Spring naar bijdragen

bekeuring Navigatiesysteem


TheFamily

Aanbevolen berichten

De beurs had ook gereageerd op het bericht, TOmTom ging 9% onderuit. Maar inmiddels is het al weer bijgedraaid naar 3%. De politie heeft verklaard dat het om een incident ging, waarbij de persoon de TomTom heel ongelukkig onder zijn achteruitkijk spiegel had hangen. Hoe krijg je het voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Simpel alternatief: een Brodit houder.

 

Geen last meer van:

Trillingen

Loslatende zuignappen en vallende PDA's

Beperkter zicht?

Gefrunnink met verwijderen PDA

 

en wat ook prettig wat meer uit het zicht gemonteerde houder.

 

Maar zo'n ding kost rond de 100 euro. Dat ding met de zuignap krijg je gratis bij je bundel. 100 euro investeren vind ik wel veel geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Family,

 

het is net zo duur als een bekeuring, alleen de houder koop je eenmalig en de bekeuring kun je elke maand krijgen. Aan jullie de keus. :cry:

 

Zo'n vaart zal het dus niet gaan lopen, lees maar:

 

 

Politie Haaglanden: boete TomTom-gebruiker was incident

Dinsdag 10 Januari 2006 12:44

Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - De politie Haaglanden heeft onlangs e e n gebruiker van een TomTom-navigatiesysteem een bekeuring gegeven, omdat deze het systeem dusdanig op de voorruit had geplaatst dat het zicht werd belemmerd. Dat heeft een woordvoerder van de politie Haaglanden dinsdag aangegeven tegenover Betten Beursmedia News.

 

'Het was een incident en het had echt te maken met de positie van het navigatiesysteem. Het zicht van een bestuurder van een voertuig moet van voor en achter goed zijn', stelde de woordvoerder. 'Bij de persoon die een bekeuring heeft gekregen was dit niet het geval.' Volgens de politie Haaglanden worden de portable navigatiesystemen in de meeste gevallen wel goed geplaatst. 'Dit was echt uitzonderlijk.'

 

Op Euronext Amsterdam nam het aandeel TomTom vanochtend een duikvlucht na de mediaberichten omtrent de bekeuring. Het aandeel werd tot 9,2% teruggezet op EUR 26,90. Omstreeks 12.15 uur noteert het aandeel nog 5,4% lager op EUR 28,03, bij een omzet van ruim 1 miljoen stukken. Het tiendaags gemiddelde bedraagt ruim 618.000 stukken.

 

 

Het vervelende voor TomTom is, dat het in dit geval niet om een TomTom Navigator ging, maar om een Navman :thumbup::angry::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het vervelende voor TomTom is, dat het in dit geval niet om een TomTom Navigator ging, maar om een Navman  :angry:  :eek:  :cry:

 

En juist voor de Navman zijn hele mooie dashboardsteunen verkrijgbaar voor weinig... Die van ons zit net boven de radio en dat bevalt ons prima.

We vonden trouwens die zuignap toch al op alle posities een hang-in-de-weg. Een zo leeg mogelijke voorruit, daar houden wij van! :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ik blijf het koffie dik kijken vinden.

Voor het werk rijd ik in zo'n mislukte Golf die ze Caddy hebben genoemd.

Het ding heeft een enorm groot dashboard van bijna een halve meter voordat de voorruit begint.

Deze zit vervolgens zo schuin dat echt alles ( zelfs een etrex in de auto houder) je zicht belemmert.

De Tom Tom navigator kreeg ik met de zuignap niet verder naar beneden dan tot onder de binnenspiegel, dus maar een andere oplossing moeten verzinnen, anders kon de PDA niet meer uit de houder.

Goede actie van VW dus ( oh en ik hoop niet dat ik nu meelezende agenten op verkeerde gedachten heb gezet :thumbup: )

Mijn vorige wagen was echter een transporter, waar je bekant een krat bier ( merk zelf kiezen aub) voor de vooruit kon zetten zonder dat die je zicht belemmerde.

bewerkt door Crow & Éowyn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijgaand de reactie van Garmin nav de berichtgeving rondom de bekeuring.

 

Tja, Wij zijn ook benieuwd hoe de zaak zich zal gaan ontwikkelen. :thumbup:

 

Geachte heer,

 

Via diverse kanalen heeft het bericht ons bereikt dat een automobilist

is bekeurd vanwege een met een zuignap op de voorruit bevestigd

navigatiesysteem.

 

In lekentaal als volgt. Er is in Nederland geen wetgeving die het

monteren van navigatiesystemen op de voorruit verbiedt. Wel is er al

langer bestaande wetgeving waarin een automobilist bekeurd kan worden

als hij onvoldoende zicht naar voren heeft. Dit werd/wordt wel toegepast

als mensen op een ochtend met ruige rijp de voorruit van hun onvoldoende

schoonkrabben.

 

Indien iemand z'n navigatiesysteem zodanig bevestigt dat een

politieagent oordeelt dat er onvoldoende zicht naar voren is, dan kan

een bekeuring worden gegeven.

 

Wij zijn benieuwd hoe deze zaak zich ontwikkelt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rento IJsenbrant

Product Manager

Garmin (Nederland)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na enig heen en weer berichten van deze en gene vind ik dat ik iedereen mag oproepen enig respect te tonen naar de politie en marechaussee. Deze mensen, waar ik er ook een van ben geweest, doe hun werk naar eer en geweten. Soms doen ze een K.T-klus net zoals jij en ik dat ook wel eens moeten doen. Soms heb je leuk werk. En hun humeur is navenant; en als een leukert zich dan denkt te moeten gaan bemoeien met jouw werk, werkt dat niet in het voordeel. De agent op straat heeft ook een meerdere die leuke en minder leuke opdrachten weet te verzinnen.

 

Mensen in de (semi)publieke sector staan in de kijkert. Dat geldt voor politie, maar ook voor het koningshuis, ambtenaren, BN-ers, voetbaltrainers etc. En wat is het dan ook makkelijk om er je ongezouten mening over te kunnen geven. Dit land kent wel 16.000.000 voetbaltrainers, premiers, politieagenten, ministers van financien en doktoren.

 

De forumregels zijn helder en voor een enkele uitleg vatbaar: start geen flamebait en respecteer elkaar.

 

Succes! Door rood rijden in Noorwegen kost 800EUR. Fout is fout en de bestuurder is fout, niet de agent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...