Spring naar bijdragen

Cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

Ik wil best de eigenschappen bij mijn caches zetten maar heb geen idee hoe dat werkt of beter gezegd waar ik de HTML code kwijt moet in de standaard page van .com.

 

Hoe werkt dat enzo????

Kijk eens naar de beschrijving op de eigenschappen pagina. Het invoeren van de eigenschappen wijst zich vanzelf.

 

Het plaatsen van de iconen bij je cache beschrijving is een toegift. Dat hoeft dus niet. Op de "html code voor je cache" pagina staat wat beschreven over de manier waarop je op je cache pagina met HTML kan werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn probleem is dat ik altijd vanalles verzin met een  plaatsernick. Ik moet dus veel ww aanvragen of alle caches aanpassen.

Dat "probleem" heb ik al een tijdje geleden opgelost. Het zou nu moeten werken met slechts een wachtwoord.

Oeps, sorry. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Los van het feit of je gebruik maakt van de iconen die kunnen worden gegenereerd wordt het na mijn vakantie mogelijk om op basis van de cache eigenschappen kaarten samen te stellen.

Los van het feit of je gebruik maakt van kaarten wordt het mogelijk om op basis van caches en hun eigenschappen je vakantie samen te stellen!

 

:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom ben ik ook begonnen met het benaderen van de cache eigenaren uit de top10 met caches zonder eigenschappen.

Alle eigenaren die ik eerder deze week heb benaderd hebben hun caches van eigenschappen voorzien. :eek:

 

Daarom heb in vanavond het maken van de mailtjes even geautomatiseerd. Immers: Als de top10 wordt aangeschreven een de eigenschappen toevoegt, wat krijg je dan? Een nieuwe top10. :no:

 

Ik moet zeggen dat ik heel aangenaam verrast ben hoe snel de vorige "is verdampt". Nou moet ik wel gaan opschieten, want "Voor wat hoort wat."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme opmerking hoor... Maar kun je deze functionaliteit niet standaard opnemen bij de aanmelding van een nieuwe cache? Dan zijn in ieder geval alle nieuwe caches in orde. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.

 

Janeway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme opmerking hoor... Maar kun je deze functionaliteit niet standaard opnemen bij de aanmelding van een nieuwe cache? Dan zijn in ieder geval alle nieuwe caches in orde. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.

 

Janeway

Nee, dat is geen domme vraag en een goed idee. Maar helaas, het zijn extra opties die bij geocaching.nl worden opgeslagen en hebben technisch gezien niets van doen met de zaken bij geocaching.com.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind die cache-eigenschappensymbolen een goed idee. Misschien zijn er nog een aantal aan toe te voegen. Zie hier een site waar er nog meer staan. Een aantal vind ik zelf wat overdreven in Nederland, maar sommige zijn wel handig.

Groeten,

Henk / Team-Omega-25 :blush:

bewerkt door team-omega-25
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie hier een site waar er nog meer staan. Een aantal vind ik zelf wat overdreven in Nederland, maar sommige zijn wel handig.

Van belang is om de eigenschappen in te voeren in de database. Plaatsen van plaatjes kan natuurlijk OOK, maar daar kunnen geen doorsneden op gemaakt worden. Dus eigenschappen in ieder geval instellen via http://www.geocaching.nl/diy/CacheProperties.php.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de afgelopen weken de cache eigenaren actief gaan benaderen met het verzoek hun caches van eigenschappen te voorzien. Ik ben begonnen met de top10.

Dat alles heeft als gevolg gehad dat we nu op 744 van de 1493 caches zitten. Dat is dus 49.8% ;)

 

Probleem begint nu wel te worden dat het aantal caches van eigenaren in de top10 steeds kleiner wordt. Ik heb nu nog eigenaren met 12 - 9 - 8 - 6 caches en dan beginnen de vijven. Er resten dan nog ongeveer 500 cache eigenaren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben de afgelopen weken de cache eigenaren actief gaan benaderen met het verzoek hun caches van eigenschappen te voorzien. Ik ben begonnen met de top10.

Dat alles heeft als gevolg gehad dat we nu op 744 van de 1493 caches zitten. Dat is dus 49.8% ;)

 

Probleem begint nu wel te worden dat het aantal caches van eigenaren in de top10 steeds kleiner wordt. Ik heb nu nog eigenaren met 12 - 9 - 8 - 6 caches en dan beginnen de vijven. Er resten dan nog ongeveer 500 cache eigenaren....

 

 

Reintje,

 

( Ik weet er niets vanaf, hoor)

Kan een vent van jou kaliber dan niet even een query/bestandje of weet ik het wat maken waarbij je ze allemaal in een grote klap kunt benaderen?

 

Ga door met je goede werk!

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem begint nu wel te worden dat het aantal caches van eigenaren in de top10 steeds kleiner wordt. Ik heb nu nog eigenaren met 12 - 9 - 8 - 6 caches en dan beginnen de vijven. Er resten dan nog ongeveer 500 cache eigenaren....

 

Is er geen scriptje te maken? Eentje die checked of de cache de eigenschappen al heeft en zoniet, een berichtje naar de eigenaar van de cache. Op elke cachepagina staat toch de eigenaar vermeld. Als handwerk is het volgens mij ondoenlijk.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nico, Geopatra,

 

Fijn te horen dat jullie zo veel vertrouwen in mij hebben.

Ik heb natuurlijk allang een script lopen op de database die mij keurig vertelt onder welke naam nog caches zonder eigenschappen voorkomen. Het automatisch versturen van de mail is echter net iets ingewikkelder dan het lijkt.

 

Neem Team Kleijn en Team Dusty. Die wonen bij elkaar in de straat en maken regelmatig samen caches. Die caches komen dan op naam van "Team Klein en Team Dusty", of op "Team Dusty en Team Klein" of op "Team Kleijn en Dusty", of op ...

In werkelijkheid staan ze op naam van "Team Kleijn" of "Team Dusty". Om dat goed te automatiseren is niet triviaal. Nog even los van de interface met gc.com die zijn best doet om automatisering buiten de deur te houden. Ik had overigens ook een voorbeeld kunnen geven met Kruimeldief, Kralenfee en Team Dauwtrappers of ... Het staat immers iedereen vrij om een naam als eigenaar te kiezen voor zijn cache.

 

Ik heb het vermoeden dat het probleem zich na december snel gaat oplossen. Ik ben namelijk bezig met iets om het probleem met de loading van GC.com op te lossen en als je een persoonlijke kaart selecteert op basis van eigenschappen die een cache niet heeft, dan valt die cache buiten de boot. Dus als iemand op zoek is naar een cache om met de hond te wandelen, dan krijgt zij/hij alleen caches te zien waarbij is aangegeven dat er met de hond gewandeld mag worden.

 

En er speelt nog wat: Tijd. Ik ben bezig met de TBRace, met het verminderen van het gebruik van resources op de site, het herorganiseren van de site en met de DHZ kaarten. Dat laatste eigenlijk niet. :thumbdown:

 

En ik heb nog 2 weken voor andere leuke dingen. Ik loop al tijden te denken... En dat moet, want anders zit je te jokken en dan krijg je weer niets. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...