Spring naar bijdragen

Willen we al die publiciteit nou eigenlijk wel?? - Wat schieten we er


Gast 73-1011035307

Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn er een aantal mensen goed bezig geweest om contacten te leggen met de betreffende organisaties. Zenz is met SBB in de weer geweest en ik heb mijn contacten met PWN regio NH.

Dus die PR problemen zullen nog wel loslopen.

 

Deze reportage geeft geocaching nog meer bekendheid, maar ik vraag me ook af of dit wel de goede manier is.

 

Ik vind het een opgeklopt verhaal, de meeste caches liggen op goede plekken langs paden en geven geen aanleiding tot verstoring van de omgeving. Dassen heb ik nog nooit gezien en dassenburchten evenmin. Als ik in de bossen bij Schoorl loop dan zie ik eekhoorns en spechten op een paar meter afstand en ze hikken of schrikken niet.

 

Persoonlijk denk ik dat we binnenkort hierdoor nog meer cachers erbij krijgen.

Ik zal de professionele layout van geocaching.nu site wat te zien was in de reportage maar de schuld geven. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

@ Monie:

jullie zijn prima over gekomen in de reportage. Wat je zegt: "lekker met je gezin de natuur in een cache zoeken (met alle respect voor de natuur). " is goed over het voetlicht gekomen :D

 

@ Joseph:

ja, ik zat zeker even op mijn hobbelpaard wat door te draven. En je site is zeker van een kwaliteit en dienstbaarheid dat die Den Volke getoond kan worden. Interpreteer mijn opmerkingen niet als dat ik zou balen van de vertoning van je site op de TV. Wat ik wilde zeggen is dat er altijd een onzekerdheid is over 'wat zullen de media ervan maken?' . Je hebt dat niet in de hand. En nu is jouw site in eenzelfde reportage getoond die als uitsmijter had een groep vrijbuiters die SBB kopzorgen bezorgd.

Maar laat ik niet al te dramatisch doen; wat zou er nu bij de kijkers zijn blijven hangen? Hebben de geocaching sites (en speciaal gc.nu) dit weekend meer bezoek dan anders? Heeft het mensen op ideeen gebracht? Ik ben benieuwd want zo'n journaal trekt best veel kijkers (hoeveel honderduizenden, weet iemand dat?)

 

Wat kan gebeuren met 'de media' is dat geocaching in het kaartenbakje (of wat ze daar tegenwoordig voor gebruiken, het zal wel een database zijn) beland met twee teksten:

1. voor braaf, gezagsgetrouw, saai naar gc.nl

2. voor de flitsende en rebelse vrije jongens naar gc.nu

En probeer dan maar eens van zo'n label af te komen. Media verwachten dat je meespeelt om te voldoen aan het bijpassende imago dat ze van je hebben.

 

De discussie in opencaching zelf is niet meer 'hoe wild en vrij doen wij?' maar meer 'hoe gaan we om met landelijke eigenaardigheden in regelgeving etc. wat betreft goedkeurig van caches?'. Er is sprake van toestemming krijgen voor plaatsing van de cache in het opencaching systeem.

 

Dat ik mij niet inlaad met opencaching komt niet zozeer door een band via de goodiesshop met gc.nl en via deze met gc.com maar meer door een heel persoonlijke inschatting. Ik volg de zaken in het forum van opencaching en tot nu toe raak ik niet het gevoel kwijt dat - als ik er tijd in zou gaan stoppen dat niet uiteindelijk voor de kat zijn staart zou zijn.

Zelfs al zou er een pico bello opencaching systeem zijn; ik zie geen gebeurtenis die aanleiding zou zijn om een migratie van bijbelse proporties te veroorzaken vanaf gc.com naar hun toe. Ze hebben tot op heden geen 'killer application' bedacht; tot nu toe heb ik alleen analogons van 'wat elders al is' met modernere technieken gezien.

Dit is mijn persoonlijke kijk op dit moment. Ik blijf bij de les, zal ik maar zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar laat ik niet al te dramatisch doen; wat zou er nu bij de kijkers zijn blijven hangen? Hebben de geocaching sites (en speciaal gc.nu) dit weekend meer bezoek dan anders? Heeft het mensen op ideeen gebracht? Ik ben benieuwd want zo'n journaal trekt best veel kijkers (hoeveel honderduizenden, weet iemand dat?)

 

In ieder geval 1.

 

Zie dit draadje.

 

En helemaal onbevlekt is het dus niet ontvangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

PERSBERICHT

bron: persbureau Kreuters 11/20/03

 

DEN HAAG>

Bronnen binnen de Haagse BVD bevestigen dat een onderzoek gestart is naar de verdwijning van een aantal personen in de gemeente Den Haag. Al deze personen hebben iets te maken met militaire satellieten. Bij het onderzoek zou ook de firma GeoGood Shop betrokken zijn.

De directeur van deze firma, dhr. Plumardij, verklaarde dat het niet zo is dat het onderzoek zich op zijn firma richt maar dat hij degene is die aan de politie de mysterieuze verdwijningen heeft gemeld.

Hij verklaarde dat het hem opviel dat een aantal van zijn klanten spoorloos verdwijnt na ontvangst van goederen van zijn firma. De betreffende goederen hebben allemaal te maken met het verrichten van zgn. geocatching, zo bevestigde de woordvoerder van de firma. Hierbij, zo verklaarde dhr. Pularmi, wordt inderdaad gebruik gemaakt van militaire satellieten. Op verdere vragen over de aard van de activiteiten van de verdwenen personen werden alleen moeilijk te begrijpen technische uiteenzettingen gegeven. Wel werd op de vraag 'of dit geocatsing ooit in de problemen was gekomen met de dierenbescherming' met grote nadruk geantwoord dat het een heel diervriendelijke activiteit betreft.

Hoe de directeur, dhr. Plurami, deze zaak op het spoor kwam vertelde hij alsvolgt: "natuurlijk verdwijnen sommige van mijn klanten spoorloos. Dit gebeurd verpreid over heel Nederland en ook in Duitsland. Daar lig ik niet van wakker. Nu heb ik niet - in verhouding - erg veel klanten in Den Haag maar als opeens 70 procent van mijn verdwenen klanten in Den Haag woonachtig waren, dan wordt ik wantrouwig. Dan is er iets aan de hand."

Op de vraag of mogelijk buitenaardsen bij de verdwijningen betrokken konden zijn antwoordde de woordvoerder: "grote onzin van de sensatiepers".

 

Einde bericht ----

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit een quiz?

 

Wie vindt de meeste fouten zoals gebruikelijk in krantenberichten?

 

Ik mag zo'n berichtje wel, maar ben bang dat dit draadje binnen de kortste keren kandidaat staat voor verplaatsing naar de speciale discussieafdeling :ph34r:

 

++ Lex ++

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

zoekend met het woord 'schieten' kwam ik in dit draadje terecht dat misschien wel geschik is om naar het volgende bericht te linken:

Bomb scare turns out to be part of Internet game

 

En de paniek in de omgeving wordt alsvolgt beschreven:

" Employees and customers of the Tin Lizzy, the Covered Bridge Gallery and Dacra Glass were evacuated as where the residents of a nearby mobile home.".

De cache kreeg de volgende behandeling:

"A member of the bomb squad fired a .50-caliber round into the box just to make sure it wouldn't explode. It didn't."

 

Tja, zulke publiciteit kunnen we missen als kiespijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die laatste zin in het artikel is helemaal een filosofisch nadenkertje.

Hij komt uit de mond van de organisator van de happening:

"People have to understand that I've been to three FBI and CIA briefings in the last two weeks, getting briefed on terrorists and terrorism," Mahan said.

"They need to find another game.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het een en ander heeft nog een staartje. Er is in het lokale nieuwsblad een vervolgartikel verschenen: Geocachers say police overreacted at Tin Lizzy.

" The employees had even been warned by an FBI agent about two months ago to be cautious about strangers lurking around the mini-storage facilities located on the property."

Zou er ergens nog een Amerikaan rondlopen die niet door een FBI- of andersoortige agent is bezocht om waakzaam en bang te zijn?

De doos in kwestie zou een soort tupperware zijn die in de USA 'Rubbermaid' wordt genoemd. Wat een grap: 'shooting Rubbermaids'. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En in de USA houden ze maar niet op met het opblazen van tupperware caches. Nu weer een bericht: Toy figures really get a lot of action. Ze hebben Action-Man aan gort geschoten!

De ondertitel is "Container found at school blown up by bomb squad". Ja, dan snap je het wel: complete school (510 students ) ontruimd.

 

"Investigators said they are trying to determine who placed the container near the school." Dat wordt puzzelen voor ze want ze hebben ook het label 'geocaching' (aan de buitenzijde bevestigd van de tupperware) aan flarden geschoten.

De cache (en eigenaar) zijn inmiddels bekend: Lion's Pride by Camel680 (This cache is temporarily unavailable.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat we hier zoveel aandacht aan schenken.

Ik hou het erop dat de Amerikanen over het algemeen overal spoken zijn gaan zien sinds Bush president werd. Denk dat dit verschil altijd zo groot zal blijven aangezien wij Hollanders daarvoor veel te nuchter zijn.

Verder is tav de publiciteit mijn motto: wat niet weet, wat niet deert! Echte geïnteresseerden weten hun weg naar Geocache.nl /.com wel te vinden.

:yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Ben eerlijk gezegd een beetje verbaasd dat we hier zoveel aandacht aan schenken.

Ik hou het erop dat de Amerikanen over het algemeen overal spoken zijn gaan zien sinds Bush president werd. Denk dat dit verschil altijd zo groot zal blijven aangezien wij Hollanders daarvoor veel te nuchter zijn.

Verder is tav de publiciteit mijn motto: wat niet weet, wat niet deert! Echte geïnteresseerden weten hun weg naar Geocache.nl /.com wel te vinden.

:beerchug:

Weet je. Het draadje stamt van maart 2002 en is derhalve al 2.5 jaar oud. Toen was het geocachen gewoon illegaal. Niemand had toen ook maar ergens toestemming gevraagd aan welke landeigenaar ook, om een cache te mogen verstoppen.

Als we in die tijd gingen cachen dan was het stiekem. Als er iemand een boswandeling maakte en van niets wist, deed je net alsof je een of ander bioloogje was en planten zat te bestuderen :cry:

 

Ik heb nog steeds geen zin aan landelijke bekendheid en praat buiten de geocachers met niemand over deze hobby. We duiken nog steeds weg als we iemand zien en we bestuderen nog steeds die ene bult paardestront alsof het van een alien afkomstig is....

 

Dankzij krantenartikelen weten steeds meer lezers de weg naar ons te vinden.

Lees maar eens:

Schatzoeken met GPS in dagblad Trouw van 2004-11-13

Het is op zich een prachtige "Not Found" log. Alleen geplaatst op de verkeerde site :cry:

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief B)I don't want to belong to any club that will accept me as a member.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer een krantenartikel. Deze keer in De Gelderlander van 17-11-2004. Het gaat om team "Blind Ollie" die samen met een reporter mijn cache "Kreelse Plas" hebben gelopen.

Kijk hier voor het gescande artikel. Het is redelijk leesbaar. :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...