Spring naar bijdragen

Reclamestunt Coca-Cola met gps


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Deze actie is in het verleden toch ook gehouden in Belgie,

maar dan met strijkijzers??

 

Ofwel is dit voor mijn tijd gebeurt, of anders is dit een NL-inside joke...want ik weet totaal niet waarover dit gaat... ;):yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

En ze komen weer met iets nieuws op dit gebied:

 

http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=1940676

 

GPS-verstoppertje als innovatieve Coca Cola-campagne

Amerikaanse marketingstudenten combineren voor een reclamewedstrijd verscheidene moderne technieken om een innovatieve reclamecampagne voor Coca Cola op te zetten. Studenten van de universiteit van Georgia willen Coke-drinkers spoorzoekertje laten spelen met behulp van internetcoördinaten en een GPS-apparaat.

 

...

 

De studenten willen dat Coca Cola de lokaties van 2.500 zogeheten geocaches in zijn website verwerkt. Belangstellenden kunnen hun postcode opgeven op de Coke-site en krijgen vervolgens de lokatie van de dichtst bijzijnde 'schat' toegezonden.

 

 

Volgens mij geen goede ontwikkeling. Als ze bestaande caches gebruiken komen er allerlei lui langs die weinig kennis van zaken hebben. Als ze nieuwe caches gaan plaatsen voorzie ik nog wel wat toestemmings-problemen...

:beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij geen goede ontwikkeling. Als ze bestaande caches gebruiken komen er allerlei lui langs die weinig kennis van zaken hebben. Als ze nieuwe caches gaan plaatsen voorzie ik nog wel wat toestemmings-problemen...

:beerchug:

 

Mochten de studenten van de Amerikaanse wedstrijd winnen, dan zal Coca Cola geen dozen met kladblokken en kleine presentjes moeten verstoppen in de Amerikaanse bossen, maar kratten frisdrank.

 

Lijkt me op zich wel leuk om een keer in plaats van een kist met waardeloze prullaria, lege cd doosjes en andere onbruikbaar spul, eens iets aan te treffen wat en lekker is en je niet hoeft te ruilen. Laat ze het in een koelkastje doen (zonne-energie?) dan is het ook nog eens een aangename verkoeling tijdens een dagje cachen. Echter is het weer een Amerika-aktie, dus hebben we er weinig aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is maar een inzending voor een wedstrijd. Maar ik kan nu al een aantal argumenten verzinnen waarom het idee geen kans van slagen heeft.

 

Kratten met frisdrank in de natuur, dat is vragen om moeilijkheden met (on)gedierte. De mierzoete vloeistof is een magneet voor insecten ed. Andere dieren hebben een neus voor verstopt voedsel. Cacheboxen zullen worden opgegraven en met scherpe tanden/klauwen opengereten worden. Daarnaast is de tandbederf bevorderende vloeistof nog slecht voor de gezondheid (van de dieren) ook.

 

De constructie van een fles in de natuur is niet handig. Bij één keer vorst springen de flesjes. Ook kan het flessengas kan zonnestralen zo convergeren dat in het brandpunt een bosbrand begint.

 

Hoe wil CCC (Cocalcolacompany) flesjes frisdrank in caches gaan verstoppen? Gaat een CCCCT (Cococolacompanycacheteam) op pad om in de bestaande caches als een paashaas flesjes achter te laten? Dat wordt dan een flinke klus. Ze zullen er jaren mee bezig zijn.

Als alternatief kunnen ze de frisdrankflesjes naar cache eigenaren sturen om ze dan zelf in hun cache te stoppen. Ik schat zo in dat weinig flesjes daadwerkelijk, om verschillende redenen, in een cache terecht komen.

 

Ik denk dat het CCC alleen lukt als ze zelf “caches” plaatsen en dat ze met de infrastructuur van geocaching.com meelift door de caches dan ook daar aan te melden. Voor geld doet het Amerikaanse .com vast wel mee en krijgen de nieuwe CCCC’s (Cocacolacompanycaches) ook nog een eigen icoontje. Maar naast het probleem met de toestemming van de grondeigenaar is er dan nog het probleem van het onderhoud van de CCCC’s.

 

Ik kan me voorstellen dat er bedrijven zijn die met het positieve imago van geocachen willen meeliften. Want geocachen heeft het imago van “gezond”, “natuur”, “Hightech”, “modern”, “voor iedereen” en “spannend” Dat is ook de reden waarom kranten zo happig zijn om stukjes over onze hobby te schrijven.

 

Deze inzending voor een reclame wedstrijd zal wellicht voor marketingsmensen erg “nieuw”, “innoverend” en “spannend” zijn, in de praktijk is het niet uitvoerbaar. Zelfs als de constructie van een colaflesje aangepast zou worden aan het buitenleven, dan zorgt de distributie van de flesjes voor te grote problemen. Ik maak me dan ook geen zorgen.

 

Zilvervloot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen we hier alvast een statement van de geocaching.nl mensen krijgen dat dergelijke initiatieven in Nederland nooit doorgang kunnen vinden? Ik denk dat de reglementen voor het verstoppen van caches de commercie al redelijk uitsluiten maar ik weet niet zeker of het waterdicht is tegen dergelijke initiatieven? Als het om het geld gaat, dan betaal ik nog liever een jaarlijkse contributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat is wel kort door de bocht. Want zoals al in meerdere draadjes is gemeld heeft .NL niets met .COM te maken. Grofweg gaat .COM over de cachepagina’s en .NL over dit forum. Kijk maar (linksboven) naar internetadres op welk domein je bezig bent. De mening van .NL over commerciële caches is denk ik even relevant als mijn mening. Nou niet helemaal, ik denk dat naar .NL waarschijnlijk door .COM wel zal worden geluisterd.

 

In de (nieuwe) richtlijnen van .COM staat, vrij vertaald, dat je geen commerciële cache mag plaatsen. Er mag niet aan worden verdiend. Wat men hiermee onder andere probeert te voorkomen is dat een bedrijf caches gaan neerleggen om meer klanten te trekken. Ik ben geen reviewer, maar ik dacht dat het zo zat:

Een cache binnen de hekken van een toegangsprijsvragend (commercieel) pretpark, mag niet.

Een cache binnen de hekken van een toegangsprijsvragend (niet commercieel) natuurbeschermingsstichting, mag wel.

In andere draadjes is hierover een discussie.

 

Ik ben in principe niet tegen commercie en geocachen. Zolang het geocachespelletje maar niet wordt aangetast en het geld van een sponsor ten goede komt van onze hobby, dan vind ik het prima.

Zo vind ik de gele-witte-groene Jeeps een prima actie. Een bedrijf schenkt de geocachegemeenschap een groot aantal travelbugs is ondanks dat het frustrerend was dat ze in eerste instantie alleen in Amerika mochten reizen, verder een goede actie.

Stel dat de CCC(Coclacolacopmany) leuke eigen caches zou gaan plaatsen, en ze zou onderhouden, en ook nog af en toe iets leuks in stopt, dan heb ik er geen probleem mee. Het aanbod aan caches wordt er alleen maar door vergroot.

Stel dat een groot computerbouwbedrijf geocaching.COM wil sponsoren door een hele grote, hele snelle, hele betrouwbare server te geven, in ruil voor een reclame banner, dan zou ik meteen voor zijn.

 

Ik schreef in mijn vorige reactie dat ik me kan voorstellen dat er bedrijven zijn die willen meeliften op het positieve imago van het geocachen. Toch is er een verschil tussen de potentiële klanten die zo’n bedrijf wil trekken en de geocache gemeenschap. Ik denk dat de -gemeenschap niet zo vatbaar is voor commerciële prikkels. Zo heb ik op het GME2007 geen Jeep zien staan.

 

Zilvervloot.

 

Alles wat ik hier opschrijf is mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor zover ik het artikeltje begrepen heb, is het helemaal niet de bedoeling dat de "caches" van CC aangemeld worden op GC. Bovendien zou het een reclamecampagne zijn en is het dus van tijdelijke of misschien zelfs eenmalige aard. Verder is het nog steeds een wedstrijd en wordt (nog) niet gezegd dat het daadwerkelijk uitgevoerd zal worden. En als het dan uitgevoerd zal worden, is dat in de US. Dus nog ver van m'n bed.

Waar maken we ons dan druk om? Als het naar EU komt, hebben we iets om ons druk te maken. Voor nu, lekker cachen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...