Spring naar bijdragen

Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er


Gast 73-1011035307

Aanbevolen berichten

Herder Joseph wrote : Onderwerp Life & Cooking : 8 pagina's goede bijdragen van vele cachers en 1 stoorzender 

 

Stichting Geocaching : 4 pagina's pittige discussie maar met respect voor elkaar m.u.v. 1 persoon

 

Fijn dat je over zoveel zelfkennis beschikt! Of ben je mij aan het beledigen? Hellup moderators!! Hij doet het weer. De grote Joseph begint me wihéér te pesten. Snotter snotter. Ben er helemaal van streek van. Ik wil dat de tekst aangepast gaat worden!!

 

Schaapje GR1 wrote: Ik ben het met Joseph eens dat het door het beheer van dit forum een grote puinhoop wordt. Wat loopt het hier uit de hand zeg. Eén vechtende kluwen.

 

Voor een kluwe heb je meerdere personen nodig. Matched niet met de stelling van je herder dat er maar EEN persoon is die als stoorzender werkt. Pas op! Dadelijk zal de grote almachtige Joseph een vloek over je uitspreken en je uit de kudde verstoten.

 

Wijze woorden kwamen van Peetee:

1) "De stichting en het .nl-team hebben geen onderlinge gezagsverhouding en derhalve ook geen verantwoordelijkheden naar elkaar toe."

2) "Of het .nl-team dus (ook na verzoek van de interim-voorzitter van de stichting) het slotje verwijdert, maakt zij uit. Zij is dat niet aan de stichting verplicht.

3) De stichting is een niet aan de site verbonden orgaan"

 

1) Juust. Totaal niet. De .nl boys zijn jullie knuffelkudde totaal geen antwoord schuldig. Sec genomen zijn jullie hélemaal geen gesprekspartner. Iedereen kan wel an komen vliegen met "Wij willen een site beginnen". "Wij zijn belangrijk, HEEL belangrijk"."Komen julie in ons bestuur dan smelten we later samen". "We hebben al 180 doosjes gevonden en zijn gek op BBQen". OPZOUTEN zou ik zeggen!

 

Stel je voor (Fictief voorbeeld) Ik heb een site met 500 vaste bezoekers en er komt een groepje langs van zeg 5 man en een hond. Die lui beginnen te roepen zullen we vrindjes worden? Jaha want ik heb een webhostingbedrijf en zoek daar een beetje emplooi voor, zit dik in de tijd en ben gek op BBQen plus, niet te vergeten, ik ben héél belangrijk. Wij komen namelijk op TV bij Carla&Irene.

OPZOUTEN!!!!

 

2) Juust. Alleen zij en niemand anders. Gelukkig

3) God bewaar me.

 

Weet je wat ik nog steeds niet snap? Waarom blijft de herder met zijn schaapjes hier komen als ze zelf zo'n gewéldig forum in elkaar geknutselt hebben? Als jullie het hier zó slecht naar je zin hebben ga dan vanuit dát forum je evangelie prediken. Zout hier dan op met jullie oeverloze gezeur. Ga toch lekker voor 1000 euro vlees op de BBQ gooien.

 

Over dat provoceren wat ik zou doen. Wie provoceert hier nu wie?

Een stichting stelen achter een groep mensen haar rug om. Hoe noem je dat?

 

Ik verlang terug naar de rust van de afgelopen maanden toen het weer beter was en de schaapjes nog op de hei liepen. :) U ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast 68-1030918519
[b:post_uid0]Is del *.* niet een optie[/b:post_uid0]voor deze man  <!--emo&:devil:

Ja graag!

Mogelijk heeft Megaheks deze krachten.

Ieniminimaainiemo ik verander herder Joseph in een ... :laugh:

 

Just kidding. :)

Koos, heb je problemen, of zoek je problemen?

 

Ik begin langzamerhand strontziek van jou te worden en vraag me af wat er in godsnaam hier in dit forum moet gebeuren om jou in de ban te gooien.

 

Ik had me al heel lang voorgenomen om niet op je te reageren maar het moet nu toch maar. Je hebt gewonnen. Ik vind dat je replys onderhand behoorlijk kinderachtig worden en ze komen aardig gefrustreerd over.

Als je iets tegen Joseph, zijn familie en zijn vrienden hebt, is dat jouw pakkie an. Ik wil daar niet langer mee geconfronteerd worden in dit forum.

Iedere maand komen er nieuwe leden bij en langzamerhand krijg ik spijt dat ik er een van ben.

Ik begin me te generen voor jouw gedrag. In ieder geval heb je een ding wel bereikt. Kijk naar het onderwerp van dit draadje. Nee, ik wil geen publiciteit meer. Ik praat er ook niet meer in mijn vriendenkring over cachen. Stel dat die hier eens gaan neuzen. Ik schaam me rot.

 

Je bent niet eerlijk en oprecht met het hebben van een eigen mening bezig, laat staan dat je oprecht aan het discusseren bent. Je bent gewoon met een door blinde woede en haat verwrongen hetze bezig. Je bent aan het stalken.

 

Het zal me een rotzorg zijn of Joseph en de zijnen een site hebben die bijna gelijk is aan deze, het zal me een rotzorg zijn dat ze een stichting hebben opgericht.

Wil ik cachen moet ik toch op de .com site zijn.

 

Voor mijn part start half Nederland met een geocachingsite en richt iedereen zijn eigen vereniging of stichting op. Het is hun idee, hun geld en hun recht.

 

Dat er afgesplitst wordt  hebben we al zo vaak en zo veel meegemaakt. Van vogeltjesverenigingen tot zendamateurclubjes, van geocachinsites tot zelfs de politiek, niemand gunt elkaar wat en er is altijd haat en nijd.

 

Ik heb door de jaren heen genoeg van dit soort gedonder meegemaakt en de puinhopen worden altijd gemaakt door mensen die door hun gefrustreerde leven alleen nog maar in zwart/wit beelden kunnen denken.

 

Je bent een zeikerd Koos en ik vraag je vriendelijk om dat zeiken vanaf nu maar lekker in de privé-sfeer te houden. Je verziekt hier momenteel zo goed als alles.

 

Voor iemand die maar 2 maanden lid van deze forum is, kom je behoorlijk "oudgediend" over, of ben je een her-intredene? Hoe ik ook zoek, en ik ben qua zoeken geen beginneling, ik kan niet zoveel informatie vinden over "de bezemstelen en hun knuffelclubje" als jij hier weet te ventileren. Conclusie: iemand heeft je behoorlijk bijgepraat, waarschijnlijk gekleurd.

 

Ik snap niet waar jij je zo druk om maakt. Ik heb zelfs van de echte oudgedienden hier, gezamelijk, niet zoveel commentaar gelezen als dat van jou. Je praat voorzover ik het kan beoordelen voor de moderatoren van deze forum, Je komt blindelings voor die gasten op. Ben jij zo'n snelle Henkie dat je in die 2 maanden ze allemaal kent en ook zo goed kent dat je blindelings achter hun gaat staan?

 

Nogmaals hou er gewoon mee op. Het is leuk genoeg geweest. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk en je geeft jouw tegenstanders alleen maar meer aandacht.

 

Verder heb ik een dringend verzoek aan de moderatoren van dit forum. Ga alsjeblieft met deze man praten. In die paar weken dat die man hier aan het posten is, is hij veranderd van een normale poster in een zielig van haat en rancune verwrongen mannetje. Zorg dat dit stopt en bescherm de man tegen zichzelf. Gooi hem in de ban, want hij zal jullie meesleuren in zijn ondergang. Hij maakt van jullie, onze hobby en van alle andere cachers gewoon een karikatuur.

Ik heb begrepen dat jullie al eens eerder enkele cachers geweerd hebben na trammelant, dat is dus dan ook nu mogelijk. Ik begin wel zo nieuwsgierig te worden wat "die anderen" dan wel uitgevreten moeten hebben, omdat jullie deze man gewoon zijn gang laten gaan, op een enkele aanpassing van zijn replys na.  

 

En Koos?, ik hoor niet bij het knuffelclubje, ken ze niet eens, ken nog geen enkele geocacher persoonlijk, behalve dan mijn eigen Kralenfee.

Ik ga naar het kabouterevent op 02-11-02. Dit heb ik zo her en der beloofd en afgesproken. Maar, mensen als jij maken dat ik twijfel of ik wel medecachers wil ontmoeten.

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar, mensen als jij maken dat ik twijfel of ik wel medecachers wil ontmoeten.

Kruimel en alle anderen die er ook zo over denken,

 

Je kunt ervan uit gaan dat de meeste cachers gewone, leuke en gezellige mensen zijn die lekker met hun hobby bezig zijn. En uit ervaring (ja, ik ben ook al op 1 event geweest) kan ik zeggen dat het gewoon erg leuk is om zoiets mee te maken. Laat in hemelsnaam 1 persoon niet je positieve instelling verzieken. Dat is hij niet waard.

 

Ik hoop je dus wel degelijk te ontmoeten op 2 november samen met je Kralenfee.....

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geachte forumleden,

 

Bovenstaande berichten zijn de laatste waarin mensen persoonlijk worden aangesproken. Volgende berichten met een persoonlijke aanval worden, in tegenstelling tot wat ik eerder heb gezegd, zonder PM gewist.

 

Bij een andere reden worden de betrokkenen wel gewaarschuwd/ingelicht met een PM.

 

Iedereen weet nu wel wat er speelt. Dus gewoon normaal discuseren.

 

Problemen met threats/berichten na deze post? PM de moderators, want ook moderators zien soms berichten over het hoofd (per ongeluk dus). Daarnaast zit ik 's avonds na 23 : 00 niet meer op het forum, ik lig dan lekker in mijn bed. En helaas spinnen de meeste discussies (als je ze zo nog mag noemen) 's avonds af.

 

Laten we nu weer rust in dit forum krijgen!

 

 

ByTheWay

 

 

 

Edited By Bytheway on okt. 29 2002 at 15:48

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

BTW,

 

Als het zonder aanziens des persoons gebeurt, ben ik er volledig mee eens.

Wat mij betreft pak je nu de tipex uit de kast en veegt vanaf bericht 1, tot ik geloof bericht ruim 6000, alle berichten die persoonlijk worden weg, inclusief de berichten van ondergetekende  :hehe:

 

GRTZ

 

[b:post_uid0]Kruimeldief[/b:post_uid0]  *[i:post_uid0]The one and Only[/i:post_uid0]*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mmmm, als ik dat zou doen ben ik volgend jaar nog bezig met alles na te kijken :)

 

Maar goed. Er is nu een grens gezet op 29 oktober 2002 om 15:48. Vanaf die datum en tijd worden er geen persoonlijke aanvallen op personen getolereerd en worden de forumregels strakker nageleefd.

 

ByTheWay

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519
Ik hoop je dus wel degelijk te ontmoeten op 2 november samen met je Kralenfee.....

 

Eric

Dat kan gebeuren Eric. Trouwens, het schijnt dat je in een roze legging moet verschijnen is het niet?  :)

 

GRTZ.

 

Kruimel  :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Zojuist keek ik naar WDR3 (Duitse derde TV-net) en daar was om 18.20 uur een reportage begonnen (in Service Zeit ,Technik) van ruim 5 minuten over geocaching.

Ik kort bestek werd GPS, internet, cache pages, logboek, verstoppen, vinden, zoeken en dergelijke ten tonele gevoerd door een echtpaar met kind in kinderwagen die al 2 jaar bezig waren.

Tupperware doos met inhoud werd getoond en verder alle lol die men heeft.

Al met al leek het mij een goede publiciteit want hoe dan ook: onze hobby wordt bij een groeiend publiek bekend.

Een detail dat verteld werd: aantal caches nu in Duitsland 1400 ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even op de site van de WDR gezocht, in de hoop dat de uitzending mogelijk ook op internet te zien was. Dat was helaas niet het geval, maar hier lees je er meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

In een krant in Maleisië stond een verhaal waarin een Nederlandse geocacher figureert. Lees hier maar (in het Engels). Echte Waterval-len om caches te verbergen en echt woekerend onkruid (secundair regenwoud) waarbij vergeleken een Brandnetel Eiland kinderspel is. En echte rotsen om caches onder te leggen ipv. stoeptegels zoals bij ons soms gedaan wordt b.v. bij Uitzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Ik weet dat op dit moment het draadje Geocaching versus SBB, door NOS journaal aan de gang is. Maar ik wil het even in een minder geïsoleerd perspectief plaatsen dan het incidentele geval.

6 uur nieuws Ned 2: "Geocaching, een speurtocht waar niet iedereen mee wegloopt".

Een standaard normaal gezin (nauw ja, ik overdrijf een beetje:-) wordt getoond die met een GPS - die aan een gc.com keycord om de hals hangt - een cache zoekt en vindt. (Zoals gewoonlijk hebben we de chaos van maateenheden: het ene moment loopt men naar de cache op 488 meter afstand en vervolgens wordt verteld over een 5 km wandeling die gedaan is.) Echt heel leuk allemaal, dat kinderzitje op de rug; charmant, leuk gedaan.

Ik zie ook dat het internet gebruikt worden en daarbij komt de webpage van gc.nu herkenbaar in beeld.

Mijn mening: prachtige reclame voor onze hobby (of sport, naar verkiezing).

Dan komt er een reporter met de kanttekening. Een boswachter van SBB die zijn bezorgdheid uit over meutes die het wild verstoren en zeldzame planten zeldzamer maken.

Hier ga ik niet verder op in; daar is weer een ander draadje over: overleg met natuurbeheerders. Duidelijk is wel dat sinds 1 1/2 jaar geleden de zaak werd aangekaart bij SBB de benadering van geocaching door de bestuurders met de stropdassen niet is doorgesijpeld naar de uitvoerders in het veld (die met de groene rubber laarzen aan).

Wel komt tot uiting dat er een groot deel van de geocachers is die als vrijbuiters hun eigen gang gaan. Het bestaan van die groep (of laat ik zeggen: mensen die zich induvidueel onafhankelijk verklaren) was al gebleken in het draadje Opencaching/Wild & Free geocaching, Vragen/Antwoorden/Ideeën/Discussie.

Ik vraag mij af; is het de wens van de groep om gc.nu heen dat ze zich verbinden met 'vrijbuiters' . Ik krijg de indruk als ik lees OpenCaching.NL, Doe je mee ? dat "Tevens wil men zo min mogelijk regeltjes, commercialiteit en regulatie van bovenaf." (Dat wil natuurlijk niet betekenen dat men overleg schuwt; even voor de duidelijkheid).

Als men als focus voor een doelgroep van recalcitrante geocachers wil gaan fungeren, het zij zo.

 

Dus ik vraag mij af: is zo'n publiciteit als nu in het journaal op de TV een voor de mensen van het gc.nu gebeuren gewenste vorm van bekendheid geven aan onze sport en hun site?

En een stel mensen die ruziënd over straat rollen trekken veel publiek en aandacht (zie maar het aantal bekijkingen in het 'kaping' draadje). Dus wat dat betreft kan het geen kwaad uit oogpunt van publiciteit om de 'geschillen' op scherp te zetten met de natuurbeheerders.

Maar uit het oogpunt van public relations (PR) ben ik falikant tegen een dergelijke koers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

NOS journaal heeft gevraagd om mee te werken aan een item over geocachen. ZONDER politieke voorkeur c.q verplichtingen hebben wij hieraan meegewerkt. DE reden dat o.a. GC.NU gebruiken is de superhandige zoekfunctie op stad of dorp.

 

Wij (team monie) denken en hopen dat de boodschap die wij willen uitdragen over is gekomen, lekker met je gezin de natuur in een cache zoeken (met alle respect voor de natuur). Wij hebben een hele leuke hobby aan dit geocachen en dat willen we zo houden. Wat anderen doen (in de natuur) is hun zaak, hun verantwoordelijkheid, wij weten hoe het (niet) moet en willen onze kinderen dat ook meegeven.

 

met vriendelijke groet

 

Team Monie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag mij af; is het de wens van de groep om gc.nu heen dat ze zich verbinden met 'vrijbuiters' .

 

Ik krijg de indruk als ik lees OpenCaching.NL, Doe je mee ? dat "Tevens wil men zo min mogelijk regeltjes, commercialiteit en regulatie van bovenaf."

 

(Dat wil natuurlijk niet betekenen dat men overleg schuwt; even voor de duidelijkheid).

Nu draaf je toch een beetje door Prof. Je ziet dingen die er niet zijn. Alhoewel, de linkjes zijn wel leuk gekoppeld.

 

De Monies zijn doodgewone gezellige Geocachers die graag gebruik maken van Geocaching.NU omdat het gewoon veel handige tooltjes bevat. Ik moet toegeven dat IK er NIET van baalde dat deze prachtige site zo mooi en duidelijk in beeld was maar of er opzet in het spel was ? Ik weet het niet. Het was gewoon realistisch. De Monies gebruiken altijd Geocaching.NU.

 

Dat draadje is gewoon wat er staat. Ik vind persoonlijk OpenCaching een goed initiatief. Het opent meer mogelijkheden, het OpenSource principe spreekt me aan, en OpenCaching is niet langer afhankelijk van EEN persoon/bedrijf. Maar ..... ik begrijp ook heel goed dat Geocaching.NL, als verlengstuk van Geocaching.COM er iets meer moeite mee heeft. Hoewel zelfs Jeremy een ( geringe ) input geeft op het forum van OpenCaching.

 

Met de "regeltjes van bovenaf" wordt ook niet SBB of zo bedoeld. Op het forum van de OpenCaching.COM weet men niet eens wie SBB zijn. Dat heeft meer het de approval te maken. Ik ben het persoonlijk ook redelijk beu om iedere cache/event 5 keer op en neer te moeten mailen met Eric of YS en ze te moeten smeken om "hun approval" te geven. Maar vooralsnog is er geen ( serieus ) alternatief.

 

En om maar terug te komen in jouw woorden: Het is toch mooi om te kunnen kiezen. Laten we dus OpenCaching een eerlijke kans geven en het niet al bij voorbaat de grond in boren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...