Spring naar bijdragen

Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er


Gast 73-1011035307

Aanbevolen berichten

Ik zit met een dilemma.

Van TV Utrecht regionaal komt het verzoek mee te werken aan het programma 'De Grens'. Natuurgebied 'De Haeck'met de cache van mij heeft hun belangstelling gewekt. Ze willen iets registreren daar: met mij erbij denken ze wel wat materiaal te krijgen. Of Natuurbeheer met boswachters.

Ik ken het programma (een serie) niet.

Toch maar kop onder het maaiveld houden?

 

 

 

Edited By Prof. Y. Lupardi on aug. 28 2002 at 00:20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel??, Wat schieten we er eigenlijk mee op?

Dat was de vraag.

 

Ik stel vast dat, hoewel de trend in de poll hevig neigt naar voorzichtigheid en terughoudendheid, sommigen zéér publiciteitsgeil zijn, en zich daardoor ongeremd overgeven aan ontboezemingen, die zich tegen onze mooie hobby zouden kunnen keren. (der Feind hört mit).

 

 

 

Edited By kapper on aug. 28 2002 at 13:54

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gedoe met TV Utrecht heb ik afgeblazen. Maar ze weten nu wat geocaching is, het lijkt ze leuk en ze willen voor Kanaal 9 in Utrecht regio wel iets er over maken. Dan moet het gaan over dingen in Utrecht provincie.

En zoeken ze Utrechtenaren die ze kunnen spreken (dus ik kan niet meedoen als Zuidhollander). Ik geloof dat Kanaal 9 radio is. Maar dat zullen bewoners van die provincie wel weten.

Wie heeft er zin om naar voren te treden??

Stuur me effe een mailtje, dan geeft ik je door aan de journalist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Niet te veel bekendheid aan geven. Er is naar mijn idee te veel wildgroei van cache's en er komen mensen op af, die ik niet echt zou willen aanmerken als natuurliefhebbers.

Laatst zijn er een paar zwaar bezopen en midden in de nacht op zoek geweest naar een van mijn cache's.  Konden het gelukkig niet vinden.

Ik denk er nu over om een aantal van mijn caches definitief te archiveren en over te stappen op http://www.geocachingworldwide.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
sommigen zéér publiciteitsgeil zijn, en zich daardoor ongeremd overgeven aan ontboezemingen, die zich tegen onze mooie hobby zouden kunnen keren. (der Feind hört mit).

Wie dat zijn? Ik ga ze morgen bekijken.

Ik hoop dat ze er wat van bakken ehhh... koken :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de hype rond het geocaching zo groot wordt, zoals nu beweerd wordt, dan zal er vroeg of laat toch een hunter zijn die mediabelangstelling krijgt. Dat zal zeker gebeuren ! Laat het dan aub een ervaren team zijn dat weet wat geocachen is en betekent. Als wij de boot blijven afhouden, dan wordt de kans reeel dat, iemand die uit de winkel komt met een nieuw geel etrexje, aangesproken gaat worden om een reportage te maken. En welk beeld krijgen we dan.

Afgaande op de info die team Bezemsteel op het net zet, en de acties die zij voor de geo-sport doen, denk ik dat zij onze sport perfect in het beeld zullen zetten, en dat zij één van de teams zijn die hier zeker voor in aanmerking komen !

 

Rovertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgaande op de info die team Bezemsteel op het net zet, en de acties die zij voor de geo-sport doen, denk ik dat zij onze sport perfect in het beeld zullen zetten, en dat zij één van de teams zijn die hier zeker voor in aanmerking komen !

Dank je voor het in ons gestelde vertrouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er bij voorbaat al zulke op de persoon gespeelde kritiek kwam.

Tja, en dat nu juist hij heeft geschreven:

 

Vindt je inbreng trouwens vaak een negatieve lading hebben. Oordelen zonder je goed in te lezen is vaak je makke. Nie leuk voor de mede cacher en je maak je zelf ook niet geliefd.

 

Ondanks het feit dat wij het niet hebben gezien, zijn wij ervan overtuigd dat Team Bezemsteel het geocaching op een verantwoorde manier op tv zal uitdragen, zoals GR1 schrijft.  

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat programma op RTL 4 om ca. 17.30 uur gezien.

Team Bezemsteel heeft erg zijn best gedaan om duidelijk te maken wat geocaching nu eigenlijk is. Mijn complimenten hiervoor!

 

Ik kon me niet aan de indruk onttrekken dat de presentator over het geocaching wat laagdunkend deed.

Het programma had over het algemeen een hoog RTL gehalte, als je begrijpt wat ik bedoel. Vandaar dat ik weinig naar deze omroep kijk.  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast Pine Team

Met afgrijzen heb ik zitten kijken naar 'Life and Cooking', met een man die best aardig kan koken, plus daarnaast de eeuwige clowns Carlo en Irene. In dit programma wordt immer de draak gestoken met gasten, en ondanks dat de Bezemstelen prima uit hun woorden kwamen (compimenten!), werd er gewoon haast niet >geluisterd<. Het waterpistool werd meteen de grote noemer in waar het bij geocachen om zou gaan. Dat de plank hier zo mis werd geslagen, deed mijn nekharen overeind staan!

Voor mij persoonlijk is de inhoud van de cache van toegevoegde waarde. Het gaat om de natuur, maar vooral om de hunt.. de adrenaline van even zelf opgaan in tijd en ruimte. De zoektocht naar het onbekende, die je als mens in de consumptiemaatschappij amper elders beleefd. Op de hunt... dan voel je toch aan je hartslag, je zweet en je priemende, zoekende blik... dat je LEEFT!

Zelfs een stevige PR babbel helpt niet om dit uit te leggen. Dit moet je gewoon zelf meemaken, en dan snap je het wellicht. Ik stel dus stempunt 5 voor: "Ze mogen het weten, maar alleen als ze meegaan op cache". Dan mogen ze van mij ook een mening hebben achteraf... in plaats van hooghartig te gaan zitten friemelen met een waterpistooltje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Naar aanleiding van de meningsverschillen of het wel een goede zaak is om me te werken aan het opleuken van een buitensportdag van de firma Bever waarbij geocaching aan de man wordt gebracht gooi ik het volgende in de groep:

 

Kunnen geocachers mee doen aan het propageren van hun sport op een EO jongerendag?

Ik ben gepolst daarover. Even ter verduidlijking: de EO is de grootste omroeporganisatie van allemaal en is op Christelijke basis met zeer veel actieve leden. Ze organiseren jongerendagen met verantwoord vermaak waarop zo'n 25.000 bezoekers of meer geen uitzondering zijn. Nu zijn in die organisatie de dominees nogal dik gezaaid dus het woordje 'geo' deed de wenkbrouwen fronsen. Geo->geologie->fossielen->evolutie->afstamming van de aap. Maar na uitleg wordt nu geocaching als 'geloof-neutraal' tijdverdrijf gezien (denk ik).

Een marktkraampje voor geocachers tussen de 'boeken met de  dieren uit de Bijbel' aan de ene kant en de stichting 'Op zoek naar God' is misschien mogelijk.

Ook hier kan je zeggen dat geocaching voor de opleuking zorgt. En ook kan gesteld worden dat meegedaan wordt aan iets commercieels (reli-business). En of we ons daar wel mee moeten verbinden.

Verder kunnen we ons zorgen maken over de soort nieuwe geocachers die zo'n aanwezigheid oplevert. (ik denk hierbij aan de RTL4-discussie) Je zou een gevaar van religisering kunnen zien. Caches vol met Bijbelse Tractaatjes, Rozenkransen, bidplaatjes enz. Puzzelcaches en multi-caches met vragen en aanwijzingen waarvoor Bijbelkennis nodig is...

 

Hoe kijkt men hier tegenaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...