Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

3 minuten geleden zei regenboog2:

En...... heb je de code gezien?

De eerste foto is binnen en boven is boven, dus de lander staat op z'n poten. IK heb geen idee wanneer ze de testen gaan doen. Ik verwacht morgen pas foto's

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Linkalovers:

De eerste foto is binnen en boven is boven, dus de lander staat op z'n poten. Ik verwacht morgen pas foto's

Ja, nog maar even afwachten. Al waren er al wel foto's natuurlijk. Maar of die vanaf de Rover waren? 

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Peetee:

Ja, nog maar even afwachten. Al waren er al wel foto's natuurlijk. Maar of die vanaf de Rover waren? 

De Perseverance heeft direct na de landing enkele foto's gemaakt met een simpele camera. Dus was direct bekend dat de lander rechtop staat.
Perseverance.thumb.png.478b1372292a59346ddbf3393322979e.png


De tests na de landing lijken allemaal goed verlopen te zijn, dus er is geen schade of andere problemen.

Ondertussen zijn bijna alle live streams gestopt, dus is actueel/live nieuws gestopt.

Zodra er meer foto's online komen, zal ik een linkje plaatsen.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites


21 juli is de TB pagina geplaatst, maar omdat de Perseverance vannacht pas is geland en vanaf nu er een kans is de GC-code te zien/vinden, heeft/had het weinig zin om de TB al te kunnen loggen. Net zoiets als een event cache, die is ook pas te loggen tijdens/na het event.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei regenboog2:

En...... heb je de code gezien?

Op de TB pagina staat:

Citaat

A few days after Perseverance lands on Mars, the camera will take a picture of the tracking code itself and send that picture back to Earth. You can log the Rover by finding the code in that picture. (Hint: keep an eye on this page.)

Kortom, hij kan zomaar dit weekend op een van de foto's staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Peetee:

Op de TB pagina staat:

Kortom, hij kan zomaar dit weekend op een van de foto's staan.

Ik verwacht dat de foto dit weekend genomen wordt. Het kalibreren van de camera's lijkt mij één van de eerste dingen die je doet, omdat de camera's iedereens ogen zijn.


Als je goed op het internet zoekt, dan is er al een tijdje een calibration marker te vinden, waarop o.a. staat "Geocaching Tracable Marker" met een gecodeerde tekst eronder.

Maar de uitkomst van die gecodeerde tekst is geen Gc-code of iets wat daar op lijkt, of @Genhenkmoet een idee hebben. Dus of dat de werkelijk code is, is afwachten totdat we van NASA de foto krijgen.


Overigens deze foto hebben ze al wel vrijgegeven. Hier hangt de Perseverance nog onder de sky crane.

Nasa-1.png.f29cea93203c4affb65e94426eb03c36.png

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...