Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Aangezien de avondklok nog even doorgaat en er 's avonds op tv waarschijnlijk alweer hetzelfde te zien is, is dit misschien interessant om naar te kijken. Morgenavond 18 feb. om 20:15 ( 19:15 GMT ) begint NASA's live stream i.v.m. de landing van NASA's Mars rover Perseverance. Hopelijk lukt het, om het marswagentje Perseverance voorzichtig op het rode zand te zetten.

Zomaar ( geen enkele volgorde ) wat linkjes :
mars.nasa.gov
www.spacepage.be
www.scientias.nl

 



1321241909_2021-02-1710_57_15-Mars2020PerseveranceRover-NASAMarsMozillaFirefox.thumb.png.117ac1c2aaccf5f6996a534d9435980e.png

Kilometer :wistling: standen van +/- 11:00 bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal eens kijken of ik de code kan zien.

Inderdaad, wel een enorm leuk idee.

Ik hoop dat ik de code kan zien, want dan is het wel de verste :P en hoogste :wistling: TB die men kan loggen :Just_Cuz_13:.


Ps. overigens nog +/- 1.800.000 Km te gaan :blink:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Linkalovers:

Ik hoop dat ik de code kan zien, want dan is het wel de verste :P en hoogste :wistling: TB die men kan loggen :Just_Cuz_13:.

Ja ik ook.
In de beschrijving staat:

Citaat

How can I log this trackable if I’m not also going to Mars?

If you’re not blasting off anytime soon, don’t worry! You’ll still be able to log the Mars Rover starting around February 2021. Since the tracking code is on the WATSON camera’s calibration target, once Perseverance lands on Mars, the camera will take a picture of the tracking code itself and send that picture back to Earth. You can log the Rover by finding the code in that picture.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Peetee:

In de beschrijving staat: .......

Inderdaad. Eén van de eerste opnames van de WATSON camera ( die op de lange arm ), is natuurlijk een foto van de calibratie plaat op het chassis van het wagentje en daarop staat de code.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...