Spring naar bijdragen

Teken, ook met dit weer?


CreenMachine

Aanbevolen berichten

Gast Arubanja

Hoi,

 

Ik heb dus een vraag over teken.

Wij wonen op Aruban en hebben 2 honden, we kijken de honden dagelijks na op teken en halen er soms wel 20 teken per hond af, vaak in hun oren.

Ik wil nu graag weten welk middel echt goed helpt tegen teken, heb hier al pipetjes gebruikt, maar ben daar niet echt tevreden over.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Groetjes vanaf een warm en regenachtig Aruba.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Ik heb dus een vraag over teken.

Wij wonen op Aruban en hebben 2 honden, we kijken de honden dagelijks na op teken en halen er soms wel 20 teken per hond af, vaak in hun oren.

Ik wil nu graag weten welk middel echt goed helpt tegen teken, heb hier al pipetjes gebruikt, maar ben daar niet echt tevreden over.

 

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

 

Groetjes vanaf een warm en regenachtig Aruba.

Opzich werkt frontline spray erg goed, een nadeel hiervan is echter wel dat je ze dagen van te voren en 2 dagen erna niet mag wassen.

je kunt Frontline niet overdoseren dus veilig in gebruik.

En het werkt ruim 3 weken tegen teken.

De spot on zou ik bij zo'n plaag als jij beschrijft niet gebruiken dat werkt dan een stuk minder.

Met de spray heb ik in ieder geval goede ervaringen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Arubanja

Hier Aruba weer,

 

Ok bedankt voor de tip, weet niet of ik dat spul hier ook kan krijgen, misschien anders per internet bestellen.

Alles is beter dan die vieze beesten.

Gelukkig regent het vandaag veel en volgens mij is dat voor de teken niet zo best.

 

Ayo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Er zijn nogal wat vieze beesten. Tijdens mijn biologische omzwervingen kwam ik terecht bij de tekst Personal Protective Measures Against Insects and Other Arthropods of Military Significance

 

Ik kom daar nog een paar nieuwe dingen tegen voor als je in het veld bent:

" Ticks can be picked off of clothing by hand. However, avoid crushing them with your fingernails because their body fluids may be infective. After removal, disposal may pose a problem. If returned to the immediate area, ticks may reattach to the clothing or attack another individual. They can be destroyed by placing them in alcohol or by securing them within a piece of folded tape."

 

en

"Ordinary masking tape, cellophane tape, or similar substitute, are useful to remove ticks from clothing. A ring of tape can be made around the hand by leaving the sticky side out and attaching the two ends. Ticks will adhere to the tape when it is dabbed against the clothing (Figure 2-3). The tape can then be folded carefully over the ticks to prevent their escape and discarded with the trash."

 

En tot slot een foto van twee militairen in niet-compromitieve houding:

image015.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Afgelopen zaterdag is Luuk tegen een teek aangelopen bij de Jubileum cache Geocaching.nl 2001-2006 Zuid bij Dinteloord(WestBrabant). Dit is al weer lekker vroeg in het jaar. ;)

 

Terug in de auto bleek ik zelf ook al bekropen. Gelukkig was deze al flink uit de kluiten gewassen teek snel verwijderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb in de Krokusvakantie al een uurtje of 2-3 op de EHBO van een Brabants ziekenhuis doorgebracht ivm een teek... Ook daar was men verbaasd! Maar; een gewaarschuwd mens... Ze zijn er dus! Ook in de winter! Altijd laten behandelen als je ze er niet goed uitkrijgt. Ook na behandeling de plek in de gaten houden; ontstaat er een kring op de plek van de beet (kan na 6 weken nog!); kans op ziekte van Lyme! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd, ook al in de voorjaarsvak. een teek opgelopen tijdens het lopen van de cache "je bent er bijna" bij Capelle ad IJssel Niks geen winterstop dus.

afgelopen jaar nog een kuur gehad door vermoeden van lime, oppassen geblazen dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd, ook al in de voorjaarsvak. een teek opgelopen tijdens het lopen van de cache "je bent er bijna" bij Capelle ad IJssel Niks geen winterstop dus.

afgelopen jaar nog een kuur gehad door vermoeden van lime, oppassen geblazen dus.

 

Gelukkig ligt de tekentang standaard in de auto

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

tsja het is weer tijd om je goed in de gaten te houden, van het weekeind naar hengelo (gld) geweest en weer zo'n vervelende "trofee" gescoord...

 

gelukkig wel een miniatuur exemplaar van ongeveer 2mm

 

 

dat word dus weer "vlooien" na het cachen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou natuurlijk ook het stukje uit de krant op kunnen zoeken, maar daar ben ik momenteel te lui voor. In ieder geval stond er twee maanden terug (plus minus) in de krant dat de teek die FSME overbrengt (zie bijdrage op eerste pagina) ook in Nederland is gesignaleerd. Nog niet boven de moerdijk, meen ik, maar met name de regio Bergen op Zoom zou al behoorlijk volzien zijn van deze krengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou natuurlijk ook het stukje uit de krant op kunnen zoeken, maar daar ben ik momenteel te lui voor. In ieder geval stond er twee maanden terug (plus minus) in de krant dat de teek die FSME overbrengt (zie bijdrage op eerste pagina) ook in Nederland is gesignaleerd. Nog niet boven de moerdijk, meen ik, maar met name de regio Bergen op Zoom zou al behoorlijk volzien zijn van deze krengen.

 

Mooi kl..., dat cached toch een stuk onplezieriger als je steeds alles moet nakijken :D . Jammer hoor :thumbup: Kun je daar niets aan doen? :) Een of ander "goedje" opbrengen of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...