Spring naar bijdragen

Gevonden geocaches van Geocaching.com importeren


kaatjeblom

Aanbevolen berichten

8 uur geleden zei StefandD:

Ze tellen wel mee als je betalend lid bent. Bij niet-betalende leden worden ze niet meegeteld.

Dank je, dat wist ik niet. Ik had inderdaad niet betaald, want dat moet een aantal jaar terug met creditcard en later gebruikte ik het nauwelijks meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

8 uur geleden zei StefandD:

Ze tellen wel mee als je betalend lid bent. Bij niet-betalende leden worden ze niet meegeteld.

Wat raar! Wat zit daar voor gedachte achter dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei kaatjeblom:

Ik ben betalend lid van geocaching.com. Voorheen ook van GSAK, maar dat is nu gratis geworden. Dus dat zou dan toch niet uit moeten maken?

Dit ging over Project-GC, niet over geocaching.com of GSAK.

 

3 uur geleden zei kaatjeblom:

Ik heb de marco nog een keer opnieuw gedaan. Nu kom ik op 2292 gevonden caches (ipv 2293 zoals eerder) 2297 - 2292 = 5 .
Dat zouden dan precies de 5 labcaches zijn die ik vorige week heb gedaan.  Dus ik zal het verschil blijven houden?
Of is er nog een mogelijkheid om deze 5 labcaches toch toe te voegen in GSAK?

Het rotte van Lab Caches is dat ze niet zijn binnen te halen. Je kan ze wel handmatig toevoegen.

Allereerst is er Adventure Lab Creator. Maar hier schijnen veel problemen mee te zijn.

Als alternatief kan je Waypoint --> Nieuw... gebruiken en een logje toevoegen met de macro CreateLog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei StefandD:

Dit ging over Project-GC, niet over geocaching.com of GSAK.

 

Het rotte van Lab Caches is dat ze niet zijn binnen te halen. Je kan ze wel handmatig toevoegen.

Allereerst is er Adventure Lab Creator. Maar hier schijnen veel problemen mee te zijn.

Als alternatief kan je Waypoint --> Nieuw... gebruiken en een logje toevoegen met de macro CreateLog.

Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn. Wat ik wel vreemd vind, is dat ik de 5 labs niet terug kan vinden in de lijst met gevonden caches bij Geocaching.com.
Ik heb op mijn mobiel Adventure Labs geïnstalleerd en 1 lab cache (met 5 tussen punten gedaan). Ik heb daarin ingelogd met mijn Geocaching.com account.
Ik vind het vreemd dat hij deze 5 tussen punten dan als losse gevonden caches ziet (zie afbeelding gevonden lab cache).  Is dat altijd zo?

 

IMG_0378.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Berenboot:

Idd, en je hoeft ze ook niet te loggen, er is geen logboekje. En ze verschijnen automatisch op je account. 

Maar klopt het dan dat alle 5 de punten als cache worden gezien?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei kaatjeblom:

Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn. Wat ik wel vreemd vind, is dat ik de 5 labs niet terug kan vinden in de lijst met gevonden caches bij Geocaching.com.
Ik heb op mijn mobiel Adventure Labs geïnstalleerd en 1 lab cache (met 5 tussen punten gedaan). Ik heb daarin ingelogd met mijn Geocaching.com account.
Ik vind het vreemd dat hij deze 5 tussen punten dan als losse gevonden caches ziet (zie afbeelding gevonden lab cache).  Is dat altijd zo?

 

IMG_0378.jpg

 

15 uur geleden zei kaatjeblom:

Dat zou inderdaad de oplossing kunnen zijn. Wat ik wel vreemd vind, is dat ik de 5 labs niet terug kan vinden in de lijst met gevonden caches bij Geocaching.com.
Ik heb op mijn mobiel Adventure Labs geïnstalleerd en 1 lab cache (met 5 tussen punten gedaan). Ik heb daarin ingelogd met mijn Geocaching.com account.
Ik vind het vreemd dat hij deze 5 tussen punten dan als losse gevonden caches ziet (zie afbeelding gevonden lab cache).  Is dat altijd zo?

 

IMG_0378.jpg

Ik heb ze toegevoegd met CreateLog, maar kan ze nu nergens terug vinden?!
Hoe kan ik ze in beeld krijgen?

 

20 uur geleden zei StefandD:

Dit ging over Project-GC, niet over geocaching.com of GSAK.

 

Het rotte van Lab Caches is dat ze niet zijn binnen te halen. Je kan ze wel handmatig toevoegen.

Allereerst is er Adventure Lab Creator. Maar hier schijnen veel problemen mee te zijn.

Als alternatief kan je Waypoint --> Nieuw... gebruiken en een logje toevoegen met de macro CreateLog.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De aantallen kloppen nu! Ik heb de 5 labcaches toegevoegd met de macro "Advanturelabe creates".
Fijn om te weten dat labcaches dus wel mee genomen worden in Geocaching.com, maar niet in GSAK.
Dan moet je ze in GSAK handmatig toevoegen. Geen probleem, maar dan moet je het wel weten!

Bedankt allemaal voor het meedenken! En een mooi Geocache jaar toegewenst!

image.thumb.png.ceee0682d720fb29fee1d0d140764839.png

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei kaatjeblom:

De aantallen kloppen nu!...

De IT'er in mij denkt nu ..... 'Backup" :dribble: !!

GSAK heeft zo'n makkelijk backup procedure ( gewoon alles backuppen ). Alleen wel in de backup filenaam een versie nummer gebruiken ( en deze bij iedere backup 1 verhogen ).

Sorry, ik kon me even niet beheersen :wistling:

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Berenboot:

De kans bestaat wel dat GSAK wel een keer gaat haperen. Is gratis nu, wordt niet meer onderhouden, dus op de duur zijn problemen niet helemaal denkbeeldig...:cry:

Ik ben benieuwd, hoe lang het duurt voordat GeoCaching.COM de api intrekt.

Voordat GSAK gratis was, werd het aantal GSAK gebruikers iets beperkt, omdat ervoor betaald moest worden. Nu het gratis is, is de kans groot dat heel veel mensen de tool gaan gebruiken en ( in principe ) niet meer via de website van GC.Com moeten. Waardoor GC.Com de controle wat meer kwijtraakt.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...