Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Gebruik een route techniek, zoals: Stripkaart, oleaat, vliegkoers route enzovoort

Geplaatst

Gebruik een route techniek, zoals: Stripkaart, oleaat, vliegkoers route enzovoort

Dat is een goed idee!

Geplaatst

Natuur?

Ik ga er altijd vanuit dat de natuur voor zichzelf spreekt. Mijn kennis van flora en fauna leent zich niet voor educatieve exploitatie. Ondanks het feit dat ik wat determinatiecursussen heb gevolgd bij de KVVN. Van de geologische ondergrond weet ik wel het nodige af, maar mijn ervaring tijdens verjaardagsfeestjes geeft geen indicatie dat andere mensen erg geïnteresseerd zijn in holoceen dekzand.

Geplaatst

Persoonlijk vind ik die strippenkaarten ondingen. De paar keer dat ik dat in een bos heb moeten doen heb je toch regelmatig twijfel of een smal paadje nu wel of niet meetelt en dan ga je dus de mist in. Een oleaat is dan wat mij betreft een betere optie.

Zou een fototocht geen optie zijn trouwens voor die 3 km?

Geplaatst

Zou een fototocht geen optie zijn trouwens voor die 3 km?

Ook dat is geen gek idee. Ga ik uitzoeken.

Geplaatst

Natuur?

Ik ga er altijd vanuit dat de natuur voor zichzelf spreekt. Mijn kennis van flora en fauna leent zich niet voor educatieve exploitatie. Ondanks het feit dat ik wat determinatiecursussen heb gevolgd bij de KVVN. Van de geologische ondergrond weet ik wel het nodige af, maar mijn ervaring tijdens verjaardagsfeestjes geeft geen indicatie dat andere mensen erg geïnteresseerd zijn in holoceen dekzand.

Vertel op, ik wil best wat meer weten over holoceen dekzand!

BTW bij ons in de buurt worden de determinatiecursussen gegeven door de KNNV (Koninklijke Nederlandse Natuurhistorische Vereniging).

En verder ... zie #79 in ditzelfde draadje ...

Geplaatst (bewerkt)

Persoonlijk vind ik die strippenkaarten ondingen. [...]

Niet verwarren:

15-strippenkaart.gif

Strippenkaart en

stripkaart.gif

Stripkaart

bewerkt door Triskelle
Geplaatst

De afgelopen weken heb ik met Odlaniger als klankbord alle 15 waypoints (fysiek en virtueel) verder uitgewerkt. Gemiddeld waren daar één tot twee avonden per waypoint voor nodig. Het meeste werk is het vinden van inspiratie. Odlaniger is daar zeer behulpzaam bij geweest, hoewel ik meestal tot iets totaal anders ben gekomen dan hij voorstelde. Zo werkt inspiratie nu eenmaal. Vandaag heb ik een presentatie gehouden voor mijn vrouw, en zeer regelmatig moest zij bulderen van het lachen. Dat betekent dat het nu allemaal dus wel goed zit. Samen hebben we het één na laatste waypoint uitgewerkt, waar alle verhaallijnen bij elkaar komen. Naar ons gevoel klopt nu alles.

De volgende stappen zijn nu:

• ondervangen van wat problemen die ik heb ondervonden met de cloudcachetechniek. E.e.a. lijkt me niet onoverkomelijk.
  • verzamelen van het materiaal om de fysieke waypoints te gaan maken.
  • het programmeren van de dialogen.

Daarna moet er nog een heleboel gebeuren, maar dit zijn de eerste stappen.

Geplaatst

Diederikus, ik ken je vrouw niet, daarmee is het voor mij helemaal lastig om in te schatten hoe goed het nu eigenlijk wel zit.

Met de hulp van Odlaniger erbij zou het toch wel en heel olijk geheel kunnen worden. We zijn benieuwd.

We hebben nog steeds geen geschikt moment gevonden om af te reizen naar de polder. Wie weet binnenkort?

Geplaatst

De vrouw van Diederikus is een poldermodel die het al 30 jaren bulderend uithoudt met haar partner, dus ik heb alle vertrouwen in haar.

Geplaatst (bewerkt)

Wij kunnen ons met de beste wil van de wereld geen cache voor de geest halen, waarbij wij in ons broek hebben staan pissen van het lachen..... Wij zouden het al knap vinden, wanneer je ons met je cache een glimlach kan ontlokken. Jouw vrouw moet wel een zeer uitbundig type zijn.... Als de koffie, die zij zet dezelfde graad van uitbundigheid heeft als haar lach, komen we graag een bakkie doen.... En om van Gaal dan maar weer eens uit de kast te halen....: Zijn wij dan zo saai of zijn alle overige cacheleggers zo uitgelaten? De waarheid zal wel in het midden liggen... Wij zijn heel gelukkig met een gewone goed verzorgde, droge en rijkelijk gevulde cache op een mooi plekje in de natuur! Voor een lichte vorm van uitbundigheid hebben wij onze eigen heerlijk lachende "geile Geert"..... uit Boer zoekt vrouw.... :-) :-) Maar ja, die zullen we niet aantreffen op de eindlocatie van je cloucache.... Of misschien toch? De cloud opent werelden, die wij nog niet kennen..... Een virtuele geile Geert? Omringd door drie vrouwen, die hij ontroerend zacht in de billen knijpt. ? Het gaat wat worden, die cache van jou Diederikus..... :-) We kunnen onze glimlach nu al bijna niet uit het zicht houden..... :-) :-)

bewerkt door Team Tabak
Geplaatst

Ooit heeft een reviewer me dwingend ontraden bij de hint op te geven niet om koffie te vragen bij Odlaniger (moest juist niet in de hint staan volgens de reviewer die blijkbaar goed op de hoogte is van de thuis situatie). Maar om 160 meter regel en de vele rookgordijnen welke Od regelmatig in zijn tuin legt is van verdere actie afgezien om van Od's paleis een waar voortuincache walhalla te maken (na ernstige overweging alles binnen de 160 meter provisorisch te ruimen). Het zit overigens wel snor met Od's vrouw. Na 30 jaar poldermodel heeft die wel voldoende haar op haar tanden.

Geplaatst

Wij kunnen ons met de beste wil van de wereld geen cache voor de geest halen, waarbij wij in ons broek hebben staan pissen van het lachen.....

Als dat na ruim gevonden 8000 caches nog nooit is voorgekomen dan kunnen alle cacheleggers van de Alblasserwaard en aanliggende slikken en zompen wel wat aanmoediging gebruiken, vind je ook niet?

Wij zouden het al knap vinden, wanneer je ons met je cache een glimlach kan ontlokken.

Toch is het voor mij een belangrijk kwaliteitscriterium. Als wij er al niet om kunnen lachen, dan kunnen de cachers in het veld het zeker niet.

Wat thuis reuzeleuk is, komt in het veld toch wat minder over, is een wijze les. Als men bezig is een waypoint op te lossen dan is men serieus aan het denken. Daarvoor wordt een ander deel van de hersenen gebruikt dan welk gebruikt wordt om te lachen. In de logjes wordt verslag gedaan van alle gradaties. Van uitbundig lachen tot het meer zakelijk binnenharken van het puntje.

Wat natuurlijk voor ons belangrijk is, is dat we veel voorpret hebben. Dat motiveert, en het houdt je aan de gang.

Geplaatst

Ooit heeft een reviewer me dwingend ontraden bij de hint op te geven niet om koffie te vragen bij Odlaniger (moest juist niet in de hint staan volgens de reviewer die blijkbaar goed op de hoogte is van de thuis situatie). Maar om 160 meter regel en de vele rookgordijnen welke Od regelmatig in zijn tuin legt is van verdere actie afgezien om van Od's paleis een waar voortuincache walhalla te maken (na ernstige overweging alles binnen de 160 meter provisorisch te ruimen). Het zit overigens wel snor met Od's vrouw. Na 30 jaar poldermodel heeft die wel voldoende haar op haar tanden.

Ik heb deze tekst nu vier keer gelezen, en ik zou je willen aanraden geen puzzels op te nemen in je mysteries. Dat heb jij niet nodig.

• Top! 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...