Spring naar bijdragen

kaart van nederland met de cache's


hurbie

Aanbevolen berichten

Wat mij betreft blijft het zo. Ik vind de kaarten van Duitsland niets, maar smaken verschillen.

Ik denk dat hier de kaarten van Google Earth bedoeld worden en niet de kaarten van Geocaching. Die vind ik namelijk ook niks :yes::no:

 

De kaart van Nederland op geocaching.nl maakt onderscheid tussen caches die aanwezig zijn en caches de (tijdelijk) niet actief zijn. Dat doet google maps volgens mij niet. Deze functie vind ik heel handig!

Het lijkt me dat er gewerkt wordt aan een Google Earth kaart met de functionaliteit van de GC.nl kaart. Dan is het idd mooier als de GE kaart op de site wordt weergegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik had het over Google Maps (maps.google.com), niet Earth. En ik bedoel een vergelijkbare kaart die je krijgt als je op geocaching.com bij een cache op "Geocaching.com Google Map" klikt. Het zou mooi zijn als je zo'n kaart van heel Nederland op de .nl site zou zien in een iets groter scherm met mogelijkheid een heel eind in te zoomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee voor het gebruik van Google Maps is zo goed, dat ik er, tussen wat andere activiteiten door, al 3 maanden mee bezig ben. Op deze pagina kun je met wisselend succes zie hoe het ongeveer gaat worden.

 

Als je gaat kijken, zul je zien dat de performance een probleem is. Daarom werkt het op dit moment ook alleen met de recente caches. Dat zijn er maar een beperkt aantal. Tijdens de testen heb ik alle caches in de BeNeLux al in beeld gehad, maar daar moest mijn Dual processor Mac wel even op stampen.

 

Wat is nu mijn plan? De huidige kaarten zoals die er nu zijn blijven gewoon. Dit omdat de nieuwe kaarten nogal wat eisen stellen aan de PC van de bezoeker. Ik wil de bezoekers van de site niet gaan verplichten om een nieuwe PC aan te schaffen.

Daarnaast komt dezelfde functionaliteit ook beschikbaar voor GoogleMaps.

 

Maar jullie moeten nog even geduld hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik persoonlijk ben er tot op heden niet zo van gechar__meerd. Het oude vind ik mooi, maar misschien is het een kwestie van gewenning.

 

Ben het niet vaak met je eens vriend (kleine letters) maar deze keer moet ik je gelijk geven.

Het is niet echt mijn smaak maar het zal weer wennen worden en na verloop van tijd weet je gewoon niet meer beter.

 

De pagina laad trouwens wel erg traag, en dan met name de ballonnen die er op komen te staan, het geeft soms het idee dat de boel vast loopt.....

 

 

Gr Twinlife :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pagina laad trouwens wel erg traag, en dan met name de ballonnen die er op komen te staan, het geeft soms het idee dat de boel vast loopt.....

De pagina laadt bloedsnel. De verwerking van de gegevens gaat traag. Dat komt door jou PC. :D

 

Ziet er al mooi uit! Enig idee of het mogelijk is van die lelijke google-ballonnen af te komen en er gewone gekleurde stipjes voor in de plaats te zetten?

Dat is mogelijk. De balonnetjes genereer ik al zelf, dus stipjes gaat ook lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee voor het gebruik van Google Maps is zo goed, dat ik er, tussen wat andere activiteiten door, al 3 maanden mee bezig ben. Op deze pagina kun je met wisselend succes zie hoe het ongeveer gaat worden.

 

Ziet er goed uit! :D

Gaat bij mij best snel trouwens. Ja, als je alle caches van Nederland tegelijk gaat laden, zal het wel langzaam worden, maar daar is vast iets op te verzinnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waarom men steeds de gemeentenamen gebruikt voor de belangrijkste stad/dorp in een gemeente en niet de normale plaatsnaam. Bijv. Smallingerland ipv Drachten etc.

 

Ik denk dat Google je dat kan vertellen. Overigens zie ik dat effect volgens mij ook op CitySelect van MapSource.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan iemand mij vertellen waarom men steeds de gemeentenamen gebruikt voor de belangrijkste stad/dorp in een gemeente en niet de normale plaatsnaam. Bijv. Smallingerland ipv Drachten etc.

 

Ik dacht dat dit enige jaren geleden internationaal afgesproken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...