Spring naar bijdragen

Cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

Ik ben bezig met de mogelijkheid om op "Mijn Kaart" ook op eigenschappen van caches te kunnen selecteren. Om de eigenaar van een cache de mogelijkheid te geven om de eigenschappen van de cache in te voeren, heb ik deze pagina gemaakt.

 

Om de selectie op eigenschappen nuttig te laten zijn zit ik met een dilemma.

  • Op dit moment zijn van ongeveer een vijfde van de caches in Nederland de eigenschappen ingevuld. Ik denk dat dat wat weinig is om lekker op te kunnen selecteren.
     
  • Het invoeren van de eigenschappen van je cache doe je als "service" naar mede cachers of niet. Het is niet verplicht en moet dat ook niet worden.
     
  • De cache is het intellectuele eigendom van de eigenaar. Daarom vind ik dat het geen goed idee is om "namens de eigenaar" de eigenschappen in te voeren.

Om het invullen van de eigenschappen wat te "stimuleren" ga ik ze binnenkort onder de aandacht brengen van de gebruikers van de "Doe het Zelf" kaarten. Als je een kaart selecteert en je hebt nog een cache op je naam staan die nog niet van eigenschappen is voorzien krijg je nog even niet je kaart te zien. Je gaat dan eerst naar de pagina waar je de eigenschappen van je cache kunt invullen. Daarna kun je verder.

 

Mogelijk denk je nu: "Nu is het toch verplicht". Ja en nee. Het invoeren van de eigenschappen is niet verplicht. Je kunt prima zonder.

De eigenschappen zijn echter noodzakelijk voor DHZ functies. Als jij zelf ook gebruiker bent van die DHZ functies, dan wordt je gevraagd om 10 seconden te besteden aan het invoeren van de eigenschappen van je cache. Dat is volgens mij relatief weinig tijd voor zulke mooie functies lijk me.

 

De vraag die iedereen op de lippen brandt is natuurlijk: "Per wanneer gaat dat in?". Het antwoord is "Binnenkort". Als je alle eigenschappen hebt ingevuld, merk je er niets van. Als je geen caches hebt ook niet trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dag Reintje,

 

Ik natuurlijk meteen checken of ik wel alle gegevens heb ingevuld, maar je links willen inloggen op een server... Van alles geprobeerd, maar ik kom er niet in. Niet als Postman en ook niet met mijn emailadres. Wat nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik natuurlijk meteen checken of ik wel alle gegevens heb ingevuld, maar je links willen inloggen op een server... Van alles geprobeerd, maar ik kom er niet in. Niet als Postman en ook niet met mijn emailadres. Wat nu?

Is een bugje. :eat:

 

Je had automatisch op http://www.geocaching.nl/diy/DIYIndex.php moeten uitkomen.

Daar staan de antwoorden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geprobeerd met mijn eigen caches, maar ik kom er niet in.

 

Krijg de melding dat er geen caches bekend zijn terwijl ik toch ingelogd ben.

 

Wat doe ik fout? :ph34r:

 

Albert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geprobeerd met mijn eigen caches, maar ik kom er niet in.

 

Krijg de melding dat er geen caches bekend zijn terwijl ik toch ingelogd ben.

 

Wat doe ik fout? ;)

 

Albert

Ik krijg slechts de optie tot het wijzigen van mijn laatste cache (GCJXC0 kuijercache de surfvijver)

Er staan toch echt 9 caches in mijn profiel, waarvan er 6 actief zijn :ph34r: ?

 

Dit al eens in een PM gemeld, maar van mij mag Reintje best af en toe gewoon cachen ;) .

Hij zal vanzelf weer eens tijd hebben om in de kaarten te duiken.

 

Locutus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg slechts de optie tot het wijzigen van mijn laatste cache (GCJXC0 kuijercache de surfvijver)

Er staan toch echt 9 caches in mijn profiel, waarvan er 6 actief zijn  :thumbup: ?.

De oorzaak zal zijn dat je ze niet allemaal onder je eigen naam hebt geplaatst. De Daatselaar Cache ( vernieuwd ) staat onder de naam Locutus. Dat is voorlopig nog even iemand anders dan dutch-locutus.

 

Dit al eens in een PM gemeld, maar van mij mag Reintje best af en toe gewoon cachen  :crybaby: .

Hij zal vanzelf weer eens tijd hebben om in de kaarten te duiken.

 

In het algemeen heb ik de ambitie om binnen een dag de mail te beantwoorden. Blijkbaar heb ik hem gemist.

Ik heb overigens een algemeen verzoek: Stuur je mail via deze link. Dan verstopt mijn PM inbox niet zo en zie ik hem sneller.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vraag die iedereen op de lippen brandt is natuurlijk: "Per wanneer gaat dat in?". Het antwoord is "Binnenkort". Als je alle eigenschappen hebt ingevuld, merk je er niets van. Als je geen caches hebt ook niet trouwens.

.

Het beste cachenieuws sinds jaren! Hulde en dank, Reintje, voor jouw inspanningen om de site verder te verbeteren.

 

Ik kan haast niet wachten om de kaarten op te schonen door alle objecten in de categorieën 0 - 1000 meter weg te filteren. Maar, zoals je zelf al aangeeft, staat of valt het succes van jouw selectiefunctie met de bereidheid van plaatsers om de eigenschappen van hun caches in te voeren. Zoals verwacht geven plaatsers in de categorie 0 -1000 meter, waar de servicebereidheid het laagst is, nauwelijks gehoor aan jouw oproep.

 

Hopelijk overwin je snel jouw weerzin om de eigenschappen "namens de eigenaar" in te voeren. Van een inbreuk op het intellectuele eigendom (auteursrecht) is in dat geval geen sprake. Je verandert immers niets aan de inbreng van de plaatser maar voegt iets toe aan de context, geheel in de lijn van de overige informatie die standaard aan elke cachepagina wordt toegevoegd, zoals UTM-coordinaten, de disclaimer, het MapQuest-kaartje en uiteraard alle logjes.

 

Wellicht kan Remco als keurmeester voortaan elke nieuwe cache direct classificeren en van (default) eigenschappen voorzien. Als de classificatie niet geheel juist is (bijvoorbeeld 'loslopende honden wel degelijk toegestaan'), dan zal de serieuze cache-plaatser zich geroepen voelen de eigenschappen aan te passen. Deze werkwijze sorteert meer effect dan een oproep tot vrijwillige medewerking van plaatsers. Hier prevaleert het algemeen belang!

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het zelf even invullen van je caches is zo gebeurd, denk dat iedereen dat best even zelf kan doen toch?

beetje samenwerken moet helpen..

bovendien is het leuke natuurlijk ook dat je de icoontjes op je eigen cachepage krijgt..

da's nu echt iets wat je ook zelf moet doen :-)

 

 

 

Gimli

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima idee om dit te standariseren.

 

Ik had gehoopt dat dit probleem door geocaching.com zou worden opgelost.

Het moet toch eenvoudig zijn om dit te verwerken in de sterren waardering en hierop selectie mogelijkheden te maken voor de eindgebruikers.

(Dus ipv sterren de ingevoerde waarden laten zien en kunnen selecteren)

Dit zou zelf land afhankelijk gemaakt kunnen worden!

 

Ik heb onmiddelijk onze caches ingevuld.

 

Wel heb ik 2 vragen/opmerkingen:

 

- Wat is fietsen?

Fietsen kun je overal, zelfs in de huiskamer of over de bielzen van de NS.

Persoonlijk vind ik dat een wandelcache een wandelcache is, ook al zou je

die met veel 'fratsen' met de fiets kunnen doen.

 

- Afstand bij een bonus cache (mistery cache)

De afstand kort / niet bekend omdat deze op (max?) 1 mile van de opgegeven coordinaten kan liggen.

 

ALbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...