Spring naar bijdragen

bekeuring Navigatiesysteem


TheFamily

Aanbevolen berichten

Tsjonge, daar wordt je stil van. Zou het 95 euro per voorwerp zijn of 95 euro per zuignap? Ik heb 4 van die nappies  :rolleyes:  Hier is trouwens de bekeuring te zien:

 

http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=6476

De foto's zijn mi duidelijk genoeg, in het midden of in de hoek, zo dicht mogelijk tegen het dashboard aan en je hebt geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

We leven gewoon in een geweldig dynamisch land. Oom agent zal wel een pestpokkedag hebben gehad. Dacht hij eindelijk weer eens iemand te kunnen pakken met een radarverklikker, blijkt het zo'n speelgoednavigatiesysteempje te zijn :rolleyes: Tja, wie zoekt zal een steen vinden. Zo kun je wel meer artikeltjes uit de wet, die eigenlijk voor een ander doel ontwikkeld zijn, op meerdere manieren uitleggen. De agent heeft gewoon zijn gram gehaald omdat hij zich na die pestdag ook nog eens vergist heeft. Het zijn ook net mensen hoor.

 

Ik heb een zuignap midden voor het raam. Het is zo'n hoekgeval, dus zuignaap voor raam aan de ene kan en aan de andere kant op het dashboard.Daarin steekt de oude PPC met TTN3.

De andere PPC met TTN5 heb ik tijdelijk in de gsmhouder hangen. Als ik daar een goede houder voor kan vinden dan gaat die voor het raam en de oude, zoals hij is, in de verkoop.

 

@Jurgen:

 

Ik heb al 2 jaar een beanbag van Garmin in de auto op de dashboard staan, waarin de GPSmap 76S geklemd zit en deze is nog nooit van zijn plek verschoven. En dat is niet te danken aan mijn rijstijl, maar aan de standvastigheid van de beanbag. Nee, je kunt niet zo gek rijden of dat ding blijft echt wel op zijn plek staan.

De zuignap daarentegen is wel eens losgeraakt en dan ben ik blij dat het aan de onderkant nog vastgeplakt is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inmiddels heb ik ook het AVRO-programma 'Blik op de weg' gemaild.

Mogelijk kunnen zij dit eens uitzoeken en aandacht hieraan besteden in hun TV-programma, zeker nu steeds meer mensen over gaan tot de aanschaf van navigatie in de auto.

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foto's zijn mi duidelijk genoeg, in het midden of in de hoek, zo dicht mogelijk tegen het dashboard aan en je hebt geen probleem.

 

 

Niet om te ontmoedigen, maar dit staat er letterlijk in de wet:

 

Artikel 5.2.42 VR

 

1. De voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen:

 

a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

 

b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De foto's zijn mi duidelijk genoeg, in het midden of in de hoek, zo dicht mogelijk tegen het dashboard aan en je hebt geen probleem.

 

 

Niet om te ontmoedigen, maar dit staat er letterlijk in de wet:

 

Artikel 5.2.42 VR

 

1. De voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen:

 

a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

 

b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Helemaal mee eens, maar ga nu eens in je auto zitten en kijk zoals je normaal gesproken door de voorruit kijk. Je hebt tussen het zichtveld en het dashboard zo'n 15-20 cm ruimte, met als achtergrond over het algemeen de mortorkap. Dus zo klip en klaar als een klontje. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou een verweer helpen in de trant dat ik die Navigator echt nodig heb om mijn bestemming te kunnen vinden. Voor mij is het dus geen onnodig voorwerp.  :P

 

Geo_Taz

 

Dat zal een rechter ook niet betwisten lijkt me, maar de exacte plaatsing van het apparaat op de voorruit in relatie tot zichtsbelemmering mogelijk wel.

 

Het wetsartikel geeft wel richting in deze:

Artikel 5.2.42 VR

 

1. De voorruit en de zijruiten van personenauto’s mogen:

 

a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

 

b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

bewerkt door hiker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder bevordert de navigator de verkeers veiligheid, al zal oom agent daar ook wel z'n eigen mening over hebben.

Naja dan maar het stratenboek op de bijrijder stoel, of neej nog beter op de voorruit.

straks gaan ze nog eisen stellen aan de grote van het beeldscherm.

Mag de navigator niet te groot zijn enz enz.

Kijk dan eens waar ze die polisie wagens mee volbouwen.....

Neej hoor die camera belemert het zicht niet, en die tacho ook niet, om over het stop bordje op de achterruit nog maar te zwijgen, laat staan dat beeldscherm van de flitser en oh ja natuurlijk de navigatie.... maar wij mogen dat he zeggen ze dan. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neej hoor die camera belemert het zicht niet, en die tacho ook niet, om over het stop bordje op de achterruit nog maar te zwijgen, laat staan dat beeldscherm van de flitser en oh ja natuurlijk de navigatie.... maar wij mogen dat he zeggen ze dan. :P

Worden ze dan in Amsterdam vooruit bekeurd als ze alleen de straat worden op gestuurd en al die apperatuur moeten bedienen tijdens het rijden :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij al meer dan eens overkomen, dat de zuignap losliet en met ppc en al van de ruit donderde, vervolgens op de vloer van de auto belandde. Gelukkig deed het geluid het nog en meldde Paola mij trouw waar ik links of rechts moest. Het klonk alleen wat onwennig daar zo beneden. :P

 

Ik denk dat ik haar voortaan maar op de achterbank leg.

Wel zo prettig voor haar en minder kans op een bekeuring. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet zo dat bij alle wellicht bekende tv-programma's er politie auto's rondrijden met zelfs een complete camera aan de ruit geplakt  :P

Klopt, maar zoals ik al zei, twee posts terug, het hangt af waar de zuignap is bevestigd, geldt dus ook voor opnameapperatuur van de politie.

 

 

Sh....t. Mijn binnenspiegel hangt midden in mijn gezichtsveld :P . En die kan ik niet zo maar verplaatsen want die is gelijmt aan de voorruit :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij al meer dan eens overkomen, dat de zuignap losliet en met ppc en al van de ruit donderde, vervolgens op de vloer van de auto belandde. Gelukkig deed het geluid het nog en meldde Paola mij trouw waar ik links of rechts moest. Het klonk alleen wat onwennig daar zo beneden.  :P

 

Ik denk dat ik haar voortaan maar op de achterbank leg.

Wel zo prettig voor haar en minder kans op een bekeuring.  :P

 

Gewoon betalen, is goed voor de economy :P

 

Btw: wel eens van 2 secondenlijm gehoord? :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...