Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

Via GSAK kun je met een macro ook labcaches als wapypoints binnenhalen, inclusief de vragen - zodat ze inderdaad op de gps geladen kunnen worden. Helaas is voor het valideren van een labcaches nog altijd de smartfoon nodig, mét locatie en internetverbinding aan. Precies zaken die het accuverbruik lekker de hoogte injagen en ik daarom vrijwel altijd uitzet wanneer ik buiten de deur ben.

(Al begrijp ik uit eerdere forumberichten dat je eventueel ook thuis een labcache kunt loggen - waarmee het voor mij buiten de definitie van geocachen valt.)

bewerkt door Birdie.NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1 uur geleden zei Birdie.NL:

...Helaas is voor het valideren van een labcaches nog altijd de smartfoon nodig, mét locatie en internetverbinding aan. Precies zaken die het accuverbruik lekker de hoogte injagen en ik daarom vrijwel altijd uitzet wanneer ik buiten de deur ben.

(Al begrijp ik uit eerdere forumberichten dat je eventueel ook thuis een labcache kunt loggen - waarmee het voor mij buiten de definitie van geocachen valt.)

Waarom men labcaches thuis wil oplossen en loggen, dat snap ik echt niet. Dat heeft inderdaad niets meer geocachen te maken en meer met puntjes jagen. Blijkbaar is dat laatste veel hotter en geeft dat veel meer status ( kuch ), dan lekker buiten wandelen en/of fietsen, wat natuurlijk ook nog veel gezonder is.

Voor de ultieme puntjes jager, die thuis alles wil oplossen en loggen, heb ik ook nog een hint. Er zijn waarschijnlijk genoeg apps te downloaden, waarbij een gps gesimuleerd wordt, waarbij men iedere coördinaat kan ingeven en zo alle andere apps bedonderen qua locatie. Ach, waarom nu uit u stoel, als u het daar ook kan doen ?

Overigens is GSAK misschien inderdaad wel handig, maar ook dat is weer meer 'computer werk' en ook daarvoor moet men iets handig ( en/of technisch ) zijn.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites


Voor wie vanmiddag met dit mooie weer ( of tussen de buien door ? ) niet aan de wandel gaat:

Vanmiddag om 15:00 is de lancering van eerste echte commerciële ruimte vlucht ooit, waarbij het alleen gaat om mensen even ( 4 min ? ) in de ruimte ( voorbij de Kármán-lijn ) en terug te brengen. Hiervoor wordt niet een raket ( rechtop staand 'projectiel' ) gebruikt, maar een soort hybride tussen vliegtuig en raket, die het eerste stuk onderaan een speciaal vliegtuig hangt.

O.a. hier en hier te zien en die streams zijn natuurlijk eerder actief.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat bijna hetzelfde te denken als jij Peetee. Het zou niets voor mij zijn, ik word al misselijk in een achtbaan. 

Heel milieuvriendelijk lijkt het mij ook niet, of zit er nog een wetenschappelijk doel aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Peetee:

...Als is het dan voor de duur van een achtbaanritje. ;-)

Inderdaad, want dat achtbaanritje is ( voorlopig ? ) het enige waarvoor dit project gestart is. Het is natuurlijk een prachtige ervaring ( minimaal uitgedrukt ), maar hoeveel klanten zouden er werkelijk zijn, die dit soort bedragen hiervoor kunnen/willen betalen. Het wordt zo natuurlijk wel steeds goedkoper, maar er zijn dagen dat ik deze bedragen niet in m'n portemonnee heb :unsure: :crybaby::sadwalk:.

Virgin.webp.9405fbe124e57ab6bfd5bc2418e9aa88.webp
Bron.
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei regenboog2:

Ik weet het niet, maar ik denk dat we er verbaasd over zullen staan hoeveel mensen er zijn die dat kunnen en willen betalen.

Er zijn genoeg miljonairs en/of biljonairs en grote kans dat dit een tijdelijke hype wordt, om je als miljonair af te scheiden van alle andere miljonairs. Want status is alles.

Maar afwachten wat er gebeurt als dit, na een aantal vluchten, normaal wordt en niet meer status verhogend is. Dan gaan misschien alleen diegene nog, die echt gaan voor het uitzicht.
 

14 minuten geleden zei Peetee:

...Zou je jezelf na zo'n ritje astronaut mogen noemen trouwens? Zou wel leuk op je cv staan... 🤔

Sommige claimen dat 80Km hoogte voldoende is, anderen beweren dat 100Km hoogte de overgang is en de echt astronauten hebben een nog hogere grens. Waarschijnlijk bepaald de hoogte die men heeft bereikt, tot welke groep men behoord.
 

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een weer hè? Die regen blijft maar vallen. Gelukkig hebben wij het niet zo zwaar als Limburg, België en Duitsland.

Bij ons stond de straat wel blank vanmorgen, maar daar bleef het gelukkig bij. Om de moed niet te verliezen een zonnige foto, die we afgelopen maandag nog hebben gemaakt tijdens een cache- fietstocht rond de Maashorst. En voor vandaag, de renners volgen op hun weg door de Pyreneeën.

P1190033.JPG

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei regenboog2:

Wat een weer hè? Die regen blijft maar vallen. Gelukkig hebben wij het niet zo zwaar als Limburg, België en Duitsland.

Ja, het is écht heftig daar ... :o

Ik heb vandaag verschillende video's op YT bekeken van de overlast daar. Maar dit is echt niet best.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag niets te doen ?

Nadat vorige week Virgin Galactic's First Fully Crewed met een hybride vliegtuig even 'los' van de aarde kwam, is er vanmiddag ( om 15:00 ? ) weer een lancering voor 'space toeristen'. Waarin o.a. Oliver Daemen uit Tilburg even de ruimte mag 'aantikken', want deze vlucht gaat hoger dan die van Virgin en wordt met een echte raket uitgevoerd. De eerste trap zal ( hopelijk ) weer netjes landen, terwijl de 'capsule' m.b.v. parachutes in de woestijn land.
 

Blue Origin, First Human Flight : Hier, Hier en Hierzo meer informatie.


Vanaf +/- 13:00 starten de live streams en is dit o.a. hier te zien :

www.blueorigin.com/


Everydayastronaut

Rocketlaunch


CosmoSapiens


Overigens kan u op de youtube website, het beste de Chat verbergen ( "Hide Chat" ). Daardoor wordt e.e.a. wat rustiger.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...