ioHpeiH Geplaatst 23 maart 2017 Geplaatst 23 maart 2017 (bewerkt) Post hier de log van je eerste vondst :-) Vanavond heb ik wat oude logjes zitten doorlezen, met een glimlach. Wat was onze nieuwe hobby nog nieuw en spannend in het begin :-) Er kwam een idee voor een nieuw draadje bij me op, laat ik de leden van deze bruisende community eens vragen om de log van hun eerste gevonden cache hier te plaatsen. Ongegeneerd ouwe koeien uit de sloot trekken. Wat mij betreft beperken we ons hier tot een korte beschrijving van hoe je met het geocachen in aanraking gekomen bent, een kopie van je logje en een linkje naar het zelfde logje. Discussies kunnen in het café ofzo, er zit daar een kikker met smart te wachten op wat klandizie :-) In aanraking gekomen met cachen door: iemand vertelde erover op een verjaardag. Logje: Vandaag onze eerste geocaching gedaan. De zon zag er veelbelovend uit, maar bij het Markermeer was het toch erg koud. We hebben het vrij snel gevonden en uiteraard onze naam in het logboek vermeld. Op naar de volgende. Linkje: https://coord.info/GL7EM8GJ 23 maart 2017 bewerkt door ioHpeiH
Sivota Geplaatst 23 maart 2017 Geplaatst 23 maart 2017 In aanraking gekomen met geocaching door: Reintje de Vos. Ik liep met hem een eerste cache route op kerstmis 2002. Tot zijn overlijden in 2006 bezocht ik samen met hem zo'n 40 caches, maar hij was eigenlijk de cacher en hij schreef altijd de logs. In 2007 maakte ik mijn eigen account en je kunt misschien wel raden voor welke cache ik mijn eerste log schreef: " Dag Coen (Reintje), Vandaag ben ik bij het Hoogtepunt geweest. Gewoon naar toe gelopen; geen sommen gemaakt, geen bomen gezocht of de toren gepeild. Wel je GPS geleend. Na wat gepruts met de juiste coördinaten ging het vlot, althans voor mijn doen. Om 13.45 uur mijn naam in het logboek bijgeschreven.Ik hoor je nu een beetje mopperen want dat is natuurlijk “spelbederf van de eerste orde”. Dat komt ervan als je me verklapt waar de cache ligt. Overigens, ik kwam niet als enthousiaste geocacher, maar als jouw vriendin.Loper knijpt wel een oogje toe, hij weet ervan. We kennen deze omgeving goed, jij en ik en we hebben hier, in brandende zon en stromende regen, met plezier gewandeld en gekampeerd. Ik kwam je uitzwaaien, want ik stuur je op reis door middel van de prachtige geocoin die je vrienden voor je hebben gemaakt.Je kon er natuurlijk niets aan doen, maar je verdween veel te vroeg en te snel. Ik kan daar niet zo goed mee overweg.Door de coin in jouw cache te stoppen kan ik je een beetje laten gaan.Ik hoop op “TOP”dagen. Dat betekent: lange wandelingen door de natuur, vooral door de bossen. En natuurlijk veel fluitende vogels.Daar hield je immers van. Ik blijf je volgen lieve schat.Goede reis,Marit (Sivota) In: In Memoriam Reintje geocoinUit: Niets" link: https://coord.info/GLVGC49
Helmine Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Toen Wewen me uitnodigde voor een cursus gps wandelen leek me dat wel erg leuk. Daar maakten we kennis met geocachen; in de speciaal voor ons neergelegde cache vonden we een zak drop in een pvc koker . We waren verkocht; Wewen kocht als eerste een gps en om die te testen gingen we naar de Biesbosch. 14-12 team klunzen hun eerste geocache. en als je niet goed leest is dat al moeilijk genoeg. dit smaakt naar meer! https://coord.info/GCQT0X Een kokertje achter een rijtje paaltjes, we waren helemaal gelukkig en blij verrast. Onze ter plekke verzonnen teamnaam was trouwens al snel veranderd. Tegenwoordig zijn we, als we samen op pad gaan, Miss Piggy's.
Peetee Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Peetee found BurGeo 1 Sunday, 12 May 2002 Netherlands NE 23 km from your home location Dit is de eerste cache die ik heb gevonden sinds ik anderhalve week geleden mijn gps aanschafte. De cache was niet zo moeilijk te vinden, maar op een niet voor de hand liggende plek verstopt, zodat hij niet snel toevallig wordt gevonden. Linkje.
DeBoer Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Ik ben met Geocachen in aanraking gekomen door enthousiaste vrienden en een item bij het programma "Campinglife" Spontaan een GPS gekocht en begonnen met een cache bij ons in de wijk (https://coord.info/GL9B3YGK), sindsdien verslingerd aan dit heerlijke spel. Mijn eerste logje: Onze allereerste cache ooit en het smaakt naar veel meer.Lisa de Boer heeft 'm gevonden.
Barry Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) TFTC op naar de volgende! - Geintje - Dit was mijn eerste log: Mijn eerste Geocache met mijn tevens nieuwe Etrex. Ben 4 medecachers tegengekomen bij WP5. Uiteindelijk met de laatste 2 behulpzame cachers meegelopen en deze hebben mij veel kunnen uitleggen. De moeite waard deze route. In: - / Out: Travel Bug "Tijd". (PS ik heb ooit een GPS aangeschaft, omdat ik verdwaalde in een bos in Nederland, begon al donker te worden. Dat dus nooit meer. Zodoende zocht ik wat info over de GPS en kwam ik bij geocaching uit. Leek me wel eens leuk om te kijken wat dat inhield. En tot vandaag de dag brengt het me naar mooie plekken en natuur.) 24 maart 2017 bewerkt door Barry
Team Aragorn Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) We zochten in 2003 een digitale hoogtemeter voor onze bergwandelvakantie en de verkoper in de buitensportzaak raadde een GPS aan. "Daar kun je bovendien veel meer mee, zoals geocaching!" Thuis gekomen ging vader A. rondkijken op internet, en diezelfde middag op pad met de kids. Gewoon, in het bos bij ons om de hoek waar we al jaren kwamen. Na een paar uur kwam het gezin enthousiast maar zonder vondst thuis voor het eten. Na de afwas gingen we gevieren nogmaals op pad en ja, daar vonden we een ammobox! Log bij de cache Idefix op 29 juni 2003 24 maart 2017 bewerkt door Team Aragorn
de kikkers Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) We hadden al heel lang een GPS, maar officieel hebben we een account aangemaakt in mei 2008. Dus onze eerste officiele cache is het: Onderduikershol geworden in Diever. Onze "campingbuurtjes" waren al lang aan het zoeken, waren op dat moment niet echt succesvol en van het een kwam het ander... We vonden die dag ook nog -samen- onze eerste TB en dat hebben we nog lang nagevierd op de camping. Met veel franse wijn en kaas. Ik word nu weer helemaal bllj als ik aan die dag terug denk. Groetjes van kikkertje 24 maart 2017 bewerkt door de kikkers
antarctica Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Leuk draadje! Op zoek naar mooie routes voor mijn jaarlijkse lange wandeling (200+km) en sinds een half jaar in het bezit van een GPS kwam ik bij toeval in aanraking met geocaching. Eind 2001 mijn eerste stash gevonden (maar in mijn log foutief gespeld). In die tijd heette datgene wat je vond een stash en niet: cache. Zijn er nog meer mensen actief die al vanaf 2001 cachen (of langer)? Mijn eerste log: Samen met mijn zoon de stache binnen een paar minuten gevonden, met eTrex Vista en Psion Revo + (voor de routeplanning).Dit was onze eerste cache zoektocht.Er gaan er meer volgen!We hebben een stickervel meegenomen en een opvouwbare beker en een fossiel van een Ammoniet achtergelaten. Peter Antarctica 1
de kikkers Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) Goedemiddag Antarctica Man, man, man (kikker praat naast nederlands, fryslan ook nog een beetje Drents) Ik heb een vraag aan je: Vind je het nu echt nodig om op het forum te verklappen dat wij naast elkaar op de camping staan in Midden Drenthe?...Zucht, kreun, mopper-de-mopper... Het was de bedoeling dat we morgen een echte stasche zouden gaan vinden. Maar...We ben nu zo depri geworden, dat gaat nu niet meer lukken Met geogroetjes de KikkerS 24 maart 2017 bewerkt door de kikkers
jakkes Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=f88ffae2-fb9f-4084-9419-862b4ad994f0 Door de eigenaar van deze cache al ruim voor 2001 in aanraking gekomen met de GPS ,het duurde tot eind 2002 voordat ik deze cache zocht en vond en begin van 2003 als eerste cache logde. Daar ik geen schrijf wonder ben blijven mijn logjes doorgaans kort. NN alhier nog Olive van Olijfje inmiddels Getzie Fam. en hier op het Forum Jakkes. (Dit allemaal voor de duidelijkheid) 24 maart 2017 bewerkt door jakkes 1
Theo222 Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 "Wandelend, door TT". Geen idee waarom je iets zou moeten schrijven. Geen idee waarom er mensen waren die om wat voor reden dan ook een cache verstoppen. Geen idee van tradi, multi, mystery. Geen idee van alles wat geocaching betekent. Alleen maar doordat ik een gps had aangeschaft voor mijn fietstochten en via google op wazige (maar achteraf prachtige mysteris van roger en yvonne in hoofddorp) uitkwam. Inmiddels zijn we heel veel wandelingen, hardlooptrainigen en fietstochten verder. Het is nog steeds genieten hoewel de hoeveelheid kokers in almere me wel genoeg is-)
Adrike2 Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) In aanraking gekomen met geocaching door te googelen voor een gps om mee te gaan wandelen. 17 maart 2007 de eerste cache gevonden in Duitsland waar we waren om te langlaufen. Weinig sneeuw dat jaar dus dan moet je wat. Onze eerste log. We where on holiday and where walking our first cache. It was very nice but the language was difficult. With the help of the staff in our hotel, Sascha's kachelofen, we made it!On our last day we found it. A very nice place and next year we will be back but the for skiing we hopeIn Pen from the netherlands.Out shoppingcoin from warsteiner. 24 maart 2017 bewerkt door Adrike2
Odlaniger Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) Echt een leuk draadje ioHpeiH!Mijn oudste dochter maakte kennis met geocachen via één van haar vriendinnen. Ze vertelde mij erover en ik wilde wel een keer meelopen. Ik vond de multicache in een park als eerste en schreeuwde: IK HEB HEM! Sstt, er lopen hier nog meer mensen, niets verraden.De cache heb ik niet gelogd, want ik was nog geen lid. Maar wel direct enthousiast, dus in dezelfde week lid geworden en met een TomTom geprobeerd een cache te vinden, geen succes. Daarna op een alternatieve manier mijn officiële eerste cache gezocht en gevonden.Mijn foundlog:https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=b7058c61-7fde-43ca-bfc7-e928c366524c 24 maart 2017 bewerkt door Odlaniger
snoopy and woodstock Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 In april 2002 hoorden we van geocaching. ik heb geen idee meer waar. Wat een mooie tijd was dat het cachen was min of meer geheim. Bijna niemand wist wat het was. En alleen al het begrip gps en hoe het werkte was verbazingwekkend.Ook de caches waren nog dungezaaid en je moest vaak een heel stuk rijden om bij een cache te komen. En omdat er toen nog geen toestemming nodig was waren de caches op te gekke plaatsen!!! Wij kochten een etrex en zonder enige kennis van zaken gingen we naar de ardennen om een cache te doen. sindsdien zijn we besmet onze eerste ST Thibaut. https://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=45a6ddd6-f9a2-4546-a079-f04270af9b64
Aanbevolen berichten