Spring naar bijdragen

kaart van nederland met de cache's


hurbie

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

dit is eigenlijk meer voor de beheerder van geocaching.nl.....maar ik stel het hier maar gewoon....

 

zou het mischien (nu of in de toekomst) mogelijk zijn het zoom niveau van de overzichtkaart te vergroten ??

 

er zijn op dit moment zoveel caches op een paar centrale plekken (kijk bijvoorbeeld eens naar delft) dat ze bovenop elkaar gestapeld staan, dit vergroot het overzicht niet erg.....

 

(voor de mensen met 700-1000 gevonden zal dit niet zo'n probleem zijn :-))

 

 

groeten

hurbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

zou het mischien (nu of in de toekomst) mogelijk zijn het zoom niveau van de overzichtkaart te vergroten ??

Dit is een veel gestelde vraag.

Ik ben op dit moment niet van plan om veel tijd te steken in het vergroten van de resolutie van de kaarten.

Als een cache een kilometer van een andere cache af ligt, zie je hen prima.

 

Een cache moet in mijn ogen wat toe voegen aan de caches die er al zijn. Als caches op 200 meter van elkaar liggen, is het voor mij de vraag wat dat toe voegt. Een micro achter een verkeersbord en twee straten verder op weer een is iets waarvan ik persoonlijk niet zo opgewonden word. (Waarbij ik niet alle caches over een kam wil scheren: In b.v. de Fever serie van Pyne zitten een aantal hele leuke.)

 

Echter, het probleem lost zich vanzelf op. Door gebruik te maken van de DHZ kaarten worden de gevonden caches uitgefilterd. Er blijft dan meer ruimte over voor de caches die je niet hebt gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tsja,

 

in ieder geval ben ik blij dat je die vraag vaak krijgt......ligt het dus niet alleen aan mij....

 

voorlopig zal ik me dan maar bezig gaan houden met het opschonen van de kaart.....

 

 

(maar ik heb ondertussen ook al een andere optie bedacht.....)

 

groeten hurbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo daar. In navolging van een eerder opmerking omtrent de DHZ kaart met de gevonden caches het volgende. :beerchug: Op mijn bescheiden "niet gevonden kaart" komen ook enkele reeds gevonden caches naar voren. Ik telde er vandaag zo'n 3 stuks.

 

Iemand enig idee hoe dit kan of hoe dit opgelost kan worden?

 

Groeten,

Fire5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me net op dat wanneer ik over de kaart ga met de cursor de cache aangegeven word met de GC.... code. Volgens mij werd in het verleden de naam getoond. Ik kan niets beginnen met de GC code. Een naam zegt mij veel meer. Want die kan ik onthouden of ik deze cache al gedaan heb of wil gaan doen. Is dit iets tijdelijk of bewust?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me net op dat wanneer ik over de kaart ga met de cursor de cache aangegeven word met de GC.... code. Volgens mij werd in het verleden de naam getoond. Ik kan niets beginnen met de GC code. Een naam zegt mij veel meer. Want die kan ik onthouden of ik deze cache al gedaan heb of wil gaan doen. Is dit iets tijdelijk of bewust?

 

 

Bij mij word het gewoon met de naam weergegeven hoor.

Maar je kan ook een wachtwoord aanvragen voor de DHZ kaart en kun je daarna als jij je wachtwoord hebt gekregen selecteren bij de kaartopties "mijn niet gevonden caches"

 

 

Gr Twinlife :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand enig idee hoe dit kan of hoe dit opgelost kan worden?

Ik zou eens gaan kijken op de pagina waar je je wachtwoord hebt aangevraagd: http://www.geocaching.nl/diy/DIYIndex.php. Misschien staat daar wat geschreven over jou probleem. :beerchug:

 

 

Misschien een overbodige aanvulling op het antwoord van Reintje, maar enige tijd terug, viel het mij ook op dat er reeds gevonden caches verschenen op onze kaart van "niet gevonden". Toen ik echter onder de link "gemiste logs" keek, kreeg ik in eerste instantie het idee dat die optie alleen bedoeld was voor logs die niet in de statistieken voorkwamen.

 

Even beter bekeken en als je verder niets aanvullends aanvinkt, wordt wel degelijk de kaart bijgewerkt. Dus misschien is dit een aanvullende tip, voor de "vluchtige" lezers. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het viel me net op dat wanneer ik over de kaart ga met de cursor de cache aangegeven word met de GC.... code. Volgens mij werd in het verleden de naam getoond. Ik kan niets beginnen met de GC code. Een naam zegt mij veel meer. Want die kan ik onthouden of ik deze cache al gedaan heb of wil gaan doen. Is dit iets tijdelijk of bewust?

 

Dit had ik ook opeens. Er is ook een periode geweest dat bij de ene cache de naam wel werd gegeven en bij de andere alleen de code. Maar nu is het wel weer zoals vanouds... Ik heb volgens mij niks veranderd of zo. :beerchug: Snap het niet maar ach, er zijn ergere dingen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn stellingen:

1) Iedereen die gevonden caches ziet op zijn kaart met niet gevonden caches, heeft een wachtwoord aangevraagd voor de Doe het Zelf pagina's. Anders kon hij/zij geen kaart aanmaken met niet gevonden caches.

2) Dat aanvragen is gebeurt op de index pagina van de Doe het Zelf pagina's. Op een andere pagina kan dat namelijk niet.

3) Op de index pagina van de Doe het Zelf pagina's staat ook beschreven wat de andere Doe het Zelf functies zijn.

4) Een daarvan is het aanvragen van gemiste cache logs:

Op de pagina "DHZ: Aanvragen gemiste cache log" kan een cache hunter aangeven dat er een log van een cache ontbreekt. Als gevolg daarvan is het aantal gevonden caches in de statistieken incorrect en komt de cache op zijn persoonlijke cache kaarten voor als "niet gevonden".

 

Ik geef toe,

... gevonden caches in de statistieken incorrect en komt de cache op zijn persoonlijke cache kaarten voor als "niet gevonden".
had beter
... gevonden caches in de statistieken incorrect of komt de cache op zijn persoonlijke cache kaarten voor als "niet gevonden".
kunnen zijn, maar of dat geholpen had...

 

Mijn advies aan iedereen die caches tegen komt op zijn kaart met niet gevonden caches: Lees de index pagina van de Doe het Zelf pagina's. Misschien staan er nog meer leuke dingen bij. Automatisch openen van nieuwe vensters als je een cache aanklikt bijvoorbeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...