Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Hoi Helmine, ik zie dat jij ook aanwezig bent. De Bushmills smaakt prima! Hoe is de Bushmills Honey?

Werd ik Geroepen ???

o ja honing met 2 oo

bewerkt door Blutch
Geplaatst

bushmills zijn een heel nieuw soort geocaches. Alleen voor PM'ers, minimaal formaat een munitiekistje en gelegen in een landschappelijk schone omgeving. Vooraf dien je je grondig voor te bereiden met topokaarten, luchtfoto's en ander materiaal, want na afloop krijg je een examen waarin je moet aantonen dat je alles van de omgeving in je hebt opgenomen.

Geplaatst

De test wordt afgenomen in wat men noemt een proeverij. Bushmill is zeer aan te raden, de cache ligt in een mooie omgeving met in de nabijheid iets unieks gemaakt door Fionn mac Cumhall. Beiden zijn zeer het zoeken waard. Ik hou me aanbevolen dit soort caches te gaan zoeken, whisk(e)y is mijn hobby en dan vooral het verzamelen en proeven.

Geplaatst

Tjonge, jonge het lijkt hier af en toe meer een chatbox dan een forum.

Het beleven van het spel geocachen is voor iedereen anders.

De een vind dat geocachen moet zoals oorspronkelijk is begonnen. Dat betekent m.i. dat er maar een soort geocache is en dat is de traditonal, met een cachebox met ruimte voor een logboek en goodies.

Al het overige is er naderhand bij gehaald en commercieel gemaakt. Dat laatse neemt niet weg dat dat spel niet leuk kan zijn, daar kan en mag iedereen zijn eigen mening over hebben. Laten we dat laatste cachen noemen, de naamsverwarring ontstaat omdat al deze zaken op een site staan die geocachen.com heet.

Of je nu geocachen of cachen, of beide, of door beide termen door elkaar gehaald lees, lees dan tussen de regels door en probeer even te begrijpen wat de schrijver bedoeld. Dan kom je tot de conclusie dat er links en rechts verwarring ontstaat, daar kun je keer op keer op blijven schieten maar daar bereik je het tegenovergestelde mee.

Ik vind Indisch eten lekker maar ook Italiaans, eten in een sterren restaurant heerlijk, maar ook af en toe snacken is lekker, ik vind geocachen leuk maar ook cachen vind ik leuk. Moet toch kunnen? Wat een ander daarvan vind boeit me niet, als ik naar buiten kan om mooie plekjes te bezoeken, gezellig samen met anderen op pad ga of alleen een boswandeling maak, levert me dat plezier op, of je dat nou geocachen of cachen noemt.

Ben ik een Geocacher met meer dan 1750 Multi's of een cacher met meer dan 6000 tradi's? Als ik van huis af ga dan ga ik cachen en daarbij zitten vaak en veel geocaches. Eerdere reacties van mij, speel het spel zoals je wilt en geniet ervan komen voort uit boven staande. Moet alles nu per se gelabeld worden en kan men niet hebben dat het hele gedoe in de volksmond onder 1 noemer geschaard word?

@ Vlinder, gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende zaken. Gelijk willen hebben in deze, ondanks dat je gelijk hebt levert niet veel meer op dan frustaties over en weer.

Steek je energie in Geocachen daar ben je goed in en accepteer dat er cachers zijn die cachen geocachen noemen.

• Top! 7
Geplaatst

"Steek je energie in Geocachen daar ben je goed in en accepteer dat er cachers zijn die cachen geocachen noemen."

En toch blijft t voor een leek een uiterst complex verhaal ;-)

Geplaatst

en/of drink Bushmills!

@Krimpenees: Het is een Ierse whiskey. Deze werd in het draadje terloops genoemd en nu gaan we daar steeds op in. Vreselijk off-topic (maar wel lekker)

Geplaatst

Het is heel simpel.

Er zijn drie varianten:

• Cachen
  • Geocachen
  • Authentiek geocachen

Deze spellen hebben met elkaar gemeen dat je naar buiten gaat om iets te zoeken met behulp van een gps en dat je geniet. De verschillen zitten in wat je vindt en de lokatie waar je dat vindt.

Het grote probleem is dat we het er niet over eens kunnen worden dat er geen probleem is. In de schaakwereld heb je mensen die probleemcomponist genoemd worden. Iedereen die getrouwd is zal intuïtief aanvoelen wat hier mee bedoeld wordt. De meest bevoorrechte groep bestaat natuurlijk uit de mensen die in staat zijn van alles te genieten, zelfs van een dooie mus. Het blijkt echter dat deze bevoorrechte groep weer niet in staat is te genieten van het oplossen van problemen die er niet zijn. En zo is het toch nog rechtvaardig verdeeld in het universum.

Eh, of zoiets.

Geplaatst

Het grote probleem is dat we het er niet over eens kunnen worden dat er geen probleem is.

95 % van de forumbezoekers (en waarschijnlijk ook van hen die het forum níet bezoeken) zullen het roerend met je stelling eens zijn. Er is inderdaad geen probleem. Zij laten elkaar in hun waarde, genieten volop tijdens het zoeken naar wat dan ook en hopen, dat de mede-hobbygenoot dat ook doet. Zo simpel is het inderdaad. Natuurlijk kan een ieder zijn of haar voorkeuren hebben, maar dat is in het hele leven zo.

De overige 5 procent zijn de rechtgeaarden in de leer, die de bijbel van het geocachen iets beter hebben bestudeerd dan de rest van ons en menen ons de opgedane wijsheden op een dwingende manier te moeten onderwijzen opdat wij niet vergeten.....

En dan ontstaat er wél een probleem en dat heeft niets meer met cachen, geocachen of authentiek cachen te maken, maar alles met karaktereigenschappen van de leerlingen en meester(s)..... Sommigen onder die 95 % (waaronder ik helaas ook zelf wel eens behoor) kan het niet nalaten om de manier waarop het onderwijs gegeven wordt aan de kaak te stellen. En als we dat doen, kan een draadje plotseling erg lang gaan duren en vervelend worden.

De oplossing ligt eigenlijk voor de hand.... Als die 95 % zich tijdens het onderwijsuurtje kunnen beheersen en de lessen die verschaft worden slechts ter kennis nemen en er hooguit zélf iets mee willen doen dan is het klaar. Geen reacties meer, dan ook geen ellenlange draadjes meer.... Ik ga het proberen! Vanaf nu!!!! Moet lukken!

• Top! 2
Geplaatst

Het probleem zit hem niet in het onderwijsuurtje, maar in de pauzes tussen de onderwijsuurtjes. Ben je net met medeleerlingen in gesprek, komt er weer zo'n meester aan die zich ongevraagd met het gesprek gaat bemoeien.

• Top! 2
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...