Spring naar bijdragen

Logs worden niet onthouden


WilkejanFemke

Aanbevolen berichten

Dat is eigenlijk iets wat een CO niet al te prettig vind. Als je met een spatie of een . (punt) logt daar krijgt hij een bericht van. Later die avond ga je de log veranderen maar daar krijgt hij juist geen bericht van.

De cache owner komt dus niet te weten of alles nog goed is met de cache als hij niet elke dat gaat kijken of de logs zijn aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

7 uur geleden zei Weegschaaltje:

Jij begrijpt m Birdie, de bedoeling is dat ik tijdens mijn wandeling een smiley in beeld kan krijgen zodat ik niet in de war kom met de caches die ik al heb gehad, ik loop nogal eens kriskras.

S avonds  kan ik dan  wel het echte verhaaltje schrijven.

Met mijn Dakota 20 GPS heb ik dat probleem niet - ik kan direct de cache aangeven als gelogd en daarna naar een volgende gaan. 

Op een smartfoon kun je C:geo gebruiken om het enkel als concept te loggen - dan kun je als nog een echt logverhaal schrijven voordat het online gelogd wordt.
Als je in het veld al direct logt met een smiley, krijgt de CO dat als log-mail, niet het aangepaste verhaal van later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik ook een GPS (Etrex), dus kan de caches als gevonden aangeven en kan dat dan ook meteen op de kaart zien. 
De app ken ik niet, maar als ik in de gebruiksaanwijzing kijk, zie ik dat er ook off line kaarten op kunnen en dat je off line kunt loggen. Als je dat doet, zou je dan ook een smiley krijgen in het veld?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei regenboog2:

...maar als ik in de gebruiksaanwijzing kijk, zie ik dat er ook off line kaarten op kunnen en dat je off line kunt loggen. Als je dat doet, zou je dan ook een smiley krijgen in het veld?


De vraag is dan waarschijnlijk, hoe offline is offline en gaat men later/daarna via de app werkelijk online loggen of doet men dat via een browser op de smartphone/laptop/desktop/tablet/....

Ik gebruik de app niet, maar het zou me niets verbazen, dat men in de app, bij de betreffende log inderdaad enige tekst moet invoeren, voordat de app de log accepteert. Dat men dan in het veld, daar gauw een punt en/of spatie intypt en de log saved, verbaasd me niets. Als men dan 's avonds de logs vanaf de app online zet, dan staan in die logs natuurlijk niet veel tekst. Dat deze tekst daarna misschien m.b.v. een browser wordt aangepast, dat verschijnt niet in de mail naar de CO.

Als men een enkele cache doet, dan is het 'in het veld' loggen natuurlijk niet noodzakelijk. Maar loopt men een trail en/of loopt men kris/kras ( om een kortere route te kunnen lopen ? ), dan is het misschien wel nodig om gevonden caches direct te markeren om zo het overzicht te behouden.

Om het online loggen van lege/halve logs te voorkomen, kan men Drafts gebruiken, om zo de gevonden logs te kunnen uploaden en daarna m.b.v. de browser te bewerken en dan pas te saven.
Ik gebruik al jaren een eigen gemaakt script, die ( simpel gezegd ) de founds-log op m'n gps inleest en in die volgorde de webpagina's van de gevonden caches opent. Tevens wordt dan het 'gevonden' tijdstip getoond, waardoor het toevoegen van foto's heel simpel is.


Edit: @Genhenk onze logs kruisen elkaar.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey, ik heb onlangs ook een Dakota 20 via mp aangeschaft, alleen snap ik de werking ervan  nog niet zo goed.  (Wordt tijd om de gebruiksaanwijzing eens door te nemen.)

Tot nu toe heb ik mijn smartphone nog gebruikt, vind ik op zich ook wel handig, om de hints meteen te lezen en om impulsieve niet voorafgeplande caches te lopen.

Nadeel wel is dat het veel batterij kost. Dus zal mn Dakota eens goed bestuderen, als ik zo mn trails kan markeren is dat ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Linkalovers:

Om het online loggen van lege/halve logs te voorkomen, kan men Drafts gebruiken, om zo de gevonden logs te kunnen uploaden en daarna m.b.v. de browser te bewerken en dan pas te saven.
Ik gebruik al jaren een eigen gemaakt script, die ( simpel gezegd ) de founds-log op m'n gps inleest en in die volgorde de webpagina's van de gevonden caches opent. Tevens wordt dan het 'gevonden' tijdstip getoond, waardoor het toevoegen van foto's heel simpel is.

Klinkt mij heel bekend. Heeft GC dat niet op hun site of ben ik in de war met OC?

Edit: Oeps, mijn foutje. Er zat zelfs een link naar GC :yes:

bewerkt door harrie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei harrie:

Klinkt mij heel bekend. Heeft GC dat niet op hun site of ben ik in de war met OC?

Linkje geprobeerd :wistling: ???

M.b.t. script: dat is een eigen 'brouwsel'. Een vingeroefening m.b.t. programmeren.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...