Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei regenboog2:

waar heb jij dan gekeken spoekie? Ik zie een hele lijst.

(ik kijk onder nieuwe caches en dan onder uitgebreid zoeken)

Ik heb net even in de database gekeken, en er staan inderdaad een kleine 150 tweets klaar om morgen verstuurd te worden. B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1 uur geleden zei Peetee:

Ik heb net even in de database gekeken, en er staan inderdaad een kleine 150 tweets klaar om morgen verstuurd te worden. B)

Ik heb de emails gelezen met nieuw uitgebrachte caches. Die vind ik nu het meest interessant, ik heb ze het liefst in de buurt  voor mijn streak...

De optie newest caches gebruik ik eigenlijk nooit, ik heb net even zitten zoeken. 

Ik ga ervan uit dat alleen reviewers de database kunnen zien van wat er nog komen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei spoekie:

Ik ga ervan uit dat alleen reviewers de database kunnen zien van wat er nog komen gaat.

Ik bedoel daarmee onze eigen geocaching.nl database. Dus niet die van geocaching.com, maar de onze waarmee deze pagina gevuld wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

16 uur geleden zei Linkalovers:

Het starten zal wel lukken, ook het halen van een bepaalde hoogte en het daarna afdalen. Dat is al vaker gedaan, maar zal de raket nu eindelijk wel op z'n poten landen.

Dat ging nu gelukkig goed, maar door een methaanlek is de raket enkele minuten na de landing toch geëxplodeerd.

Al met al toch weer indrukwekkend!
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei regenboog2:

spoekie, bij de pagina die Peetee noemt in zijn reactie zie je een linkje naar uitgebreid zoeken. Daar kun je ook per provincie kijken.

Ach, een linkje is zóóóóóó'handig : hierzo.



@PeeTee: Het was lang wachten, maar dan heb je ook wat. De start en het stijgen naar de gewenste hoogte waren prima. Vooral mooi om te zien was, dat ze het stuwvermogen van de motoren zo konden regelen, dat de raket erg langzaam naar boven ging en zelfs op grote hoogte bijna stil in lucht kon hangen. De afdaling en de landing waren ook goed, maar daarna ging het fout. De inschuifbare landingspoten lijken ( weer ) het probleem te zijn, waardoor de raket waarschijnlijk niet op alle poten terecht is gekomen en daardoor toch beschadigd raakte en uiteindelijk explodeerde.
Vanmorgen is Starlink 20 gelanceerd en zo zijn weer 60 satellieten voor het wereldwijde Starlink internet programma in de ruimte gebracht. Helaas liet SpaceX dit keer niet zo veel zien, dan de start, belangrijk gebeurtenissen onderweg en uiteindelijk het loslaten van de satellieten.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei regenboog2:

waar heb jij dan gekeken spoekie? Ik zie een hele lijst....


Als men PM lid is, dan kan men ook een Pocket-Query maken en speciaal daarop zoeken.

PQ.png.6d3c7c07a10014632fee1853817919e7.png


Dit is het ( treurige ) resultaat: 3 stuks, waarvan 1 multi ( wat dan wel weer een zeer goed gemiddelde is ).
PQ-Found.png.a1270bfeac07991139bcb568f014cf3a.png
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Peetee en Linkalovers: bedankt voor jullie tips. Ik heb er weer nieuwe zoekmogelijkheden bij die ik anders nooit gebruik.

In Nederland zijn er genoeg nieuwe caches bij gekomen weet ik nu, maar hier in de buurt ('s-Hertogenbosch en omstreken) bijna niets. Jammer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 0pencaching.nl was er twee weken geleden nog een cache bij Breda bij gekomen. Er zijn meer mensen die alternatieve cache sites ontdekken nu er op die van Groundspeak inc, DBA geocaching niets meer gepubliceerd word werd. Misschien ook een rede dat de reviewers weer zijn gaan (moeten?) publiceren.

Ik heb de omgeving van Den Bosch niet helder voor ogen, misschien ligt daar ook nog wat interessants voor je?

p.s. Moet er dit jaar nog iets met vogelkastjes gedaan worden, lijkt mij een mooie gelegenheid om GC8NEAT te loggen.

Tc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat er bij Groundspeak niets gepubliceerd werd. Revieuwers hebben niet overal te maken met dezelfde regels en mogelijk ook andere keuzes gemaakt. In verschillende landen, waaronder bijvoorbeeld België en Duitsland, zijn de afgelopen maanden caches uitgekomen. Alleen: als je je aan de regels houdt, kon je niet de grens over om ze te gaan zoeken.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-3-2021 om 09:00 zei regenboog2:

Ik denk niet dat je kunt zeggen dat er bij Groundspeak niets gepubliceerd werd. Revieuwers hebben niet overal te maken met dezelfde regels en mogelijk ook andere keuzes gemaakt. In verschillende landen, waaronder bijvoorbeeld België en Duitsland, zijn de afgelopen maanden caches uitgekomen. Alleen: als je je aan de regels houdt, kon je niet de grens over om ze te gaan zoeken.

Volgens mij maken de lokale reviewers dat zelf uit, Rutte & kompanen bemoeien zich hier vlgs. mij nog niet mee. 

Zie er ook het nut niet van in, de gemiddelde cacher is niet iemand die bewust de drukte op zoekt.
Zelf laat ik die binnen de bebouwde kom, zeker nu, graag liggen en zoek liever een afgelegen buiten gebied op.
Ook het FTF, STF en TTF gebeuren laat ik met alle plezier aan mij voorbij gaan, <_<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...