Spring naar bijdragen

kaart van nederland met de cache's


hurbie

Aanbevolen berichten

Het is me opgevallen dat de overzichtskaart ietsje te ver (een, twee km of zo) naar het noorden geplaatst is. Zo lijken b.v. in het Rijnmond-gebied sommige caches uit Maassluis aan de andere kant van de Nieuwe Waterweg te liggen. Dat de cache niet in Rozenburg ligt merk je dus pas bij het lezen van de beschrijving of het aanklikken van de Mapquest-link. De caches zijn groener aan de overkant... :thumbsup:

 

Gelukkig merk je verder in het algemeen niet zoveel van van deze kaartverschuiving! Maar als er in de toekomst verbeteringen aan de kaart worden doorgevoerd zoals bv een extra zoomniveau, zou dit wellicht meegenomen kunnen worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gelukkig merk je verder in het algemeen niet zoveel van van deze kaartverschuiving!  Maar als er in de toekomst verbeteringen aan de kaart worden doorgevoerd ... , zou dit wellicht meegenomen kunnen worden.

Ik ben van plan om deze chaos eerst op te lossen. Het door jou beschreven probleem gaat dan vanzelf mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 months later...

wij hebben op de .nl site een mooie kaart waar een groot aantal caches op aangegeven worden. dit is natuurlijk reuze handig en makkelijk.

 

Is misschien een idee om deze nog groter te maken waardoor deze nog duidelijker is en waardoor sommige bolletjes (cache points) niet geheel over elkaar heen komen te liggen.

 

nu klik je op de kaart en wordt een regio maar 1 keer vergroot.

hierdoor is het al iets overzichtelijker maar als je nog een keer zou kunnen inzoemen dan zal het geheel nog duidelijker worden.

 

is maar een idee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

UITLEG :beerchug:

 

 

 

wij hebben op de .nl site een mooie kaart waar een groot aantal caches op aangegeven worden. dit is natuurlijk reuze handig en makkelijk.

 

Is misschien een idee om deze nog groter te maken waardoor deze nog duidelijker is en waardoor sommige bolletjes (cache points) niet geheel over elkaar heen komen te liggen.

 

nu klik je op de kaart en wordt een regio maar 1 keer vergroot.

hierdoor is het al iets overzichtelijker maar als je nog een keer zou kunnen inzoemen dan zal het geheel nog duidelijker worden.

 

is maar een idee hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mij ook. Als je "Rome" GCKN4A hebt gelopen en gelogd, komt ineens "What's in the name" GCQVVG te voorschijn en dat is dan jammer, kan je weer de reis naar die regio maken.

 

Idd vervelend! Kan je opvangen door voor de zekerheid op 'All Nearby caches' te klikken, maar ja dan moet je daar wel net op het goede moment aan denken... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als je zelf je overzichtkaarten op het door jou gewenste detail nivo wilt maken, kan dat met CacheMaps.

Start CacheMaps, zoom met de AreaMap in naar het gebied dat je wilt zien, vraag de caches op die op deze kaart wilt zien en voila, alle caches op jouw eigen kaart!

 

Veel plezier :eek:

 

BigBird :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Om dit onderwerp nog maar eens aan te snijden... Zou het niet een goed idee zijn de huidige kaarten op geocaching.nl te vernieuwen en gebruik te gaan maken van Google Maps, zoals dat nu ook al kan op geocaching.com? Ik denk dat veel Nederlandse cachers hier erg blij mee zouden zijn, je kunt dan net zo ver inzoomen als je wilt en het zijn mooie kaartjes.

Dit moet niet gezien worden als kritiek op de maker(s) van de huidige kaart, ik heb er lang dankbaar gebruik van gemaakt, maar ik begin nu te merken dat het niet meer veel toevoegt aan bestaande functionaliteiten op geocaching.com en zelfgemaakte kaartjes. De techniek gaat nu eenmaal in rap tempo verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dit onderwerp nog maar eens aan te snijden... Zou het niet een goed idee zijn de huidige kaarten op geocaching.nl te vernieuwen en gebruik te gaan maken van Google Maps, zoals dat nu ook al kan op geocaching.com? Ik denk dat veel Nederlandse cachers hier erg blij mee zouden zijn, je kunt dan net zo ver inzoomen als je wilt en het zijn mooie kaartjes.

Dit moet niet gezien worden als kritiek op de maker(s) van de huidige kaart, ik heb er lang dankbaar gebruik van gemaakt, maar ik begin nu te merken dat het niet meer veel toevoegt aan bestaande functionaliteiten op geocaching.com en zelfgemaakte kaartjes. De techniek gaat nu eenmaal in rap tempo verder.

 

Volgens mij wordt hier al lang aan gewerkt achter de schermen. :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kaart van Nederland op geocaching.nl maakt onderscheid tussen caches die aanwezig zijn en caches de (tijdelijk) niet actief zijn. Dat doet google maps volgens mij niet. Deze functie vind ik heel handig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...