Spring naar bijdragen

Logs worden niet onthouden


WilkejanFemke

Aanbevolen berichten

Hoi! 

Ik ben samen met mijn vriend helemaal nieuw op het gebied van Geocaching dus het is even een beetje uitvogelen van hoe en wat. Wie kan ons helpen? 

 

We hebben vammiddag onze eerste 2 caches gevonden en gelogd. Eerst in concepten en direct thuis bijgewerkt naar 'gevonden'. De gele smileys werden zichtbaar op de kaart en bij beide logs kregen we ook een 'modern wonder'. Echter nu ik net de app weer opstart (paar uur later) zie ik dat de smileys weg zijn en er op mijn profiel dus ook weer '0 gevonden' staat. Opnieuw de betreffende caches gelogd, weer de smileys en moderne wonderen, maar na refreshen app weer alles weg. Weet iemand hoe dit kan? Doen we iets verkeerd? Zo jammer! We hebben op de planning overmorgen een hele tocht te maken, maar het zou zonde zijn als het dan allemaal niet wordt opgeslagen☹️

Alvast bedankt voor de hulp! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Welkom op het forum!

Dat is inderdaad heel raar, WilkejanFemke! Ik heb op de geocaching website gezien dat jullie aantal founds inderdaad nog op 0 staat. Ik denk dat de app op je telefoon op de een of andere manier niet goed werkt. Misschien kun je hem eens deïnstalleren en opnieuw installeren?

Zou je daarnaast eens op de website kunnen inloggen (dus via pc, laptop of tablet) en dáár de logjes inbrengen? Dan moet het lukken lijkt me. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel voor je antwoord! Ik heb het gisteravond laat nog eens geprobeerd op de telefoon van mijn vriend, hij heeft een iphone en ik ben er uit waar het door kwam! Met de android app kreeg ik zelf geen melding dat ik het fout had gedaan, maar bij apple dus wel:

Ik had gelogd, komt dus eerst in concepten, en dan doorzetten naar gevonden. Blijkbaar móet je dus eerst een korte tekst schrijven dat je hem hebt gevonden oid. Mogelijkheid tot doorklikken zonder tekst te schrijven had hij niet, ikzelf daarintegen wel met mijn telefoon. Dus nogmaals gedaan, nu mét tekst, en alles is opgeslagen😃😃

Bedankt voor het antwoorden! 

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Als aanvulling op de vraag heb ik een bijna zelfde soort probleem.

Ook ik ben net beginnende cacher,  ik moet ook persé een kort tekstje typen om mn smiley te halen. Kan dit anders?

Of ik heb een aantal uitroeptekens staan en melding dat ik een paar concepten nog in mn inbox heb, terwijl ik wel gelogd heb.

Enig idee wat ik fout doe?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel, je moet persé een tekst typen voor een smiley?

Vaak heb je een reeks van meerdere caches en een bonuscache, om dan telkens "gevonden"  te typen  is ook zo omslachtig, ik typ mn verhaaltje dan liever bij de bonus.

Om zelf " gevonden " te lezen van een ander, heeft voor mij als cacher geen meerwaarde om te lezen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht eigenlijk dat een paar tekens ook genoeg waren voor een smiley. Alleen snap ik dan je vraag waarschijnlijk niet goed. Je schrijft dat ‘ gevonden’ voor jou geen meerwaarde heeft om te lezen. Stel dat een paar uitroeptekens wel werken, welke meerwaarde zou dat dan voor jou hebben?

Wat ik zelf doe als ik een serie loop, is kijken of ik iets opvallends zie in de omgeving, of er iets bijzonders is aan de cache, wat ik van een eventueel te maken puzzel vond etc. Bovendien ben ik behoorlijk ouderwets en maak ik mijn logs thuis, in plaats van onderweg. Zelfs al zou ik er dan een eenheidslog van willen maken, heb ik daar rustig de tijd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Weegschaaltje:

Ik bedoel, je moet persé een tekst typen voor een smiley?

Vaak heb je een reeks van meerdere caches en een bonuscache, om dan telkens "gevonden"  te typen  is ook zo omslachtig, ik typ mn verhaaltje dan liever bij de bonus.

Om zelf " gevonden " te lezen van een ander, heeft voor mij als cacher geen meerwaarde om te lezen.


Misschien zou u dan juist iets meer moeten plaatsen, dan alleen 'gevonden' of 'TFTC', want daarmee helpt u inderdaad niemand mee.

Nu is natuurlijk niet iedereen een schrijfwonder en bij de ene gaat dat makkelijker dan bij de andere, maar van de 2 bovenstaande 'kreten' wordt niemand blij.

Dat er soms bij een enkele tradi ( of de zoveelste in een trail ) niet veel of niets te vertellen valt, dat kan natuurlijk altijd. Desnoods dan maar iets vertellen over de weg erheen of waarom er niets te vertellen is. Maar van een multi is vaak veel meer te vertellen, dan één zinnetje. Overigens, als het werkelijk een slechte en/of lelijke plek is, dan mag u dat natuurlijk ook schrijven, maar dan wel uitleggen waarom u dat vindt.  Is er er van de cache of onderweg daarheen, echt niets te vertellen, dan misschien een leuke foto plaatsen van iets wat u onderweg gezien hebt.

U moet ook niet vergeten, dat het schrijven van een log, uw bedankje voor de Cache Owner is. Want zonder zijn/haar werk ( = de cache ), heeft u niets te vinden en zal de CO niet aanzetten tot onderhoud of het t.z.t. leggen van nieuwe caches.

Overigens, vind ik, hoort het schrijven van een log gewoon bij het geocachen. Waarschijnlijk is men vergeten u dat uit te leggen. Dat men, na het vinden van duizenden caches, wat uitgeschreven is dát kan ik geloven, maar een beginnende geocacher moet toch bij iedere vondst toch nog steeds verbaast zijn, dat dáár publiekelijk zomaar wat ligt. Voer genoeg voor een korte log.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 2-2-2021 om 07:11 zei Weegschaaltje:

Om zelf " gevonden " te lezen van een ander, heeft voor mij als cacher geen meerwaarde om te lezen.

Wat zou voor jezelf dan wel meerwaarde om te lezen? Dat zal misschien al een goede indicatie geven wat je wel zou kunnen schrijven, daarnaast moet disrespect van anderen geen reden zijn om hetzelfde gedrag maar te kopiëren.

Ik log ook gewoon thuis achter de computer en soms duurt het loggen bij mij langer dan het zoeken naar een cache. Onderweg schrijf ik soms een paar steekwoorden op papier op, zodat ik weet wat er bij welke cache gebeurde want zelfs bij een trail is elke cache toch weer een andere. Daarnaast log ik met het volgende in mijn achterhoofd:

Ik log voor mijzelf: Mijn logjes vormen een soort dagboek, dus ik beschrijf waar ik heen gegaan ben, waarom ik voor die locatie heb, of er persoonlijke omstandigheden meespelen. Maar ook weersomstandigheden, toevallige ontmoetingen.

Ik log voor de COLigt de cache er nog goed bij? Kloppen de opdrachten nog? Was alles duidelijk? Kloppen de attributen? Wat zou ik zelf anders gedaan hebben?

Ik log voor volgende bezoekers: Wat vond ik van de cache? Was hij makkelijk of moeilijk te vinden? Liep ik ergens vast?

Ik log voor vrienden: Omdat mijn logs verhalend zijn, zijn er vrienden die het leuk vinden om te lezen waar ik geweest ben en wat ik beleefd heb. Vaak voorzien van de nodige dosis zelfspot, dat ik met mijn korte broek in de brandnetels sta of dat ik voor de zoveelste keer uit ben gegeleden omdat het dijkje net iets te glad was.

Ik log voor mijn administratieYes een smiley... niet meer om te zien welke caches

  • Leuk 1
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien ben ik wat onhandig in het formuleren.

Wat ik bedoel is, moet je persé een tekst plaatsen om ter plekke op je smartphone te kunnen loggen en dan een smiley verkijgen ?

Of kan dit ook anders? Ik bedoel met name het lezen van mijn eigen teksten als : gevonden, heeft voor mezelf geen meerwaarde meer (voor een ander ws ook niet) Als ik een smiley zie staan weet ik immers dat ik deze cache al heb gehad. Ik wissel wel eens de volgorde.

Alleen telkens als ik op loggen klik en even geen tekst intyp, komt er een uitroepteken ipv smiley. En heb ook al gehad dat ook dit verdween na een paar weken. Ik vind persoonlijk leuker om na de " zoektocht" een verhaal te schrijven, maar dat is zo te horen erg persoonlijk.

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Weegschaaltje:

Misschien ben ik wat onhandig in het formuleren.

Wat ik bedoel is, moet je persé een tekst plaatsen om ter plekke op je smartphone te kunnen loggen en dan een smiley verkijgen ?

Of kan dit ook anders? Ik bedoel met name het lezen van mijn eigen teksten als : gevonden, heeft voor mezelf geen meerwaarde meer (voor een ander ws ook niet) Als ik een smiley zie staan weet ik immers dat ik deze cache al heb gehad. Ik wissel wel eens de volgorde.

Alleen telkens als ik op loggen klik en even geen tekst intyp, komt er een uitroepteken ipv smiley. En heb ook al gehad dat ook dit verdween na een paar weken. Ik vind persoonlijk leuker om na de " zoektocht" een verhaal te schrijven, maar dat is zo te horen erg persoonlijk.

 

 

 

Dat is een klein nadeel als je trails gaat lopen en de eerste cache is eigenlijk hetzelfde als de laatste cache. Er valt dus weinig over te schrijven.

Je kunt ook een notitieblokje meenemen en daar opschrijven wat je zoal beleefd hebt tijdens het cachen en de GC codes van de gevonden caches. Later die dag kun je thuis vanachter de computer, tablet of telefoon op je gemak de caches loggen die je gevonden hebt. Het is dus niet noodzakelijk om de gevonden caches ter plekke te moeten loggen.

Een andere mogelijkheid is om een multicache te lopen. Je hoeft dan alleen maar de details te onthouden van één cache. Zo'n wandeling blijft je ook veel beter bij en je hebt veel meer plezier omdat je niet bij elke vondst van een trailcache moet te loggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je beter kunt gaan munzee-en. Dan hoef je alleen maar een QR code te scannen voor een puntje. Geen gedoe met ingewikkelde verhalen schijven, gewoon scannen met de app en klaar. (En als je in de buurt van een virtual bent hoeft dat zelfs niet)

Via https://www.munzee.com kun je de app downloaden. Als je daarna onderstaande QR code scant heb je meteen 50 punten te pakken (en krijg ik er ook tien punten bij)

referencecode.png.b27d488d1a7210fb43a293271e35f7ac.png

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik log in het veld enkel in het logboek(je) - thuis schrijf ik de log op de website. Vaak een klein verhaaltje. Maar inderdaad een enkele smiley voldoet ook, of een punt of een spatie. Een log schrijf je echter ook voor de cache-eigenaar zodat die weet of een cache nog oké is en mede-cachers zodat die zien dat een cache te vinden is (of niet als je een Did not found-log schrijft).

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...