Spring naar bijdragen

gereedschap stanzen letters en cijfers


kinetics

Aanbevolen berichten

Schijnbaar heeft Conrad het niet zo op hotlinken :eek:

Dus doen we het gewoon lekker zo:

 

Ga naar http://www.conrad.nl/ en tik bij zoeken in: slagletters

 

slagletters.JPG

 

 

Da's goedkoop overigens!

 

Overigens heb ik ervaren dat het beste resultaat verkregen wordt als je een zware hamer hanteert .

En wel bij voorkeur een "vuistje".

Ik deed het eerst met de klauwhamer maar dat ging nogal eens mis => 2-3x slaan => even verschoven => mooi opnieuw beginnen.

 

Ben trouwens ook met een "Dremelachtige" bezig geweest, maar daarmee letters en cijfers graveren ,die er ook nog een beetje uitzien, is erg veel gevraagd voor een leek.

 

Vuistje en alu => mooi resultaat. ( met dank aan @rend,overigens)

 

Succes,

 

Geopatra.

 

En de hamer natuurlijk wel met 2 handen vast houden , dan kun je ook niet op je tengels slaan :yes:

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Schijnbaar heeft Conrad het niet zo op hotlinken :eek:

Dus doen we het gewoon lekker zo:

 

Ga naar http://www.conrad.nl/ en tik bij zoeken in: slagletters

 

slagletters.JPG

 

 

Da's goedkoop overigens!

 

Overigens heb ik ervaren dat het beste resultaat verkregen wordt als je een zware hamer hanteert .

En wel bij voorkeur een "vuistje".

Ik deed het eerst met de klauwhamer maar dat ging nogal eens mis => 2-3x slaan => even verschoven => mooi opnieuw beginnen.

 

Ben trouwens ook met een "Dremelachtige" bezig geweest, maar daarmee letters en cijfers graveren ,die er ook nog een beetje uitzien, is erg veel gevraagd voor een leek.

 

Vuistje en alu => mooi resultaat. ( met dank aan @rend,overigens)

 

Succes,

 

Geopatra.

 

En de hamer natuurlijk wel met 2 handen vast houden , dan kun je ook niet op je tengels slaan :yes:

 

Gr Harrie

 

Ja maar waar hou je dan de slagletter mee vast? (Ow nee die laat je je vrouw natuurlijk vasthouden :))

Met deze slagletters krijg je inderdaad het beste resultaat als je een "vuistje" gebruikt anders loop je tegen de problemen aan die Geopatra al aangaf.

 

Dus voor 8,50 en 10 alu hoekprofieltjes voor 1,50 bij de Gamma

(Als je die doormidden zaagt heb je dus 2 plaatjes met de verzonken gaatjes om vast te schroeven er al in) heb je 20 nette plaatjes.

 

Nog even een tip: Wij hebben de plaatjes voorzien van dik dubbelzijdige tape. Op die manier blijven ze goed zitten (ook op een verkeersbord) en kan je ze in hout makkelijker met 2 handen vastschroeven zonder zorgen te maken dat je per ongeluk het plaatje verschuift.

bewerkt door Cache Getters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar waar hou je dan de slagletter mee vast? (Ow nee die laat je je vrouw natuurlijk vasthouden :) )

Nog even een tip: Wij hebben de plaatjes voorzien van dik dubbelzijdige tape. Op die manier blijven ze goed zitten (ook op een verkeersbord) en kan je ze in hout makkelijker met 2 handen vastschroeven zonder zorgen te maken dat je per ongeluk het plaatje verschuift.

 

Dat vasthouden is dus wel een probleem als ik de vrouw ben ;-) Het valt nog niet mee tot nu toe, ben druk aan het proefstanzen (dank Piet en Lein!) Met een prachtige blauwe nagel te verwachten. Een vuistje? tja das dus iets wat ik dacht te hebben, 2 stuks nl maar jullie bedoelen er vast eentje zonder 5 vingers :eek:

Heeft de bijzondere kap. Haak nog geen lijst(je) met mogelijkheden om cijfers toe te brengen? :yes:

 

Nelleke

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heeft Conrad het niet zo op hotlinken ;)

Dus doen we het gewoon lekker zo:

 

Ga naar http://www.conrad.nl/ en tik bij zoeken in: slagletters

 

slagletters.JPG

 

 

Da's goedkoop overigens!

 

 

Zo goedkoop istie niet. Ik heb geprobeerd om het setje te bestellen. Blijkt dat je 6,50 verzendkosten betaalt en omdat je niet het minimum bedrag bestelt komt er ook nog eens 8 euro verhoging bij. Dus het setje kost je geen 8,50 maar 23,- euro!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schijnbaar heeft Conrad het niet zo op hotlinken ;)

Dus doen we het gewoon lekker zo:

 

Ga naar http://www.conrad.nl/ en tik bij zoeken in: slagletters

 

slagletters.JPG

 

 

Da's goedkoop overigens!

 

 

Zo goedkoop istie niet. Ik heb geprobeerd om het setje te bestellen. Blijkt dat je 6,50 verzendkosten betaalt en omdat je niet het minimum bedrag bestelt komt er ook nog eens 8 euro verhoging bij. Dus het setje kost je geen 8,50 maar 23,- euro!

 

Juist daarom was cq. leek het goedkoop.

Ik betaalde bij de lokale ijzerwarenzaak voor een setje letters en en een setje cijfers ongeveer €40-45. Kan zijn dat ze een maatje groter zijn . Weet ik niet meer.

Dure hobby, maar voor een verslaving valt het wel weer mee! :cry:;)

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren zo'n WISVOsetje gekocht bij de Hornbach voor 12 euro.

Inderdaad 6 mm, leesbaar genoeg en hoe vaak gebruiken we het nu?

We zijn geen profi's die het dagelijks gebruiken! Voor die paar plaatjes die je af en toe nodig hebt is dit meer dan voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...