Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

1 uur geleden zei Peetee:

Net in het journaal: beide protesten van Mercedes afgewezen. :thumbsup:

Inderdaad. Zou het toch echt ..... ? Zou de FIA niet weer ( alsnog ) een vreemde beslissing nemen of iemand anders toch een klacht indienen, waardoor ......

Toch nog, voor de zekerheid, even afwachten ....

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Linkalovers:

Ik kijk al een tijd, maar voor anderen : de FIA Champions Press Conferance


Om 21:00 de prijsuitreiking.


Verbazingwekkend dat in een sport waar zo verschrikkelijk veel geld in om gaat, de prijs uitreiking zo'n duffe show is !!!

Een rommeltje, waarbij je van vele winnaars niets anders ziet ( je hoort vaak nog minder ) dan dat ze een beker krijgen van een-of-andere.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Linkalovers:


Verbazingwekkend dat in een sport waar zo verschrikkelijk veel geld in om gaat, de prijs uitreiking zo'n duffe show is !!!

Een rommeltje, waarbij je van vele winnaars niets anders ziet ( je hoort vaak nog minder ) dan dat ze een beker krijgen van een-of-andere.

Ja, ik heb de uitzending ook gezien, maar de show is inderdaad een toonbeeld van dufheid. Het is niet meer dan een lange rij van prijsuitreikingen met zo nu een dan een kart of auto die het podium op rijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei regenboog2:

Goedemorgen, fijne Kerst allemaal!

ik ben wel benieuwd of er ergens een witte Kerst is? (Hier is het grijs en nat).

Dankjewel Regenboog!

Ook vanuit Sneek natuurlijk heel mooie feestdagen gewenst. 

Een witte kerst hebben we ook hier niet, maar het zonnetje schijnt bij -4 graden. Mooi winterweer dus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen prettige feestdagen en alvast een gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst.

Hier in het mooie Drenthe schijnt gelukkig het zonnetje, is het -4 met een fris windje. De radio staat op de 'Top 2000', dus is de stemming prima !

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor iedereen die het interessant vindt : vanmiddag om 13:20 wordt de James Webb Telescoop gelanceerd.

Nu vinden de laatste jaren heel veel lanceringen plaats en was het in het begint nog spannend of de raket wel goed werkte en alles goed de ruimte in komt, tegenwoordig is zelfs de terugkeer en het landen van de eerste trap een dagelijks gebeuren, waar niemand meer van opkijkt.

Toch is deze lancering wel interessant, want aan de James Webb Telescoop is zo'n 20 jaar gebouwd en gaat de oude Hubble telescoop ( toch eindelijk ) vervangen. Ondanks dat dit al vaker is uitgesteld, vanwege allerlei problemen met de telescoop, lijkt het nu toch echt te gaan gebeuren.

De Hubble is in 1990 gelanceerd en werkt tot ieders verbazing nog steeds. Maar de laatste tijd heeft de Hubble steeds vaker problemen en dat is wel logisch. Want de laatste servicebeurt is al jaren geleden en de hubble is ondertussen al 30 jaar actief.

O.a. daarom is de lancering van de James Webb Telescoop belangrijk. Tevens is deze telescoop natuurlijk weer veel beter dan de oude Hubble, waardoor de wetenschap uitkijkt naar de eerste beelden. Hopelijk worden die beter dan de eerste ( onscherpe ) beelden van de Hubble.

Meer informatie :
EveryDayAstronaut.Com

Nos.Nl

Nu.Nl

NASA

NASA live

En als u even zoekt zijn er nog veel meer websites te vinden zijn met informatie over de nieuwe James Webb Telescoop.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toevallig had ik er deze week over gelezen. Het wordt zeker spannend, als ik het goed begrepen heb moet alles in één keer werken omdat hij zo ver weg staat dat er geen onderhoud gedaan kan worden.

Zelf ga ik zo naar de zandtovenaar kijken, dat vind ik zo knap!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...