Spring naar bijdragen

Teken, ook met dit weer?


CreenMachine

Aanbevolen berichten

Normaal zoek ik caches in mn motorkleding, dit weekend was het daar te warm voor en heb ik dus steeds van kleding gewisseld met als gevolg dat ik zojuist twee teken heb verwijderd. Uitkijken dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

de meeste mensen zijn al bekend met de tekenpincet of tekentang, nu is er iets anders op de markt om teken te verwijderen het is een soort teken "koevoet" kijk maar eens op otom

 

zeer handig en klein hulpmiddel verkrijgbaar bij dieren winkels en artsen (meetsal verkocht voor de hond maar net zo goed werkzaam bij mensen)

 

 

Persoonlijk ben ik het meest gechar__meerd van de tekenlasso, met de reguliere tang en bovenstaande 'koevoet', een soor lepeltje met een v erin worden soms kop en lijf van de teek gescheiden waardoor je nog problemen kan krijgen. De lasso werkt zonder enige problemen, makkelijk en snel en is te koop bij....o.a. sja geen reclame hier maar ze zijn jaren terug teruggezet in de biesbos.

 

 

LTeunis

 

edit>>>>

Waarom komt die underscore iedere keer terug in gechar_meerd?

bewerkt door LTeunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is bar en boos. Het aantal teken neemt enorm toe, ook volgens de media. Afgelopen weekend bij Petrea geweest en slechts eenmaal mij klauw in een heideplantje gestoken. Hops, 1 teek. Collegascouts waren nog minder gelukkig.

Zoonlief is een dagje in Loenen geweest (Vrijenberg) en ik heb er 's avonds 8 verwijderd. Zoooooo verrekte klein, dat ik eerst met een loep moest kijken of het geen moedervlekje was (het verwijderen daarvan met een tekentang valt in de categorie sadisme :crybaby: ).

 

Wat mij betreft asfalteren we heel nederand. Lossen we twee problemen op: de teken en het fileprobleem :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een tip. Pas je eetgewoonte aan, doe knoflook door je eten daar schijnen teken niet van te houden.

 

... en je hebt gelijk lekker veel ruimte in de bus en de trein!

 

'K krijg er rare beelden bij van cachers met kruizen, houten staken en strengen knoflook om hun nek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mbt tot een van de oorspronkelijke vragen: tegen Lyme kun je je niet inenten, tegen FSME wel. Tegen Lyme bestaat een kuur (echter in 40% van de gevallen is de uitslag van de bloedtest vals negatief!), tegen FSME (soort hersenvliesontsteking) valt niets te doen als je het eenmaal hebt. FSME komt in veel landen voor, naast de al genoemde landen o.a. ook Zwitserland en Zweden. Inenten kan in Nederland bij de GGD, doe dit ruim voor je naar het buitenland gaat. Een inenting is, als ik me goed herinner, 4 jaar geldig, daarna moet je het herhalen.

 

Dat er altijd een rode ring komt als je Lyme hebt, is iets dat men vroeger dacht. Tegenwoordig weet men dat ook een rood vlekje besmetting kan betekenen. Er wordt zelfs gezegd dat het ook kan als je helemaal geen verkleuring hebt. In Nederland zijn de bloedtesten op Lyme niet zo betrouwbaar, omdat Lyme door meerdere soorten / varianten bacterien kan worden overgebracht.

 

Mocht je verschijnselen hebben die wijzen op Lyme, maar de arts zegt dat het niet in je bloed is aan te tonen en je blijft maar tobben met moeheid en andere klachten, dan hierbij nog een tip. In Keulen en ergens in Zwitserland (is wel te vinden op internet) kun je je bloed heen sturen voor een uitgebreide betrouwbaardere test.

bewerkt door kibas
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alleen kunnen we dan alle prikstokken wel weg doen want door asfalt heen prikken is vrij lastig kan ik je vertellen.

Je schrijft alsof je ervaring hebt. Dan heb je dus gewoon de verkeerde prikstok in gebruik.

Die van mij bijvoorbeeld, gaat wel door arfal heen. Ook door die plastic doosies trouwens.

 

Nog een tip. Pas je eetgewoonte aan, doe knoflook door je eten daar schijnen teken niet van te houden.

Hmmm, vreemd. Ik denk dat ik dagelijks wel iets te eten krijg met knoflook erin.

En laat ik nu soms 10tallen van die krengen aan me hebben en maar zo 10 a 15 al in me? Laat ik die tekentering (Lyme) nu ook al gehad hebben :crybaby:

Ik denk dat je met knoflook in de war bent met een vampier, en dat schijnt volgens een van de laatste fiilms ook niet echt te werken.

 

Misschien de teek doorboren met een houte satehprikker? Wel eerst uit je lichaam verwijderen omdat het ding nu net niet zijn shit in jouw moet spugen ofwel kotsen. Als hij immers besmet is, dan loop je dan juist gevaar op een besmetting.

Maar niet ieder besmette teek dat zich al bij je binnen is gedrongen zal jou ook een besmetting opleveren.

 

 

Mbt tot een van de oorspronkelijke vragen: tegen Lyme kun je je niet inenten,

Nou, met dit bericht zullen ze in Duitsland en Oostenrijk blij zijn. Men adviseert daar net om je er tegen te laten inenten. Die teekjes daar zijn nog een tikkie erger dan de Dutch Tick.

 

Tiswa, Eerst kreeg je van rundvlees de gekke koeienziekte, nu dus van een teek ook al.

Een verwaarloosde besmetting met de ziekte van Lyme, en dan moet je het ook nog hebben en houden, kan o.a. "zichtbaar" worden als gewrichtspijnen gelijkend op rheumatische aandoeningen, heb ik ooit "geleerd".

 

Ik heb er net nog eentje levend uit mij gehaald. Zal al helemaal lekker onderhuids. Zit nu mooi te wachten op voedertijd denk ik. Tenminste, het wriemelt wat heen en weer hier op een stukje papier.

Heeft waarschijnlijk toch een paar dagen van me kunnen genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht dat ze mij wel over zouden slaan. :crybaby:

Vorig jaar het hele jaar maar eentje.

En nou er door twee te grazen genomen op Ameland op een dagje. :crybaby:

Heb ik nog mazzel, als ik het hierbovenstaande allemaal lees.

Toch maar weer extra oppassen. :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat doen jullie nou als je gebeten bent?

 

Ik ben 7 juni gebeten door een teek (allereerste keer) die ik er in z'n geheel uit heb gekregen met een tekentang. Thuis het wondje ontsmet en daarna 2 weken goed in de gaten gehouden of er geen kring omheen ontstond.

 

even gezocht op internet en dat leek voldoende.

 

gaan jullie (elke keer) naar de dokter na een tekenbeet of pas als er verschijnselen optreden? En wat adviseerd de arts dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar onlangs al twee vastzitters gescoord. Kip ze hadden me! Wel zo snel mogelijk verwijderd ( miniscuul kleine stipjes nog) de nymfen!

Laatst vroeg iemand aan mij of ik wist wat nou eigenlijk de natuurlijke vijand van een teek is.

Ik wist het niet en kon het door googlen ook niet vinden. Iemand enig idee?

Is er niet een geelgerande roepieroepie die van teken houdt? :crybaby:

Ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat doen jullie nou als je gebeten bent?

 

Ik ben 7 juni gebeten door een teek (allereerste keer) die ik er in z'n geheel uit heb gekregen met een tekentang. Thuis het wondje ontsmet en daarna 2 weken goed in de gaten gehouden of er geen kring omheen ontstond.

 

even gezocht op internet en dat leek voldoende.

 

gaan jullie (elke keer) naar de dokter na een tekenbeet of pas als er verschijnselen optreden? En wat adviseerd de arts dan?

 

De eerste keer ben ik wel naar de huisarts geweest. Die vond dat de rode plekken rondom de wond veroorzaakt werden door het gepruts van de EHBO-figuur op de Center Parcs waar we waren. Voor de zekerheid wel antibiotica, maar dat was niet nodig dus.

 

Zelf in de gaten houden is in principe het beste. Als er verschijnselen optreden is het nog vroeg genoeg voor behandeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is er niet een geelgerande roepieroepie die van teken houdt? :crybaby:

 

Lijsters en spreeuwen eten wel teken van planten en uit het gras.

Maar die prachtige beelden van vogels die parasieten van een olifant afpikken zie je in Nederlad niet zo vaak.

In principe zouden spreeuwen best de teken van een geocacher af kunnen pikken.

Helaas is de spreeuw gewend om weggejaagd te worden.

Maar wellicht heel stil zitten .......

 

Maar de meeste teken gaan gewoon dood aan schimmel ziekten.

 

 

Ghostmantom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...