Peetee Geplaatst 27 april Geplaatst 27 april (bewerkt) Beste forumbezoekers, Hierbij laten we jullie weten dat we binnenkort met deze website zullen gaan stoppen. Naar verwachting zal dat al voor de zomer het geval zijn. Hoewel de plannen voor beëindiging van de website al langere tijd bestonden zijn deze na het overlijden van René Tuijtel (alias Geoman) op 9 februari jl. naar voren gehaald. René was al langere tijd ziek, maar hij gaf er de voorkeur aan om dit niet algemeen bekend te laten zijn. René is 63 jaar oud geworden. De Stichting Geocaching Nederland, waar site en domeinnaam in zijn ondergebracht, is samen met de familie actief bezig om de domeinnaam voor de Nederlandse geocaching-community te behouden; hierbij wordt o.a. gedacht aan het overdragen van de domeinnaam aan een partij die in de Nederlandse geocachingwereld actief en bekend is. Bovenstaande was ook René's uitdrukkelijke wens. 29 april bewerkt door Peetee Rouwadvertentie aan bericht toegevoegd
Linkalovers Geplaatst 28 april Geplaatst 28 april (bewerkt) Heb ik het overlijden van René Tuijtel ( alias Geoman ) gemist ? Zijn familie en kennissen alsnog gecondoleerd ! Dat deze website nauwelijks nog bezoekers trekt, dat was natuurlijk te merken, te zien en te lezen. De tijd van websites is geweest en alles gaat tegenwoordig via andere sociale media. Of dat beter is dat is maar de vraag, maar dat hangt vooral af van hoe men zich gedraagt op en omgaat met die sociale media. Ik wil hier in ieder geval iedereen bedanken, die mijn vragen, opmerkingen of onzinnigheden heeft gelezen en/of heeft beantwoord. Natuurlijk ook jij PeeTee , als jarenlange moderator en beheerder van deze website ! 28 april bewerkt door Linkalovers
Flo van Co Geplaatst 28 april Geplaatst 28 april Tjonge, dan heb ik dat ook gemist. Dat het site bezoek terugliep was wel zichtbaar, toch was de lijst met nieuwe caches iets wat ik dagelijks even doornam, altijd handig om over de provinciegrens heen te kijken, dat mis ik dan zeker. In het verleden veel handige tips achterhaald voor de gps-r, daar was ook zoeken in het archief altijd nog een mogelijkheid voor om iets uit te vogelen.
remco.1971 Geplaatst 29 april Geplaatst 29 april Ja volgens mij hadden we het allemaal gemist. Mooi om te zoen dat het oorspronkelijk doel van het oprichten van de stichting en de website nu een soort van uiteindelijk (na 20 jaar) behaald is. Groeten Remco (fka: Hawkeyes)
Birdie.NL Geplaatst 29 april Geplaatst 29 april Het zou zonde zijn als alle kennis die in het forum zit verloren gaat. Ik heb er als beginnende geocacher veel tips vandaan gehaald. Tegenwoordig zijn er ook tal van Facebook- en WhatsAppgroepen, maar die zijn toch vaak moeilijk te vinden. Vrij snel ben ik één van de reguliere gebruikers van de geochat geworden om samen te puzzelen en andere geo-aangelegenheden te bepraten. Dat doe ik nu nog steeds. De pagina's met nieuwe caches per provincies gebruik ik ook veel en zou ik zeker als feature willen behouden. Ik wist al een paar jaar dat de oprichter René kampte met gezondheidsklachten, maar zijn overlijden was ook voor mij een geheim. Afgelopen week hoorde ik al dat een bevriende geocacher benaderd is - hopelijk met een succesvolle resultaat Groet, Arjan Birdie.NL
Berenboot Geplaatst 29 april Geplaatst 29 april Op de eerste plaats, familie en vrienden van René gecondoleerd met dit verlies, ook ik wist nergens van. Jammer dat nu ook dit forum beëindigd wordt, was inderdaad vrij stil de laatste tijd, maar ik kwam toch regelmatig even kijken. Zaken als facebook twitter en instagram zijn aan mij niet besteed. Daar zul je mij niet tegen komen. PeeTee jij bedankt voor het modereren van dit forum, ik ga het zeker missen
Axel-F Geplaatst 30 april Geplaatst 30 april ah. Wat een treurig bericht. (heb het van FB...) Ik bezocht de eerste jaren van mijn kennismaking met geocaching dagelijks de site, vrnl de kaart en de chat. Toegegeven dat ik dat de laatste 15 jaar bijna niet meer doe. Ik doe nu alles via de .com site... Desalniettemin vond ik dit altijd een fijne warme omgeving waarvoor dank!!
@Wilbertoord Geplaatst 30 april Geplaatst 30 april (bewerkt) Dat Peetee, Allereerst gecondoleerd. Ik ben al lange tijd op dit forum niet meer actief gewest. Maar ik stel me in ieder geval beschikbaar. Ook om het forum te behouden. 30 april bewerkt door @Wilbertoord Belangrijkste vergeten
Birdie.NL Geplaatst 30 april Geplaatst 30 april (bewerkt) Ik blijf de ontwikkelingen volgen, net zoals ik een nieuws-junkie ben. 30 april bewerkt door Birdie.NL
Peetee Geplaatst 1 mei Auteur Geplaatst 1 mei Bedankt voor jullie opmerkingen en suggesties. We nemen deze allemaal mee. Maar zoals al eerder aangegeven is/was de site ondergebracht in een stichting (SGN), en dat is in dit geval wel een complicerende factor. Daarom moet nu eerst uitgezocht worden wat (o.a. juridisch) de mogelijkheden zijn. We houden jullie op de hoogte.
hooningkorf Geplaatst 1 mei Geplaatst 1 mei Via deze weg ( veeel te late bericht) wil ik iedereen sterkte wensen. soms gaan dingen veel te snel zo ook dit. het bericht kwam mij zo laat in het zicht en ja dat heeft ook te maken dat ik de site niet meer bezocht. Ondanks heb ik vele fijne herinneringen aan de web site overgehouden en veel vrienden gemaakt. sterkte allemaal Hooningkorf
regenboog2 Geplaatst 3 mei Geplaatst 3 mei Veel sterkte gewenst voor iedereen die René (Geoman) persoonlijk kende. Als min of meer regelmatige bezoeker van de site ga ik vooral de pagina met de nieuwe caches missen. Maar ik was ook wel in voor het café en het plaatsen van cachefoto's. Ik denk dat beginnende caches ook veel informatie kunnen vinden. Al was dat bij mij ook vaak 'door schade en schande wijs worden'.
Flo van Co Geplaatst 3 mei Geplaatst 3 mei Nog iets wat misschien een overweging is om de site ergens onder te brengen, is de frequente vermelding, zie foto hieronder van afgelopen week. Ook voor niet-geocachers is de .nl site toegankelijker dat een .com. site
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden