaken.

Dit kan 2 oorzaken hebben.

 

1. Uw browser accepteert geen cookies. Activeer in uw browser de toepassing van cookies en probeer het opnieuw. Wilt u bestellen zonder gebruik te maken van cookies, klik dan op onderstaande link:

 

Verder zonder cookies

 

2. U gebruikt een verouderde link. Roep de pagina opnieuw op.

 

Pagina opnieuw oproepen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heeft Conrad het niet zo op hotlinken :yes:

Dus doen we het gewoon lekker zo:

 

Ga naar http://www.conrad.nl/ en tik bij zoeken in: slagletters

 

slagletters.JPG

 

 

Da's goedkoop overigens!

 

Overigens heb ik ervaren dat het beste resultaat verkregen wordt als je een zware hamer hanteert .

En wel bij voorkeur een "vuistje".

Ik deed het eerst met de klauwhamer maar dat ging nogal eens mis => 2-3x slaan => even verschoven => mooi opnieuw beginnen.

 

Ben trouwens ook met een "Dremelachtige" bezig geweest, maar daarmee letters en cijfers graveren ,die er ook nog een beetje uitzien, is erg veel gevraagd voor een leek.

 

Vuistje en alu => mooi resultaat. ( met dank aan @rend,overigens)

 

Succes,

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...