MarcoDomi Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 Hallo allemaal, ik heb werkelijk iets fantastisch meegemaakt!Ik zal het in een aantal berichten palatsen, dan is het niet zo'n lap. Ik ontving afgelopen vrijdag in mijn mailbox het volgende bericht van SinterKerstKlaasMan: Beste MarcoDomi,Volgens mijn geocache profiel heb ik geen caches gevonden of verstopt.Maar ik kan je verklappen dat mijn profiel toch niet helemaal klopt.Ik ben geen doorsnee cacher die gewone caches publiceert,Maar vooral een lezer die unieke geocache logs waardeert.Iedere avond voor het slapen gaan, lezen mijn helpers een verhaal,En door mijn hoge leeftijd ken ik de bestaande sprookjes al allemaal.Dus vraag ik Voorlees Piet en Vertel Elf iedere avond om een log.Gegarandeerd iedere keer een nieuw verhaal zou je denken toch?Maar nee, zo gaat het tegenwoordig niet meer helaas,De logs zijn soms net zo eentonig als de gedichten met Sinterklaas:“Ik heb na het geocachen helemaal niet lang hoeven denken,Want alle cache eigenaren bedankt, ik zal 50 keer hetzelfde log schenken.”Het gevolg was dus dat ik 50 avonden hetzelfde aan moest horen,Ik had er bijna mijn geloof in Klaas Vaak van verloren!Maar Klaas kende het probleem en had een goede tip voor mij:Pak alleen de verhaaltjes van cachers die unieke logs schrijven erbij.En die tip heb ik meteen aan Piet en Elf doorgeven,sindsdien lezen ze alleen wat maar één keer is geschreven.Ik val nu dus weer heerlijk in slaap al dromend over geocache avonturen,De nacht mag daardoor soms best langer duren.Om alle schrijvers van dergelijke logs te bedanken kost heel veel tijd,Dus ging ik aan de slag met een idee dat zich wellicht vanzelf verspreid.En jij bent een van de eersten die mag weten wat ik heb bedacht:Het is een geocache en dat had je vast niet verwacht!Deze cache is net als jouw logs een uniek exemplaar,Het is alleen nog een kwestie van puzzelen en dan zoeken maar.Volg de link en vind het document: ****De resterende acties zijn voor jou als geocacher vast bekend.Fijne Feestdagen! Ik was natuurlijk meteen laaiend enthousiast. Wat schetst mijn verbazing bij het openen van het document: het is een cachebeschrijving van een mysterie die OVER ONS EN ONZE CACHEBELEVENISSEN GAAT!!! ECHT HELEMAAL FANTASTISCH!!!!!!!!!!! 1
MarcoDomi Geplaatst 14 december 2014 Auteur Geplaatst 14 december 2014 (bewerkt) Vanochtend was het dan zo ver. We gingen op pad en vonden op een mooi plekje in het bos een grote box. tot de rand gevuld met lekkers en ingepakte verrassingen! En ook met een boodschap van de Goedheiligmannen, maar die is Geheim. Ik ben zó blij! Dat iemand dát voor mij heeft gedaan, dat roert mij diep! Ik heb mijn vermoedens, maar die zal ik hier niet prijsgeven. Waarom ik dit deel? Omdat ik helemaal laaiend enthousiast ben, vereerd, glimmend van blijdschap. En omdat dit maar weer bewijst: magie bestaat nog! Ook in geocaching!!! Ik heb natuurlijk gereageerd met een passend "log": Lieve SinterKerstKlaasMan! Wat een verrassing vrijdags bij ’t ontwakenIk moet er spontaan een kreet van slaken!Een brief, en dan nog wel van SinterKlaasKerstMan,Wat is dat dan toch voor een magiër, die alles kan? Het gedicht wordt aan manlief voorgedragenEn daarin schep ik al enorm veel behagenIs dit echt speciaal aan ons gericht?Wat is dit voor moois, dat onze dag verlicht? De verbazing die groeit met iedere letterWant, al zijn wij beslist geen ketterDe aandacht van zulk een heilig icoonDat is voor ons zeker niet gewoon! Het cachen dat doen wij met passie en vuurWij genieten ervan, echt ieder uurEn het schrijven van logs, al duurt het soms langDat is voor ons ook een soort Heilige Drang! Wij horen in 't veld soms dat 't wordt gewaardeerdAls een c.o. met een mooie log wordt gefeliciteerdEen fraaie cache is natuurlijk een surprise pur sangDat verdient volgens ons dan ook een echte "log"zang :-) Dan klikken op het document, het is toch niet waar!Ligt daar nu ook nog een puzzel voor ons klaar?Het ongeloof groeit als we de beschrijving lezenDit gaat over ons... kan dit echt waar wezen? Dit wordt me nu werkelijk even te veelMet een enorme smile en een brok in mijn keelMijn ogen wazig, mijn hart slaat op holEcht waar, ik schiet nu helemaal vol! Op het moment gaan wij door een zware tijdEen geliefde ouder voert een verloren strijdEn fijn gaan cachen lukt ons niet zo vaakDaarom is dit warme gebaar helemaal raak! Met liefde en aandacht is dit bedachtEn het geeft meteen die extra krachtDie ons niet in wanhoop laat verzandenMaar enthousiasme en blijdschap laat ontbranden! De puzzel tovert een glimlach van herkenningWat is dit toch voor een fijne verwenningIk reis even terug in dit enerverende jaarEn voor ik het weet is de puzzel klaar! Een mooi coördinaat blinkt op het papierHé, da's niet eens zo gek ver van hier!Nu maar wachten tot een geschikt momentDat wordt zondag, want eerder is Merel absent Vanochtend vroeg in een gouden mistIs de ontknoping van dit verhaal snel beslistMet knikkende knieën en een zingend hartMaken wij als team een vliegende start Het is komen en gaan van rennende liedenMaar gelukkig heeft 't bos ook stilte te biedenOp de berekende plek is het al snel raakEn zetten wij voorzichtig onze kraak Echt, ik kan maar niet stoppen met stralenAls we de fraaie doos naar boven halenIk ben ontroerd, en ik ben dolblij!Wat is dit een enorme opkikker voor mij! Bij het haardvuur in een gezellig cafeetjeOntvouwt de verrassing zich stukje bij beetjeEén voor één pakken we de cadeautjes uitEn steeds opnieuw volgt een verrast geluid "Hé, Loomspullen! Hoe wist SinterKerst daar nu van?""Wat een schattig hertje, hoorde dat ook bij het plan?""Hmm, wat veel lekkers zit er bij!""Wauw, een prachtige tag! Is die ook voor mij??" Compleet perplex. Ontroerd bovendien.Deze verrassing verdient een dikke TIEN!******************************************** ******************************************* (geheim) Natuurlijk zijn wij enorm nieuwsgierigWie maakte ons weekend toch zo plezierig?******************************************************Misschien een aanwijzing naar de hoed en de rand??? Wij hopen de gulle gever nog te spotten in het veldEn in onze logs zijn wij nog lang niet uitverteldEr wachten nog vele mooie cacheavonturenZodat we weer met liefde wat moois kunnen sturen Voor nu nemen wij afscheid, met een heel dankbaar gevoelDeze verrassing betekent voor ons een heleboelWij wensen SinterKerstKlaasMan heerlijke, vrolijke dagenEn... we durven 't bijna niet te vragen... Maar binnenkort is er een gezellig eventWaarvan U de datum wellicht al wel kentAls wij braaf zijn, alstubliéft, komt u dan evenZodat wij u in 't echt een handje kunnen geven...? Heel veel liefs van Domi, Marco en hun kroostVanavond wordt er op U (jullie?) getoast! Als dit geen fijn Kerstverhaal is! IEDEREEN ALVAST FIJNE FEESTDAGEN!!! 14 december 2014 bewerkt door MarcoDomi 4
adrike Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 Met het lezen van dit verhaal wordt zelf ik blij!
Peetz0r Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 Wauw Geniet! En laat je kinderen alstjeblieft meegenieten
De Haelder Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 Wat Gaaf!! Ik wordt hier ook blij van.
regenboog2 Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 Wat gaaf!!!! Leuk om te lezen, daar worden we allemaal warm van.
front-nl Geplaatst 14 december 2014 Geplaatst 14 december 2014 das pas leuk mooi dat sinterklaas nog bestaat
Odlaniger Geplaatst 15 december 2014 Geplaatst 15 december 2014 Prachtig en ik heb een flauw vermoeden wie de gulle gever is.
Team Tabak Geplaatst 15 december 2014 Geplaatst 15 december 2014 Waarmee bewezen is, dat geocachers best van elkaar kunnen houden! Heel leuk!!
Aanbevolen berichten