Spring naar bijdragen

Bekisting Voor Ingraven Munitiekist


Richard.K.

Aanbevolen berichten

bij het cachen ben ik nu al geregeld munitiekisten tegengekomen, die verstopt waren in een houten bekisting welke ingegraven was in de grond (zodat het gat niet in kan storten en je de munitiekist makkelijk kan pakken). Daar deze bekistingen er vrijwel allemaal hetzelfde uitzien vroeg ik mij af of deze misschien ergens standaard verkrijgbaar zijn, of dat je ze toch echt zelf moet maken. Weet iemand dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens de richtlijnen is het helemaal niet de bedoeling dat je een geocache begraaft, ondanks het gegeven dat je dit in Nederland (vooral bij oudere caches?) regelmatig ziet.

Ik denk dan ook dat je geen "standaard" bekistingen zult vinden.

 

"Geocaches are never buried, neither partially nor completely.

If one has to dig or create a hole in the ground when placing or finding a geocache, it is not allowed."

 

Guidelines, Alinea I, punt 1,3

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De richtijnen van .com zijn wat dat aangaat inderdaad heel duidelijk. Toch maakt het verschil of je van de gebiedseigenaar toestemming hebt om een cache in te graven of niet. Mijn ervaring is dat als de eigenaar er geen probleem mee heeft, dan heeft .com dat ook niet.

Een SBB opzichter heeft mij in het verleden wel eens geadviseerd om een cache wat dieper te verstoppen, omdat deze naar zijn mening wel wat erg gemakkelijk te vinden was.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is natuurlijk een nadrukkelijk verschilt tussen "begraven" en "ingegraven".

Volgens mij gaat het er bij Geocaching niet om, dat je met een schep de cache gaat zoeken op een meter diepte (heb ik ook nog nooit gezien).

Ingegraven..prikstok..pokpok...is natuurlijk een heel ander verhaal, met name als daar gewoon toestemming voor is verleend door de grondeigenaar.

 

Ik heb er zelf ook twee in het bos liggen...geen bouwtekening

bewerkt door Heracross
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bedoel inderdaad ingraven, dus dat het deksel nog boven de grond uitsteekt en je de cache zonder schep of ander hulpmiddel kan pakken. En dat mag naar mijn weten gewoon, zie ook: http://forum.de buren.eu/forum/yaf_postst1552_Een-cache-mag-gewoon-ingegraven-worden.aspx#post32412

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een reviewer heeft mij nog nooit gevraagd hoe ik een cache heb verstopt. Sommige regels vind ik zinloos en lap ze met alle plezier aan mijn laars. Als de eigenaar van de locatie het goed vind dat ik een cache ingraaf, dan doe ik dat. Zonodig zet ik wel op de pagina dat er niet mag worden gegraven, want het omploegen van het bos moeten we overlaten aan de wilde zwijnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] Een SBB opzichter heeft mij in het verleden wel eens geadviseerd om een cache wat dieper te verstoppen, omdat deze naar zijn mening wel wat erg gemakkelijk te vinden was.

 

Een verkeersregelaar gaf mij eens een aanwijzing om door rood te rijden ... hieraan ontleen ik het levenslange recht om door rood te rijden ...

 

Er is natuurlijk een nadrukkelijk verschilt tussen "begraven" en "ingegraven".

[...]

 

Dit verschil bestaat natuurlijk uitdrukkelijk vooral in jouw brein, want de guidelines stellen vrij duidelijk dat geocaches are never buried, neither partially nor completely.

 

Kortom: Hoewel wij in Nederland iets losser met deze richtlijn om lijken te gaan is het gedeeltelijk of geheel begraven van geocaches niet toegestaan. Waarom vinden wij het zo lastig om met een paar simpele regeltjes om te gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een opzichter van het Brabants Landschap was niet blij met mijn voornemen een waypoint aan een boom te bevestigen.

Hij zag liever een ingegraven kistje zodat deze door een argeloze voorbijganger niet opgemerkt zou kunnen worden.

 

Je vraagt toestemming aan de eigenaar/ beheerder van het terrein waar je iets wilt plaatsen. Deze bepaalt dan toch ook onder welke voorwaarden je deze toestemming krijgt?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Heracross: Moet je deze eens porberen: GC1A6ET (Sahara, bij Ommen)

Laatste aanwijzing ligt onder zowat 1 meter zand en je wordt ook nog eens gevraagd om onderweg een boom uit te graven! Vriendelijk verzoek van de boswachter nog wel.

 

OK, de cache zelf is dan weer niet echt begraven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duifjes, jouw bericht maakt duidelijk dat er soms van de regel kan worden afgeweken.

In principe niet ingraven, tenzij.........

Liever een ingegraven doos met toestemming van de terreinbeheerder, dan een doos boven de grond zonder toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Heracross: Moet je deze eens porberen: GC1A6ET (Sahara, bij Ommen)

[...]

 

Je bent je ervan bewust dat die daar al zeven jaar ligt en dat in de loop der tijd sommige zaken zijn veranderd? En bovendien: Please be advised that there is no precedent for placing geocaches.

 

 

 

Een opzichter van het Brabants Landschap was niet blij met mijn voornemen een waypoint aan een boom te bevestigen.

Hij zag liever een ingegraven kistje zodat deze door een argeloze voorbijganger niet opgemerkt zou kunnen worden.

 

Je vraagt toestemming aan de eigenaar/ beheerder van het terrein waar je iets wilt plaatsen. Deze bepaalt dan toch ook onder welke voorwaarden je deze toestemming krijgt?

 

Tussen iets liever anders zien en een voorwaarde stellen zit een wereld van mogelijkheden, maar afgezien daarvan spelen wij volgens mij een spelletje waarbij wij gebruik maken van een website die aan het spelen van dat spelletje bepaalde richtlijnen verbindt en die gaan voor de wensen van die ene terreinbeheerder.

De belangen van het spelletje strekken zich immers uit over de grenzen van het terrein van de ene specifieke beheerder. Door het niet toestaan van (deels) begraven of ingegraven caches wil Groundspeak volgens mij voorkomen dat elke speler uit gewoonte bij elke cache gaat graven en daarmee schade veroorzaakt waardoor onze vrijetijdsbesteding in een kwaad daglicht komt te staan en terreinbeheerders minder geneigd zullen zijn tot het verlenen van toestemming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Triskelle: Ja ik weet dat dat een oudere cache is.

 

Laat ik het zo zeggen: Als de regel is dat er niet ingegraven wordt dan is het zo. Als de terreinbeheerder echter zegt dat men dit liever wel wil dan zou ik dat zeker geen beletsel vinden. Zeker in Nederland is het nog wel eens lastig om een wat grotere cache (zoals ik ze graag zie) zo te plaatsen dat ze niet door de eerste de beste dreuzel gevonden worden. Als de beheerder dan ook niet moeilijk doet is er geen issue. Zoals we bij voetbal(scheidsrechters) zeggen. Er is ook nog regel 18 (zoek maar op, hij bestaat niet maar is wel de belangrijkste regel: gebruik je gewone verstand).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...