Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Op 15-3-2021 om 21:35 zei Helmine:

Ik ben er zelf al lang niet meer geweest, maar het eiland Tiengemeten is ook prachtig. 

We zullen wel zien wanneer. Eerst maar eens dat Corona virus achter ons laten, dan gaat e.e.a. allemaal wat gemakkelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Catweezle2

Je moet niet op zoek naar een fysieke TB, maar naar een code. In de RAW opnames van de camera’s die je noemt is de code te zien. De code is te vinden op één van de camera calibratie units. (Staat ook in de omschrijving) Het contrast van de code t.o.v. de achtergrond is vrij laag. 
Het kostte mij ook wat moeite om de code te vinden. 
Hint:  Rond 

Succes! 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Catweezle2:

Geoman bedoel je navigation camera i.p.v. calibration camera. De laatste term zie ik nog nergens.


Ik volg NASA al maanden i.v.m. dit fantastische project. Toen ( een hele tijd geleden ) e.e.a. bekend werd heb ik direct ge-google't naar 'perseverance WATSON camera’s calibration' en toen een afbeelding/foto gevonden waarop 'geocache items' op staan. Daarop staat ook de TB code. Afwachten was wel welke code je voor de TB nodig had, omdat de TB toen nog niet gelogd kon worden en je de juiste code pas weet, als die geaccepteerd wordt.

Open de eerste NASA link en browse naar beneden....


Ps. aangezien op het www de GC-code al gedeeld wordt, is de bovenstaande link nog de moeilijkste 'aanwijzing'.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry je hebt gelijk het is calibration unit zoals aangegeven op de foto van de TB omschrijving. Deze unit heeft 6 ronde en 4 vierkante vlakken. In een van de ronde zie ik wel iets doolhof achtigs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...