Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Peetee:

Vannacht was er opnieuw een SpaceX lancering vanaf Kennedy Space Center, van de Falcon 9: 

 

Inderdaad, vannacht gedeeltelijk gezien. Ook weer een prachtige landing, toen maar naar bed gegaan, want het loslaten van de satellieten zal wel goed gaan.

Afgelopen dagen wel meer lanceringen gezien, maar qua media ( live streams, commentaar en informatie ) kan niemand tippen aan SpaceX. Dat hebben ze heel goed voor elkaar ( dat is natuurlijk ook goede reclame ).

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zag op Twitter een mooie foto voorbij komen van de Curiosity rover op Mars, gefotografeerd door de Mars Reconnaissance Orbiter vanaf een hoogte van 270 kilometer (te zien iets rechts van het midden van de foto; klik op de foto voor een vergroting):

E17Idv_XMAQu6_1?format=jpg&name=large

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebt u vanavond even niets te doen, dan misschien vanuit uw luie stoel hiernaar kijken en toch even verder van de aarde komen ( wanen ) dan wat er op tv is.....

Om +/ 21:00 gaan er bij SpaceX weer 60 ( !! ) StarLink satellieten de ruimte in en zo'n 9 minuten na de start zal de eerste ( onderste ) raket-trap zelfstandig proberen te landen. Dat starten en landen is toch wel erg spectaculair !

O.a. hier te zien:
rocketlaunch.live
Spacex.com


Na zo'n nieuwe lancering is er een kans dat het 'treintje' van 60 satellieten in de avond/nacht hemel te zien is, voordat de satellieten uit elkaar drijven en naar hun uiteindelijke positie gaan. Wanneer er kans is om dit vanuit Nederland te bekijken, dat kan u hier zien.


Overigens is StarLink in Nederland al gedeelte beschikbaar.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Linkalovers:

Om +/ 21:00 gaan er bij SpaceX weer 60 ( !! ) StarLink satellieten de ruimte in en zo'n 9 minuten na de start zal de eerste ( onderste ) raket-trap zelfstandig proberen te landen.

Het ging alweer perfect vanavond hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Wij hebben geluk gehad. Het ergste is net langs ons getrokken. Het bliksemt veel, donder is op afstand en er valt aardig wat regen, maar we hebben gelukkig geen wateroverlast. Hemelsbreed ongeveer 5 kilometer van ons vandaan, in Waalre en iets verder in delen van Eindhoven, Geldrop, Bergeijk, zijn wel straten, tunnels en kelders ondergelopen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei regenboog2:

Wij hebben geluk gehad. Het ergste is net langs ons getrokken. Het bliksemt veel, donder is op afstand en er valt aardig wat regen, maar we hebben gelukkig geen wateroverlast. Hemelsbreed ongeveer 5 kilometer van ons vandaan, in Waalre en iets verder in delen van Eindhoven, Geldrop, Bergeijk, zijn wel straten, tunnels en kelders ondergelopen.

 

Oké, mooi dat het bij jullie meevalt. Want het ziet er hier en daar best wel heftig uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begint saai en normaal te worden :eek:, dat lanceren én landen ( na +/- 9 min. ) van een raket. SpaceX heeft vannacht alweer een Falcon 9 gelanceerd, dit keer met de SXM-8 satelliet.

Dit is de 2de lancering en landing van deze week, deze was op 3 juni.

Nnaahh saai ?? Ik blijf de lancering nog wel 'even' volgen en bekijken :yes:. Fantastisch :notworthy:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Linkalovers:

Het begint saai en normaal te worden :eek:, dat lanceren én landen ( na +/- 9 min. ) van een raket.

Ja, dat ga je wel krijgen hè? 
Ik kan me dat trouwens ook nog wel herinneren van de Apollo missies in de jaren 60-70. Ook ten tijde van de reis van de Apollo 13 nam de belangstelling voor de maanreizen al fors af. Het zou één van de spannendste reizen ooit worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die reis herinner ik me nog wel. Als kind heb je natuurlijk een andere voorstelling van zo’n ruimtereis, maar we zaten aan radio en tv gekluisterd om te weten hoe dat af ging lopen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...