Spring naar bijdragen

Cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

En ik stel voorop dat alles met de beste bedoelingen gebeurt,  maar is er wel eens nagedacht over aspecten van privacy?

Vinden we het wel prettig dat iedereen zomaar kan zien waar we drie weken geleden geweest zijn - ik noem maar wat.

Het leuke van alles wat er nu op deze site te zien is, is dat het samengesteld kan worden met enkel informatie die voor iedereen toegankelijk is op gc.com. Het enige is dat de representatie wat anders is.

 

Op gc.com kan ik zoeken op alle caches die "Kapper" heeft gedaan. Dan krijg ik daar een datum bij. Bij iedere cache kan ik een locatie vinden en voila: Ik kan een kaart tekenen die aangeeft waar en wanneer "Kapper" een cache heeft gedaan.

Er vanuit gaande dat hij meestal in de buurt cached, weet ik ook in welke buurt hij woont.

Ik denk dat dat nog relatief onschuldig is.

 

Anders wordt het als je gaat uitvogelen wie met wie cached. Dat vind ik als gedachten experiment wel aardig: "Hoe kan ik eenvoudig bepalen wie er in een bepaalde periode wel erg vaak op dezelfde dag een cache doet als iemand anders". Voor je het weet ontketend dat echtelijke ruzies als je dat gaat openbaren.

 

Ook kun je in enkele seconden andere zaken aan het licht brengen: b.v welke eigenaar heeft de meeste caches die niet zijn voorzien van de cache eigenschappen. Dat weet ik natuurlijk, maar ga dat niet aan de grote klok hangen. De eigenaar met de meeste caches waar de eigenschappen wel zijn ingevuld heeft dat zelf aan de grote klok gehangen: Dat kan iedereen namelijk op alle betreffende cache beschrijvingen zelf zien.

 

Op de cache eigenschappen na gebeurt alles op basis van informatie die voor iedereen toegankelijk is op gc.com.

 

Als je in de anonimiteit wilt caches, is er maar een goede raad: Niet loggen.

 

En maak je geen zorgen, ik heb nog legio plannen om het nog gemakkelijker te maken. Ik ga gewoon door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Eigenschappen van mijn caches ingevuld maar krijg ze niet in html op de cache site. Hij laat dan de html code op de cachesite zien. Is er ergens een handleiding?  :beerchug:

Helaas heb je niet het waypoint van de cache opgegeven waar het over gaat.

 

Als je in je browser http://www.geocaching.nl/test/DisplayCache...s.php?wp=gcg44g invoert, dan krijg je het plaatje van mijn cache. Als je in plaats van gcg44g jou eigen waypoint invult zie je het plaatje van jou cache. Zie je wat anders, dan zijn de eigenschappen niet goed ingevuld.

 

Ik denk echter dat het probleem te maken heeft met het feit dat je de cache beschrijving niet als HTML hebt ingevoerd. De tag die onderaan de dhz pagina voor de eigenschappen staat wordt dan gewoon als tekst gezien.

Kijk eens op deze pagina voor meer uitleg.

 

Als dat geen soelaas bied, moet je even melden over welke cache het gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.

Beste Reintje,

 

Na het inloggen op de site kies ik doorgaans eerst voor de opties:

- Forum

- Logs

- Kaart

... niet noodzakelijk in deze volgorde.

 

Zoals velen beleef ik een groot plezier aan het lezen van logjes en bekijk ik de lijst 'Logs op datum voor Nederlandse caches' vrijwel dagelijks.

 

Deze lijst bevat echter ook veel objecten zonder lezenswaardige logjes. Om deze objecten weg te filteren heb ik begin dit jaar het programma TF ontwikkeld. Helaas werkt TF erg omslachtig. Ik moet eerst de pagina '300 meest recente logs van Nederlands caches' opslaan in een bepaalde directory. Vervolgens kan ik TF starten, dat de pagina filtert, opnieuw samenstelt en toont in de browser.

 

De TF-routine vergelijkt de lijst van recente logs met een database (Zwarte Lijst) van inferieure objecten. Deze Zwarte Lijst moet regelmatig handmatig worden aangevuld en bijgewerkt en ook dat kost tegenwoordig betrekkelijk veel tijd.

 

Binnenkort kan ik jouw selectiefunctie gebruiken om alle objecten in de categorieën 0 - 1000 meter van Mijn Kaart te verwijderen. Is het mogelijk deze functie uit te breiden tot de loglijsten (Mijn Lijst van Recente Nederlandse Logs)? Dat zou de omslachtige TF-routine overbodig maken en een enorme verbetering betekenen voor alle geocachers die genieten van boeiende cacheverhalen.

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap niet wat er bedoeld wordt met 1-1000m. :D Als dit gaat over de afstand die je bij de eigenschappen kunt invullen snap ik niet waarom je deze weg zou laten. Er zijn namelijk heel veel leuke mysterie en gewone caches (geen multi's dus), dezen liggen bijvoorbeeld op een heel mooie plek en/of de puzzel kan leuk/ moeilijk zijn, zodat de cache toch meer dan de moeite waard is. :D

En dat is jammer genoeg niet weg te filteren. ;)

 

Groets :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Binnenkort kan ik jouw selectiefunctie gebruiken om alle objecten in de categorieën 0 - 1000 meter van Mijn Kaart te verwijderen. Is het mogelijk deze functie uit te breiden tot de loglijsten (Mijn Lijst van Recente Nederlandse Logs)?

Ik ga het je nog niet beloven, maar ik vind het wel een leuke gedachte.

Zelf was ik nog niet verder gekomen dan naast "Toon kaart" ook "Download waypoints" aan te bieden.

 

De reden dat ik wat aarzelend ben komt doordat het geen selectie op caches is, maar op logs. Dat is een andere tak van sport. Natuurlijk is dat te maken, maar dan moet het wel handig en snel zijn.

 

Wordt waarschijnlijk vervolgd....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet natuurlijk niet waar je vandaan komt, maar hier in Den Haag zijn heel veel leuke micro's (Ik denk overigens dat micro's alleen in de stad leuk zijn), althans vindt ik dan.

Bovendien komen er nog een paar aan (Van mij :D )

 

Groets Quaerens :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maak je geen zorgen, ik heb nog legio plannen om het nog gemakkelijker te maken. Ik ga gewoon door.

 

Op http://lecour.net/geocaching/icons/ kan ik nog veel meer eigenschappen selecteren. Kan ik dat nu naast dat speeltje van jou gebruiken? Of kan ik het op de een of andere manier integreren? Of heb jij wellicht plannen om jouw hoeveelheid te selecteren eigenschappen uit te breiden?

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op http://lecour.net/geocaching/icons/ kan ik nog veel meer eigenschappen selecteren. Kan ik dat nu naast dat speeltje van jou gebruiken?  Of kan ik het op de een of andere manier integreren?  Of heb jij wellicht plannen om jouw hoeveelheid te selecteren eigenschappen uit te breiden?

Nico,

 

De cache eigenschappen die je via geocaching.nl kunt instellen wil ik niet categoriseren als "speeltje". Los van het feit of je gebruik maakt van de iconen die kunnen worden gegenereerd wordt het na mijn vakantie mogelijk om op basis van de cache eigenschappen kaarten samen te stellen.

 

Je moet dan denken aan "Multy cache, van minimaal 5 Km, en met honden toegestaan". Als de cache eigenschappen voor een cache niet zijn ingevuld zullen ze niet op die kaart komen. Daarom mijn oproep om ze in te vullen.

 

De link die je beschrijft heb ik als inspiratie gebruikt om de betreffende pagina te maken. Echter, daar gaat het, net als bij de iconen generator van Femke en Sandor alleen om een plaatje. Daar kun je dus geen database queries op draaien. We kun je die gebruiken om meer specifiek aan te geven wat er bij de cache komt kijken.

 

Ik heb voorlopig geen plannen om het aantal eigenschappen uit te breiden, maar heb wel een aantal plannen om functies toe te voegen aan de cache kaarten. Hiervoor zal dan weer gelden: "Alleen beschikbaar voor caches waarvan de eigenschappen zijn ingevuld".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De cache eigenschappen die je via geocaching.nl kunt instellen wil ik niet categoriseren als "speeltje".

 

Geocaching is mijn hobby en dus alles wat daarmee samenhangt. Zelfs mijn GPS noem ik een 'speeltje' en ik weet dat de fabrikant daar serieus aan gewerkt heeft om dat te fabrieken. Het is dus niet denigrerend bedoeld hoor, dat 'speeltje'. Ik beleef serieus veel plezier aan mijn hobby.. :thumbup:

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt het dat de oude caches niet instelbaar zijn, van de 7 caches kan ik er maar van 4 de eigenschappen instellen. Verder heb ik ook wat moeite met de ikonen, fiets, hond en rolstoel. Vaak mag je met de fiets wel het bos in, maar het laatste stukje is soms bij mij echt niet te doen met de fiets. Een hond die je aangelijnd moet houden tijdens het zoeken lijkt me ook niet aan te raden. Soms denk ik dat je ergens wel met een rolstoel kan komen, op voorwaarde dat ie is uitgerust met rupsbanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...