Spring naar bijdragen

Geocafé "het Opkikkertje" 2021


regenboog2

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

49 minuten geleden zei Peetee:

Nee, daar waag ik mij niet aan regenboog. 😅

Inderdaad.

Ook bijzonder slecht voor mijn enkels. Het enige wat hielp, waren schaatsen met dubbele ijzers en die zijn niet bijzonder hip ( om het vriendelijk uit te zeggen ). En dan nóg steeds het gevaar om 'even' een enkeltje te zwikken, waardoor je weer weken met je enkel(s) liep te trekken voor nog geen uurtje schaatsen. Wat een drama, dat schaatsen, niets voor mij.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niet zo’n goede enkels, dus ik waag me ook al een aantal jaar niet op het ijs. Vroeger schaatste ik op kunstschaatsen, had je toch nog wat steun.

Deze morgen was het erg glad in het noorden, zag ik op het nieuws. Dat was voor veel mensen minder mooi.

Hebben jullie al eens gehoord van ijspannenkoeken? Voor mij was het nieuw. Ik zag een foto op de NOS site, ze staan ook bij Omroep Gelderland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

36 minuten geleden zei regenboog2:

...Hebben jullie al eens gehoord van ijspannenkoeken? Voor mij was het nieuw. Ik zag een foto op de NOS site, ze staan ook bij Omroep Gelderland.

Ijspannenkoeken, nog nooit van gehoord ! Zie NOS.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen heeft SpaceX weer een Falcon 9 gelanceerd ( Starlink-18 ) met weer 60 satellieten aan boord. De eerste trap ( het onderste deel ) van de raket was 27 dagen geleden ook al gebruikt voor een eerdere lancering. De lancering ging zoals gepland en de eerste trap is daarna weer netjes geland ( T + 00:08:20 ) op het schip 'Of Course I Still Love You'.

De hele lancering is weer ( typisch SpaceX ) uitgebreid te zien en voorzien van uitleg. Prachtig om te zien !!

De planning is dat morgenvroeg Starlink-17 wordt gelanceerd !

Was het nog geen jaar geleden een unicum, ondertussen is het bijna volkomen normaal. Toch vreemd dat je zo snel aan zoiets went.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooie foto's.

Voor winter-, sneeuw- en ijs liefhebbers het moment voor mooie foto's en je lekker laten uitwaaien Winter-1.jpg.b8c0afde9e309dd1e5c7dfc54a00ddbd.jpg

Maar voor anderen, tijd voor een korte (?) winterslaap 1629146758_freezecold-1.jpg.c50e02a2520f5dce127e714f21528904.jpgsleep.jpg.0e6bfacd59de2bcd46fd433746cd3a93.jpgEn wachten totdat er weer wat kleurtjes in de natuur komen.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier hebben we ongeveer tien centimeter sneeuw. Het sneeuwt nog steeds en het waait stevig. Door de sneeuw is mooi te zien hoe de wind draait tussen huizen. Dat maakt ook dat er plekken zijn waar een flinke berg sneeuw ophoopt.

Linkalovers, ik vrees dat je een lange winterslaap kunt houden. Als de voorspellingen doorgaan blijft het nog bijna twee weken flink vriezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...