Spring naar bijdragen

Cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

Ik kan haast niet wachten om de kaarten op te schonen door alle objecten in de categorieën 0 - 1000 meter weg te filteren. Maar, zoals je zelf al aangeeft, staat of valt het succes van jouw selectiefunctie met de bereidheid van plaatsers om de eigenschappen van hun caches in te voeren. Zoals verwacht geven plaatsers in de categorie 0 -1000 meter, waar de servicebereidheid het laagst is, nauwelijks gehoor aan jouw oproep.

Ho, ho! Niet alles over een kam scheren!

 

Wij hebben drie micro-caches met een loopafstand van 0-100m op onze naam staan en wij hebben wel netjes de cache eigenschappen ingevuld. Lijkt ons een niet al te grote moeite voor een groot plezier.

 

[offtopic]

Maar wij vinden dat je aan micro-caches een heel groot plezier kan beleven, als ze op een leuke plaats liggen of heel leuk zijn verstopt. We hebben geprobeerd op Betuwe expres #1, #2 en #3 op leuke plaatsen neer te leggen. Tot nu toe blijkt uit de logs dat de bezoekers het wel leuke plaatsen vinden, dus volgens ons zijn we in onze opzet geslaagd.

 

En als je een keer een micro-cache met een leuke verstopplaats wilt doen, moet je eens 'Zoek stok!' van Lady Cachetta proberen. Dat vinden wij tot nu toe de leukste verstopplaats voor een micro cache die we tot nu toe hebben gevonden.

 

Ook een hele mooie cache in de categorie 0-1000 meter is 'Beesd van de Betuwe' van team Wij Drie.

 

Volgens ons zou het zonde zijn als je dit soort caches eruit zou filteren!

[/offtopic]

 

Maar goed, de filter optie is inderdaad heel mooi. We kunnen ook bijna niet wachten.

 

André & Carola Mathlener

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wel heb ik 2 vragen/opmerkingen:

 

- Wat is fietsen?

- Afstand bij een  bonus cache (mistery cache)

Dat is een leuke. De verklaring staat namelijk op de pagina voor het invoeren van de eigenschappen.

 

Onder fietsen wordt verstaan dat je via min of meer goed begaanbare paden heel dicht in de buurt van de cache kan komen. Dus niet door veel mul zand, moeilijk te fietsen paden etc. Op een mountainbike kan je natuurlijk overal komen, maar ik dacht meer aan een gezin met kinderen ieder op een eigen fiets. Als de kinderen niet gaan klagen is het per fiets te doen.

 

De afstand van een cache is de afstand die je loopt als je het op een logische manier doet. Bijvoorbeeld parkeren op de aangegeven plaats en dan alle waypoints aflopen. Bij sommige caches kun je een voorschot nemen op een paar uitkomsten en hoef je niet overal langs. Dat soort slim gedrag telt in de afstand niet mee.

 

Voorbeeld: Mijn eigen cache (GCG44G) kun je niet fietsen, omdat het waarschijnlijk problemen op gaat leveren met vinden van bomen én omdat je mogelijk over ruiterpaden heen moet. Hij is 10-15 Km. Niet omdat ik precies weet welke route er wordt gelopen, maar omdat als je parkeert waar ik heb aangegeven en dan iets gaat doen wat voor de hand ligt je ongeveer 12 kilometer moet lopen. Als je denkt dat het handiger is om de auto ergens anders neer te zetten, en dat mag natuurlijk, is het verder lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een leuke. De verklaring staat namelijk op de pagina voor het invoeren van de eigenschappen.

 

Onder fietsen wordt verstaan dat je via min of meer goed begaanbare paden heel dicht in de buurt van de cache kan komen. Dus niet door veel mul zand, moeilijk te fietsen paden etc. Op een mountainbike kan je natuurlijk overal komen, maar ik dacht meer aan een gezin met kinderen ieder op een eigen fiets. Als de kinderen niet gaan klagen is het per fiets te doen

 

Hmm dat zie ik niet staan. Er zijn natuurlijk ook fietsers (mountainbikers), die er helemaal op kicken om door mul zand te crossen :yes: Dan zou je voor een fietser die wat ruwer terrein niet erg vindt, ook een pictogram kunnen maken van een fiets met een rood uitroeptekentje erin? Bijvoorbeeld rechtsonder in de hoek? Zodat het ook duidelijk is dat er wat meer gefietst moet worden. (lees iets meer gezweet moet worden).

 

Ik vindt het hartstikke goed dat DIY-pagina's, maar er komen steeds meer van dit soort dingen (uitbreidingen) bij me op.

 

Groet, Zero CooL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de uitleg.

 

ls het ook mogelijk om andere 'zaken' op een zelfde manier bij geocacher.nl centraal op te slaan?

Ik denk bijvoorbeeld aan WAYPOINTS die gebruikt zijn in de cache beschrijving.

Dan wel in 1 formaat aanleveren (.loc) en verschillend formaten downloaden voor ieder GPS type.

Of is dat iets wat ik aan de 'BruineBeren' moet vragen?

 

ALbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Allereerst vind ik het een prima idee om op deze manier wat extra informatie bij de caches te plaatsen. Ik wilde dan ook meteen de info aan mijn cache toevoegen maar er kwam toch wat twijfel bij de keuze mogelijkheden.

 

honden toegestaan: ja of nee -> in het gebied waar mijn cache ligt zijn honden toegestaan, echter alleen aangelijnd, om te voorkomen dat mensen met hun (loslopende) hond gaan wandelelen zou ik dus voor nee kunnen kiezen. Bij het startpunt staat dan een bordje "honden toegestaan, alleen aangelijd"

 

Fietsen: -> Is mogelijk maar een groot gedeelte van de route loopt over zandpaden dus voor mensen met een recreatieve fiets (met kinderaanhanger) raad ik het af. Voor mountainbikers die op de paden blijven is de route goed te doen.

 

wandelwagens en rolstoelen -> hier geldt hetzelfde als voor de fiets, wandelwagens gaat prima maar voor rolstoelen voorzie ik problemen.

 

Samengevat: voor mijn uitgezette route kan ik eigenlijk geen goede icoontjes vinden zonder dat ik het risico loop dat ik mensen teleurstel. Zou een oplossing zijn om de keuzemogelijkheid van icoontjes wat uit te breiden en zodat ze wat minder ruim te op te vatten zijn?

 

Nogmaals, ik vind het een heel goed initiatief en het is zeker een goede aanvulling op de cache beschrijving!

 

Greetinx,

 

Siberhusky

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ls het ook mogelijk om andere 'zaken' op een zelfde manier bij geocacher.nl centraal op te slaan?

Ik denk bijvoorbeeld aan WAYPOINTS die gebruikt zijn in de cache beschrijving.

Dat is mogelijk. Ik heb daar ook al eens een demo van gegeven. Dat vergt echter wel nog een beetje ontwikkeling.

Komt er waarcshijnlijk aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Samengevat: voor mijn uitgezette route kan ik eigenlijk geen goede icoontjes vinden zonder dat ik het risico loop dat ik mensen teleurstel. Zou een oplossing zijn om de keuzemogelijkheid van icoontjes wat uit te breiden en zodat ze wat minder ruim te op te vatten zijn?

Ik ben het in principe met je opmerkingen eens. Echter...

Om het een en ander werkbaar te houden heb ik uiteindelijk gekozen voor de huidige oplossingen. Dat is flink zwart wit, maar ik vrees dat aanbrengen van nuance nog ingewikkelder word, waardoor het niet meer bruikbaar is.

 

Als ik op een mountainbike mijn best doe kom ik overal. Ook door de wei. Dat is dus geen echte maatstaf. De kreet "recreatief: die je gebruikt vind ik wel een goede aanvulling. Dat is namelijk wat ik voor ogen heb. Gezinnetje met de kinderen gaan een eindje fietsen. Kan ik dan vlak bij de cache komen? Als dat over zand en modder gaat niet dus, behalve voor de crack op een atb. Die vinden dat prachtig.

 

Het zelfde geld voor de buggies en rolstoelen. Die kunnen ook door de wei worden geduwd. Als het hele traject min of meer verhard is, is dit prima te doen. Anders wordt dat wat lastig(er).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard daarnaast wel even Reintjes DHZ invullen!

Ja, dat is heel belangrijk.

 

De iconen van Femke en Sandor hebben meer mogelijkheden. Maar als je de DHZ eigenschappen niet invult kunnen daar in de (nabije?) toekomst ook geen selecties op worden gemaakt.

 

Het invullen staat dus los van het weergeven op de pagina. Dat is een toegift.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb onlangs een wachtwoord aangevraagd en gekregen voor de DHZ pagina. Maar aangezien ik dat wachtwoord niet kan onthouden zou ik mijn wachtwoord willen wijzigen. Alleen totnutoe ben ik er nog niet achter gekomen waar ik mijn wachtwoord kan wijzigen.

Iemand die mij een aanwijziging kan geven? :beerchug::cry::):)

 

Geoteeth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb onlangs een wachtwoord aangevraagd en gekregen voor de DHZ pagina. Maar aangezien ik dat wachtwoord niet kan onthouden zou ik mijn wachtwoord willen wijzigen. Alleen totnutoe ben ik er nog niet achter gekomen waar ik mijn wachtwoord kan wijzigen.

Iemand die mij een aanwijziging kan geven? :beerchug:  :cry:  :)  :)

Je wachtwoord wijzigen kan niet.

Aanvinken dat je browser het moet onthouden is een alternatief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je wachtwoord wijzigen kan niet.

Aanvinken dat je browser het moet onthouden is een alternatief.

 

Kan dit gewoon niet, of komt het tzt alsnog?

 

Een niet door mijzelf te onthouden wachtwoord en het dan maar door mijn browser te laten invullen is net zo veilig als geen wachtwoord, vind ik. Juist als je zelf een wachtwoord kunt kiezen kun je iets nemen wat je kunt onthouden en hoef je het niet op te slaan of op briefjes te schrijven.

 

Nico.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan dit gewoon niet, of komt het tzt alsnog?

TZT alsnog. Alles kan natuurlijk, maar tot die tijd moet je het even in je browser opslaan of telkens met de hand intypen (wat idd heel onhandig is).

 

Dat is alleen onhandig als je vanaf een andere dan je eigen werkplek gebruik wilt maken van de DHZ functies. En van de DHZ functies dan eigenlijk alleen het bekijken van je eigen kaart. Het aanvragen van gemiste logs kan denk ik in de meesten gevallen wel een dagje wachten. Het aanpassen van je eigenschappen of het verplaatsen van je cache gebeurt niet zo vaak.

 

Op zich ben ik het met je eens dat opslaan van wachtwoorden in je browser niet veilig is. Maar het DHZ wachtwoord is niet zo gevoelig voor misbruik. Je kunt alleen de eigenschappen van de cache van iemand anders aanpassen. De kaart van iemand anders genereren kan immers op de pagina waar je een kaart kunt specificeren. Als ik daar "Niet gevonden door: Nico Bartels" intoets zie ik precies hetzelfde als wat jij ziet als je "Mijn niet gevonden caches" selecteert in het popup menu op de kaarten pagina.

 

Mogelijk denk je nu "Allemaal waar, maar waarom dan dat wachtwoord?"

Dat is:

  • Omdat je op die manier kan voorkomen dat iemand jou "helpt" met het aanpassen van de eigenschappen van je cache.
     
  • Omdat je op die manier aangeeft wie je bent en daardoor meteen naar jou wel/niet gevonden caches kaart kan springen.
     
  • Omdat daardoor bij het aanvragen van gemiste logs het duidelijk is naar welke log er gezocht moet worden om de statistics kloppend te krijgen. Dat scheelt ons bergen tijd waardoor er meer tijd is om nieuwe zaken te ontwikkelen of zelf een cache te zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik daar "Niet gevonden door: Nico Bartels" intoets zie ik precies hetzelfde als wat jij ziet als je "Mijn niet gevonden caches" selecteert in het popup menu op de kaarten pagina.

Reintje en anderen doen prima werk, waarvoor veel dank.

Als ik de site van heden vergelijk met die van een jaar terug, dan stel ik vast dat er veel is verbeterd.

En ik stel voorop dat alles met de beste bedoelingen gebeurt, maar is er wel eens nagedacht over aspecten van privacy?

Vinden we het wel prettig dat iedereen zomaar kan zien waar we drie weken geleden geweest zijn - ik noem maar wat.

Ik zie wel wat bezwaren ......

Maar Reintje, ga a.u.b. door met het goede werk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is er wel eens nagedacht over aspecten van privacy?

Vinden we het wel prettig dat iedereen zomaar kan zien waar we drie weken geleden geweest zijn - ik noem maar wat.

Ik zie wel wat bezwaren ......

Allereerst bedankt voor je lof naar het Team :beerchug:

 

Nee, daar heb ik nooit bij stilgestaan. Ook als team hebben we ons nooit bezig gehouden met privacy aspecten. Is wel een discussie waard. Zeker! Nieuw topic aanmaken? Gaat anders wel erg off-topic.

 

Zelf heb ik er niet zoveel problemen mee dat mensen zien waar ik het afgelopen weekend of vorig jaar heb uitgehangen.

Part of the game zeg ik maar.

Ik weet waar ik aan begon op het moment dat ik mijn 'founds' logde op de .com, soms compleet met foto's van mijn gezinsleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...