Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik kwam een keer de welbekende vogelhuisjes cachbehuizing tegen, waarbij na opening er werkelijk meer dan 100+ orenkruipers in bleken te zitten....getver

Geplaatst

Ik zoek vooral naar winkelwagen muntjes omdat dat een andere hobby van mij is.

Geplaatst

raarste, een dubbelvolgekakte munitiekist

Een gek alleen kan ik nog verklaren, maar een tweede die dan op het idee komt ik doe er een bij????

Geplaatst

Het is niet altijd in te schatten wat een ander leuk vindt. Ik ben een balpenverzamelaar, dus die neem ik altijd mee. Maar ik ken iemand die aanstekers verzamelt, ongeacht of ze nog kunnen aansteken. Daar heb ik er dus altijd een aantal van in mijn tas.

Geplaatst

snoep, aanstekers en alle andere ongewenste dingen haal ik uit de cache net als maandverband, condooms, blauwe pillen, gebruikte treinkaartjes (de oude eigenaar daarover aangeschreven maar nooit antwoord gehad).

als ik niet vergeet iets meegenomen te hebben gaat er dan wel altijd wat in terug

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Ik begin zo langzamerhand wel een beetje medelijden te krijgen met de ammoboxers. Ze komen natuurlijk niet zo vaak meer buiten want het uitstippelen van een route langs 1 of 2 ammoboxen kost nu natuurlijk wel behoorlijk wat tijd. En dan heb je eindelijk de cache gevonden met het juiste formaat blijkt deze hetzij helemaal leeggeroofd te zijn of verworden tot een verzamelbak met condooms, maandverband, snoepjes, gebruikte treinkaartjes en aanstekers. Pfff gelukkig zijn er nog mensen die geocaches neerleggen met het formaat waar al deze rommel niet inpast.

Ik verbaasde me ook een beetje dat de oproep voor het bestellen van ammoboxen echt totaal geen respons had gekregen op dit door amoboxers gedomineerde forum. Maar ja als ik dit zo lees is het wel begrijpelijk dat er niet meer geinvesteerd wordt in een behuizing die blijkbaar gedoemd is om als prullenbak te dienen.

bewerkt door brouwertjes
  • Top! 1
Geplaatst

Heel lang geleden (lid sinds 2001) ruilde ik nog wel eens iets.

Tegenwoordig eigenlijk nooit meer.

Af en toe stop ik nog wel eens iets in een cache, maar haal er nooit meer iets uit.

Een grote kist is natuurlijk wel erg handig om TB's en coins in te stoppen zodat ze verder kunnen reizen.

Bovendien kun je daar een mooi groot logboek in kwijt.

Antarctica

Geplaatst

Ik gooi er vaak spullen in waar ik zelf in elk geval ook blij van zou worden. Toch zie je in de dorpjes en wat duurdere gemeentes vaak ook leukere goodies. Wellicht worden die spullen in de stedelijke omgevingen gewoon direct meegenomen zonder te ruilen. Ik denk ook dat het verschijnsel ammobox een langzame dood tegemoet gaat... Het heeft geen werkelijk nut meer, wordt vaak gestolen en een kleiner formaat is nu eenmaal makkelijker te verstoppen en minder makkelijk met rommel vol te proppen. :-(

Geplaatst

Dat de ammobox een langzame dood tegemoet gaat denk ik ook, vooral omdat het ruilen niet meer belangrijk wordt gevonden. Ik heb echter al een paar keer een tupperwaredoos vanwege waterschade vervangen door een ammobox. De degelijkheid heeft voor mij toch een meerwaarde.

Eigelijk geldt dat ook voor kokertjes. De kokers met een klemdekseltje zijn vochtgevoeliger dan die met een schroefdop.

Geplaatst

De PVC buis van de bouwmarkt met gelijmde gladde dop eronder en schroefdop als afsluiting, die in ieder gewenst formaat door de cachelegger in elkaar gezet kan worden voldoet uitstekend, slijt niet, roest niet en is perfect waterdicht indien de bezoekers er netjes mee omgaan. In de wat grotere formaten kunnen ook goodies, coins, TB's en een keurig logboekje geplaatst worden. Ideaal toch?

• Top! 1
Geplaatst

Ik begin zo langzamerhand wel een beetje medelijden te krijgen met de ammoboxers. Ze komen natuurlijk niet zo vaak meer buiten want het uitstippelen van een route langs 1 of 2 ammoboxen kost nu natuurlijk wel behoorlijk wat tijd. En dan heb je eindelijk de cache gevonden met het juiste formaat blijkt deze hetzij helemaal leeggeroofd te zijn of verworden tot een verzamelbak met condooms, maandverband, snoepjes, gebruikte treinkaartjes en aanstekers. Pfff gelukkig zijn er nog mensen die geocaches neerleggen met het formaat waar al deze rommel niet inpast.

Ik verbaasde me ook een beetje dat de oproep voor het bestellen van ammoboxen echt totaal geen respons had gekregen op dit door amoboxers gedomineerde forum. Maar ja als ik dit zo lees is het wel begrijpelijk dat er niet meer geinvesteerd wordt in een behuizing die blijkbaar gedoemd is om als prullenbak te dienen.

Heb geen medelijden! Op mijn wishlist staan al weken twee caches op ongeveer 10 km fietsafstand: de legende van de klokken en FEEST. Komt er een mooie dag aan waarop ik tijd heb, dan kan ik zo op pad.

Ammoboxen heb ik voorlopig niet nodig. In de schuur staan er nog twee die zijn overgebleven na het archiveren van de dubbelcache Leenderbos Tandem. Er zijn wel wat vage plannen voor een nieuwe route maar dat wordt op z'n vroegst de zomer van 2015. Goed werk heeft tijd nodig, zullen we maar zeggen.

Een cache die tot prullenbak is verworden lijdt aan een gebrek aan onderhoud. Mijn eigen stelregel is dat je na 5 of hoogstens 10 bezoeken weer moet gaan controleren, en de inhoud op peil moet brengen. De route ligt lekker dicht bij huis, ik maak er altijd een ontspannend rondje door het bos van. Helemaal tevreden dus. Wel saai he.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...