Spring naar bijdragen

Werkzaamheden buiten geocachen


mlvdburg

Aanbevolen berichten

MCMAL staat voor Miriam (MCM, 36), werkzaam in het voortgezet onderwijs als wiskundedocente en Arend (AL, 40), werkzaam als applicatieontwikkelaar bij de SVB.

Ik had al een paar keer over geocaching gelezen, maar pas toen we vorig jaar zomer in Amerika een Geko 201 gekocht hebben ben ik me er weer voor gaan interesseren. Pas 5 maanden later de eerste cache gelopen tijdens een weekendje Gent en dat vonden we zo leuk, dat er inmiddels al meer dan 100 gedaan zijn. Niet altijd gezinsgewijs, ik ga ook regelmatig alleen op pad. De meeste multi's doen we wel samen. Achter de kinderwagen wel te verstaan, want sinds mei hebben we een meisje, Cilia (oftewel CR) op de wereld gezet.

We proberen er gemiddeld zo'n twee of drie per week te scoren als de tijd het toelaat. We vinden het ook leuk om te koppelen met afstandswandelingen. Enkele familieleden en vrienden hebben we inmiddels ook al aangestoken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Leuk initiatief dit :D

 

Team Eppie bestaat uit Eppie, Mama en Mini. In het dagelijks leven bekend als Edwin, Angéla (Sjeel) en Quincy.

Tijden de Amstel Gold Race 2004 had een maatje een geleend GPS mee waarmee we onze eerste Cache gescoord hebben. Vanaf dat moment was Eppie (Deze bijnaam heb ik te danken aan het dove zoontje van een vriendin) verkocht. Sjeel volgde snel en al ras was het zo vaak we konden met de kinderwagen op stap. Inmiddels kan Quincy zelf lopen en doen we dus de wat kortere routes (hij's pas twee...) Na een periode van stilstand vanwege de zomer, en een komende peiode van stilstand omdat Sjeel geopereerd is aan haar voet, hopen we in de winter de geocache-draad weer op te pakken.

 

Sjeel (40) is werkzaam bij een bekend supermarktbedrijf en ik (36) doe kantoorautomatisering voor een aannemer in Amsterdam. Quincy (2) doet nog even niets anders dan wat zwemmen, spelen, eten en slapen...

 

Wij maken gebruik van een Garmin Etrex Legend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team TukkerThijs komt, zoals de naam doet vermoeden, uit Tukkerland. Team TukkerThijs heeft een erg wisselende samenstelling, maar bestaat iedere keer in ieder geval uit Matthijs (25). Als natuurkundige (vandaar de naam Physje) is hij in het dagelijks leven werkzaam als AIO op de Universiteit Twente.

Door een gesprek aan de koffietafel bekend geraakt met het fenomeen geocaching, later in het bezit gekomen van een GPS (Garmin Etrex) en sindsdien "verslaafd". Wanneer er geen afspraken of andere obstakels zijn wordt toch geprobeerd om ieder weekend te cachen.

Vanwege een verhuizing en de daarbijhorende dingen die gedaan moeten worden ligt het de laatste tijd een beetje op z'n gat..... maar daar komt hopelijk binnenkort weer verandering in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn er naast Geocachen nog andere dingen dan?? haha!! ja hoor.......

 

Wij, de Twin Peaks, zijn Joke, Anne, Lotte en Sjoerd van den Berg, respectievelijk`44, 8, 2 en 49 jaar oud.

Joke is 2 a 3 dagen per week werkzaam als Medisch Secretaresse in het Klinisch Chemisch Haematologisch Laboratorium van het Sint Franciscus Gasthuis in Rotterdam.

Ik, Sjoerd, ben als Veiligheidskundige werkzaam bij de afdeling KAM (Kwaliteit, Arbo en Milieu) van de firma Mourik.

Op hun site is ergens een interview met mij te lezen: http://www.mourik.com/tpl_interviews.php3?...3&kno=45&taa=nl , dan weet je gelijk wie je voor je hebt.

Overigens is milieu een "bijtaak", mijn hoofdtaak is veiligheidsadviseur.

Ik heb mijn kantoor op onze vestiging in de Europoort, maar zit meest op lokatie Nerefco ( de raffinaderij van BP, Texaco en Chevron) en begeleid daarnaast Shell Pernis, Shell Moerdijk, Kuwait Petroleum (Q8) en onze vestiging in Vlissingen.

Omdat ik zo langzamerhand de "senior" van onze afdeling ben, ben ik de onhandig persoon die naast het werk ook nog allerlei commissies mag vullen en allerlei vergaderingen afloop.

Ook wordt ik als eerste gebeld als er ergens een incident is geweest, dan mag ik in het ergste geval een "ongevalsonderzoek" doen.

Ik ben hierdoor dus erg veel onderweg, vaak dag en nacht, maar met een grote vrijheid om m'n eigen tijd in te delen.

Hierdoor kan ik op de gekste uren werken, maar dus ook cachen.

Je komt ons als team dus vrijwel alleen in de weekenden tegen, maar papa Twin Peaks, duikt op de gekste tijden op de gekste plekken in heel Nederland op!! (maar dat hadden jullie al door, natuurlijk!)

 

Door onze hobbies Bergwandelen, Canadese kano varen, fietsen enz. ooit besloten een GPS aan te schaffen, nadat eens we op een bergrug (The Five Sisters, Schotland), door dikke mist overvallen uren hebben lopen dwalen en kaart en kompas, door geen zicht, geen uitkomst boden.

Toen de keus gemaakt was (een Magellan Meridian Platinum) bij wijze van oefening, op aanraden van een collega (CamoCrew) gaan Geocachen.

 

Nou, ik kan je vertellen, er wordt door Twin Peaks heel wat af"geoefend" en ik leer nog dagelijks wat bij!

Een geweldige hobbie, waardoor ons gezin nu nog meer buiten is als voorheen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TheFamily bestaat uit Klaasjan (30), Esther (30), Ymke (4), Femke (2) en vanaf elk moment nu kan the family uitgebreid zijn met een nieuwe geocacher :D

Klaasjan werkt in het onderwijs, geeft les in het speciaal onderwijs. Esther werkt ook in het onderwijs, geeft Engels in de onderbouw mavo/havo/vwo. Via via hoorden we over geocaching, kochten een etrex en gingen zelf geocachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben aan het geocachen gekomen doordat ongeveer mijn hele omgeving er al aan deed en dan kan je natuurlijk niet achterblijven... En het is natuurlijk ook gewoon ontzettend leuk om te doen :D. Helaas kreeg ik Pfeiffer en moest mijn eerste cache nog even wachten. Maar bij mijn eindexamen anderhalf jaar geleden kreeg ik van mijn ouders een Vista cadeau en toen is het begonnen.

Afgelopen jaar er een jaar tussenuit geweest en caches gedaan in onder andere Costa Rica (waar mijn GPS nog gestolen is... Gelukkig dekte de verzekering de schade) en Duitsland.

Op dit moment ben ik eerstejaars student Internationale Organisaties en Internationale Betrekkingen aan de Universiteit van Groningen. Naast het studeren ben ik weer begonnen met roeien en ben ik lid geworden van een studentenvereniging. En thuisthuis ben ik nog steeds lid van de scouting en daar kom ik ook nog graag.

bewerkt door Badeendje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben Ruud Noevers (42) en cache onder de naam Ruud4d. Die 4d komt van de Vierdaagse hier in Nijmegen (waar ik dus woon). Als je mijn logs leest zul je regelmatig de naam Joep tegenkomen. Dat is mijn Beagle die ik bijna altijd meeneem.

 

Ik werk op de RU = Radboud Universiteit op de afdeling URD = universitaire restauratieve dienst. Het horeca gedeelte van de unie dus. Ik ben bedieningsmedewerker en heb een zogenaamd mantelcontract. Dat wil dus zeggen dat ik geen vaste uren werk. Als er werk is, werk ik. Is het er niet, werk ik niet. Dat wil dus zeggen dat ik tijdens de schoolvakanties meestal vrij ben en laatst met de opening van het academisch jaar werkweken van meer dan 60 uur had. Verder heb ik geen vaste werkplek maar wordt overal waar nodig ingezet.

 

Omdat ik ook geen partner heb, kan ik dus regelmatig lekker gaan geocachen. Meestal alleen (met Joep) en soms met anderen. Ik ben pas kort bezig (augustus). Toen ben ik uitgenodigd door Esha (via msn) om eens mee te gaan. Sindsdien is het hek van de dam. Ik beschouw het lopen van de multi's ook een beetje als training voor de 4-daagse. Die wil ik volgend jaar weer gaan lopen: 2e poging om de derde keer te volbrengen. Dit jaar moest ik helaas aan het begin van de derde dag opgeven omdat ik door mijn rug gegaan was met het aankleden :D

 

Als het goed is, zal binnenkort mijn eerste verstopte cache online komen. Ik wacht nog op de schriftelijke toestemming van Gelderse Landschappen. En ik ben al bezig met het regelen en uitzetten van de tweede. En er zitten er nog veel meer in mijn hoofd. Ik wil ook een tocht van zo'n 20 á 25 km uitzetten. Want het is hier in de omgeving van Nijmegen zo mooi. En dat wil ik jullie allemaal laten zien.

 

Nou, het is een heel verhaal geworden dus laat ik er maar mee ophouden. Als jullie nog meer van me willen weten, stuur dan maar een mailtje of een PB.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee is Piet in het echte leven. Ik ben 49 jaar oud, woon in Sneek, en werk op een grote scholengemeenschap in Leeuwarden, waar ik mijn dag hoofdzakelijk vul als 2e lijns helpdeskmedewerker en voor een kleiner deel het netwerkbeheer, in een team van rond de 15 ICT-medewerkers.

Met geocachen ben ik begonnen in 2002 en daar toen redelijk aan verslaafd geraakt. Er waren perioden dat ik eigenlijk elk weekend wel een of meer caches scoorde.

Nu doe ik het wat dat aangaat wat rustiger, maar ik beleef nog steeds veel plezier aan onze hobby. En ik verwacht dat dat nog wel even zo blijft. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kéé dan doe ik ook een duit in het zakje

 

Barny noem ik mij eigen al sinds begin jaren 90 op het internet en ben van professie bezig in mijn smeerput om een goeie 500 auto’s gezamenlijk met een collega rijdend te houden.

Met mijn 43 lentes probeer ik sinds januari 2002 kistjes en cinasters te zoeken in het hele land en ook wel eens daarbuiten.

In het begin gingen de kid’s 13-11-8 jaar ook wel mee maar nu gaan ze eigenlijk alleen maar mee naar event’s en een enkele x gaat er 1 van de drie ook wel eens mee op pad.

Verder overdrijf ik regelmatig (lees bijna altijd) in mijn logs op .com en probeer natuurlijk als overtuigende luiaard altijd de makkelijke weg (wat merendeel in een catastrofe uitdraai maar de lol is er niet minder om).

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoewel de naam anders doet vermoeden bestaat mijn team uit slechts 1 persoon. Ik heet Alexander, woon sinds kort weer in Woerden en ben 26. Ik studeer rechten in Nijmegen en studeer een dezer weken af in het strafrecht en heb ook de master migratierecht (verblijfsvergunningen, visa, uitzettingen en dergelijke) gedaan. Uiteindelijk ambieer een carriere als rechter maar ga mij eerst richten op een loopbaan als advocaat.

 

Ik cache al vrij lang maar de laatste tijd door andere interessante hobby's wat minder fanatiek dan vroeger. Ik hou me vooral bezig met tennis, zowel op als buiten de baan. Dat laatste betekent dat ik veel vrijwilligerswerk doe voor de club.

 

Naast het geocachen heb ik nog 1 heel grote verslaving en dat is het online voetbalmanagerspel Hattrick.

 

Meestal cache ik met mn vader maar ook wel regelmatig met Delta123 die ik op een event heb leren kennen.

 

Uitgaan en uitslapen zijn daarnaast ook belangrijke bezigheden. Lange afstandswandelingen, Zwitserland, wielrennen, Feyenoord, Jack Russells en whiskey zijn kreten die mij bekoren!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bart in het dagelijkse leven maar op internet altijd al bjorri. De naam bjorri heb ik geleend van mijn toenmalige IJslandse paard Björri.

 

Toen ik van de zomer mn Legend C in huis kreeg wilde ik het ding uittesten en na wat googlen kwam ik op geocachen terrecht. Gelijk op de fiets het pijltje achterna om bij Stolp uit te komen. Wat heb ik daar gezocht, onverrichte zake naar huis en tien minuten later weer op pad met wat meer succes.

 

Ondertussen ben ik knap fanatiek geworden, soms te vind ik zelf.

 

De combinatie met motorrijden vind ik heel leuk, lekker binnendoor toeren met een doel en dan ter afwisseling ff lekker wandelen. Lekker ook weekendjes weg en dan wat te doen hebben.

 

Oja, ik werk als ict'r bij een afvalverwerker.

 

bjorri, de reis is het doel. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Team Brick bestaat uit Koos (55), Magda (42) en de Eekhoorntjes Vera (10) en Suzanne (7). Koos werkt bij het RIVM op een laboratorium voor geneesmiddelenonderzoek. Magda werkt (als ze werkt) bij het NFI (net als Kees van de Kiddooz). De Eekhoorntjes doen geweldig hun best op school. Naast geocachen houdt Koos veel van lezen (ook op internet). Magda houdt zich bezig met volksdansen en knutselen. De Eekhoorntjes vinden ballet erg leuk om te doen. Daarnaast leert Vera op blokfluitles alle noten spelen die er zijn :yes:. Enne wat dacht je van die 9,5 voor haar spreekbeurt over geocachen?:D

 

Begin vorig jaar kwam Koos thuis met de mededeling dat zijn collega een leuk nieuw apparaatje had gekocht: een GPS. Zou ook wel leuk voor ons zijn, want dan konden we gaan geocachen :eek:. Magda dacht: "Daar hebben we Koos weer met zijn nieuwe speeltjes". Maar goed, de grote jongen kreeg zijn zin en we hebben een Etrex Legend aangeschaft. De eerste cache die we hebben gedaan was Eindpunt van Prof. Y. Lupardi, ons beginpunt dus. Het was een natte dag met flinke hagelbuien, maar het vinden van de schat was toch wel geweldig :lol1:. Vanaf die dag zijn we steeds meer gaan cachen en soms lijkt het erop dat Magda fanatieker is dan Koos. Magda probeert alle puzzels op te lossen, wat lang niet altijd lukt. Inmiddels zijn we uitgebreid met een nieuw speeltje voor Koos :yes: : een Mio168.

bewerkt door team brick
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Roode Lantaarn, een naam die nauw verbonden is met onze achternaam, bestaat uit 3 leden.

De fanatiekste, ikke, is Ger@ld (41) en electromonteur bij een technisch detacheringsburo. Ik ben meer van het navigatiewerk en cartografie. :yes:

Tatjana (33) het tweede teamlid is de steun en toeverlaat en, het belangrijkste, de ogen van het team. Zij is/was Z-verpleegkundige maar op dit moment fulltime huisvrouw en moeder. :yes:

Tenslotte komen we dan bij het derde teamlid, Mark (6). hij heeft een beetje onduidelijke rol binnen het team. Hij is echter wel de stimulans geweest om te gaan cachen. Lekker in de buitenlucht wandelen en nog wat leren van de natuur ook. Als hij dan echt een rol toebedeeld zou moeten krijgen is hij de Goodie-hunter. Werkelijk alles vindt hij mooi. Zodra hij een emmer vol heeft mag hij van ons dan weer op de rommelmarkt gaan staan. :D

Eigenlijk is er ook soms nog een vierde lid. Oma (56), door ons bestempeld als Oma Lampepit. Zij zorgt vaak voor de catering en altijd voor menig humoristische aktie.

 

Wij zijn begonnen met cachen naar aanleiding van een TV reportage en een artikel in een blad. Googelend werden we hierheen gebracht. Etrex Euro aangeschaft waarna een halfjaar later een Magellan Sportrak Map volgde.

Super fanatiek zijn we misschien niet maar als we op stap gaan laten we niets aan het toeval over en verslepen we alles in 2 rugzakken mee. Zaklampen, kompassen, potloden, passer, calculator en geodriehoek. :lol1:

 

Tot zover deze bijdrage, wie volgt?

 

Ger@ld

bewerkt door de Roode Lantaarn
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik ben Arthur (29), vaak "on tour" met mijn autootje. Mijn nickname gebruik ik tevens voor reisverslagen vanuit het buitenland naar het thuisfront :yes:.

Ik ben applicatiebeheerder cartografie bij Gemeentewerken Rotterdam, het zal jullie dan ook niet verbazen dat kaartlezen mijn ding is. Altijd weer leuk om van te voren op te zoeken hoe ik het beste de caches over de weg kan benaderen :D.

 

Andere hobby's zijn: wandelen, uitslapen, film kijken, en ja verre reizen maken. Daarnaast ben ik mijn vrije tijd druk bezig met het organiseren van gebarencursussen voor de Stichting Plotsdoven.

 

Mijn broer en schoonzus hadden eind vorig jaar een Etrex Euro gekocht, en me een keer meegenomen op een cachetochtje. Toen moest ik natuurlijk ook een GPS hebben, dus snel een Etrex Vista gekocht via Marktplaats. En inmiddels ben ik na een jaartje bijna "centurion" (98 founds) en heb een eigen cache :lol1:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk Topic. Een kijkje achter de schermen.

Nou, team delta123 bestaat uit mijzelf(Paul) en mijn hond(Luuk). Door Luuk ben ik eigenlijk op het geocachen gekomen. Ik zocht een leuke manier om het uitlaten van Luuk en het ontdekken van leuke plekjes in de natuur te combineren. Na het vinden van de site een half jaar lopen dubben of de aanschaf van een GPS een goede keus zou zijn. Nou dat bleek achteraf een hele slimme te zijn geweest.

B(rienenoord) Island(2003) was mijn eerste cache. En al snel volgde er nog enkele. In het begin ging het niet zo snel. Dat gebeurde vooral in 2004 toen mijn neef(Franky639) ook verslaafd raakte en wij een eigen competitie begonnen. :D

De te lopen caches moeten vooral leuk zijn om met Luuk te lopen. Anders komen ze niet op mijn lijstje. Zo vind ik al die achtertuin caches van de laatste tijd echt helemaal niks. Liever een mooie bos- of stadswandeling.

Door het geocachen veel mensen leren kennen. Ik mag wel zeggen dat ik er een paar echte vrienden heb bijgekregen. Met hun(Kayakker en Lex) en Franky639 gaan we regelmatig op pad voor een leuke dag. Ook vakanties worden zorgvuldig gepland. Zoals afgelopen maand een weekje in de Ardennen. Wat liggen daar prachtige caches :yes:

 

Oja, ik werk dus op het Dolhuis(GCGRMN) en ben daar stafmedewerker bij de facilitaire dienst.

 

Wie volgt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...