Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Klopt, we hebben samen in de regen gestaan bij de sterrenwacht, waar het zo gezellig was dat het eventje langer duurde dan verwacht.

Ha zie je wel! Dat was gezellig hè! Ha ha ik was daar ook al een avond te vroeg (niet goed gekeken op de listing) en toen eindigden we in de kroeg (er waren er meer die te vroeg waren) . Dus ik had 2 events voor de prijs van één.

• 1 year later...
Geplaatst

Ik denk dat het wel bij dit draadje past :rolleyes:

De afgelopen maanden diverse (de veelgeprezen) munitiekisten gevonden waarvan de inhoud uit lucht/reclame materiaal of beschimmelde afval speeltjes bestond. Slecht 1 munitiekist bestond de inhoud zoals deze bedoeld is dus gevuld met leuke dingen.

Ongetwijfeld komen nu de kreten weer voor de dag met de regels en hoe het geocachen bedoeld is enz.

Toch ben ik benieuwd naar de menig van het weliswaar minimale percentage (geo)cachers van het totale aantal deelnemers aan dit spelletje wat op dit forum aanwezig is.

Wat vinden jullie liever; de hierboven beschreven grote kisten/bakken met niets of een (kokertje) waar veel aandacht aan de verpakking is besteed ?

Natuurlijk (vind ik) hoort bij een multi een grotere doos met spulletjes en ook bij een mystery waarop je op donkere regenachtige dagen je tijd aan besteed hebt, waarbij deze helaas meestal eindigen in het kokertje (zonder leuke verpakking) achter de vangrail/paal.

Geplaatst

Liever een verrassende mooi verstopte koker dan een schimmelige munitiekist.

Als ze allebei op een mooi plekje liggen, wel te verstaan.

Want ik vind liever een schimmelige munitiekist na een fantastische wandeling dan een mooi verstopte oppikker achter een verkeersbord in een drukke straat. Gewoon omdat ik van wandelen hou.

Geplaatst

Ik snap niet wat een munitiekistje toevoegd aan een cache. Doorgaans zit er troep en afval in, zoals snoep en lege batterijen, omdat men te lui is om ze zelf even af te voeren. Genoeg van die dingen gezien, boring.

Veel blijer word ik van een petling of een klein degelijk bakje. Geen overbodige rommel erin en je kan het overal verbergen. Wel mooi vind ik de verpakking/camouflage van een cache; oftewel het werk wat men in een cache steekt, soms zijn het kleine kunstwerkjes. Dan mag er voor mijn part een koker onder hangen of in zitten. Dat is mijns inziens de beloning, niet de grote van het kistje.

Geplaatst

Wij ook, dus dat ben ik volledig met je eens.

Hoewel als ik een prachtig verstopt/gemaakt kokertje in de stad vind ik hier wel bewondering voor heb want dit is zoveel moeilijker dan iets verstoppen in een groot bos

Geplaatst

Dit is onlangs besproken in het topic aangaande de verantwoordelijkheden van de CO.

het is erg wat er soms allemaal in "grotere" containers (waaronder de munitiekisten) wordt gedropt. Veel zaken zouden er in het geheel niet moeten plaatsvinden. Het begint dus allemaal bij de geocachers die de troep erin achterlaten.

Maar ... wanneer de CO op regelmatige basis zijn/haar caches gaat controleren, kunnen zulke toestanden vermeden worden. Beschimmeld materiaal en andere troep zal je niet hebben wanneer je eens of meerdere keren per maand je geocaches gaat controleren. De CO zorgt er dan voor dat alles in orde blijft. Enkel zaken die erin thuishoren blijven in de container, andere zaken moeten regelrecht de prullenmand in. Sluit de container niet meer naar behoren en kan er dus vocht aan de inhoud, zorg dan voor een nieuwe container.

Echter draait het in werkelijkheid veelal anders uit.

Geplaatst

Een niet onderhouden ammobox is natuurlijk net zo waardeloos als een koker. Beiden kan ik onmogelijk met het vinden van een schat associëren. Gelukkig komt een slecht onderhouden ammobox maar zelden voor.

Een winkelvoorraad tendeert naar het overblijven van de winkeldochters. Dus die moet je logischerwijs af en toe vervangen. Gelukkig heb ik met koningsdag weer een flinke voorraad goodies kunnen scoren.

Geplaatst

Uiteraard ben ik nog maar een beginner, als ik met mijn zoon op pad ga, gaat het om het zoeken en vinden, de beloning is als dat lukt en in het logboekje schrijven, de verrassing is of het een kokertje is of een kistje met ruilitems, maar dat maakt niet uit verder, het gaat om de lol en quality time samen.

Meestal check ik wel het formaat en probeer ik het zo te doen dat er minimaal een size M bij zit als ik met hem samen ga, maar als het niet zo is, hebben we net zoveel plezier. Het meest blij zijn we als de zoektocht gelukt is ongeacht wat we vinden en als dat niet zo is, hebben we toch lol gehad samen.

Een geweldige hobby om lekker buiten te zijn en mooie tijd met elkaar te hebben en super om samen met je kinderen te doen. :thumbup:

Geplaatst

@Geo-Brein

Mee eens, maar de vraag was wat vindt je liever ?

Klopt ... ik liet me even off-topic gaan.

Om de vraag te beantwoorden wat we het liefste vinden kan ik zeggen dat het afhangt van geocache tot geocache. Wanneer de mogelijkheid er zich toe biedt - bv. in bossen - vinden we liever een grotere doos. Minimum formaat small. De plaats is er dus die kan benut worden. In het centrum van een stad heb je niet altijd de mogelijkheid om minimum een small te plaatsen en dan zijn we tevreden met een micro-formaat. Dit mits de locatie ook iets te bieden heeft. Een micro of nano achter een verkeersbord of regenpijp zegt ons niks. Bij een multicache verwacht ik niet dat elke waypoint uit een grote container bestaat. Daar vind ik micro's perfect kunnen. Maar op het einde van een mooie wandeling - die multi - verwacht ik wél verrast te worden door een minimum small container. Dan heb je op zijn minst de mogelijkheid iets achter te laten. Maar dan is er ook plaats voor een groter logboek waar je net iets meer kan noteren dan enkel maar je nickname en de datum. Ook zijn we veel met de kinderen op zwier. Dan is het vinden van micro's in een bos niet echt aangenaam. Maar langs de andere kant zorgen we er dan ook voor dat we met de kinderen caches zoeken die minimum small genoteerd staan.

In de beginperiode dat we zelf caches plaatsten lieten we ons ook verleiden door hier en daar een micro te leggen. Dit op plaatsen waar wel degelijk iets te zien was, maar er op het eerste zicht niet de mogelijkheid was iets groter te plaatsen. Nu zouden we dat niet meer doen. Wanneer we caches plaatsen zal het minimum een small zijn (zie opencaching.nl voor onze caches).

Lang verhaal kort ... geef ons toch maar liever een grote, onderhouden container dan die micro's en nano's.

Geplaatst

Een paar dagen geleden liep ik een route door een fantastische botanische tuin. Ik ging voor de tuin, niet per se voor de cache die er lag maar ben toch dankzij de route op enkele plekken in de tuin geweest waar ik anders niet gekomen zou zijn. Wat dat betreft was de cacheroute een mooie aanvulling op het bezoek.

Loggen moest buiten de tuin, op een mooie plek maar wel op een paar velletjes papier in een plastic zakje. Jammer? Ja, het was natuurlijk leuker geweest om een ammobox te vinden, want nu kon ik helaas de TB die ik bij me had niet kwijt. Ook had ik als dank best een leuk aardigheidje achter willen laten. Maar ... het thema en de omgeving hebben deze cache toch tot een topper gemaakt die ik iedereen kan aanraden (Royal Botanical Garden in Edinburgh, mocht je in de buurt zijn!).

Mijn eigen ervaring als legger van ammoboxen en andere caches van vergelijkbaar formaat, is dat de leuke inhoud verdwijnt als sneeuw voor de zon. Helaas. Daarom kan ik me best voorstellen dat veel leggers er niet (meer) aan beginnen, zeker wanneer de cache goed bezocht wordt.

Geplaatst

In het begin gingen we wel voor de grote en goed onderhouden geocaches, hebben we niet heel lang volgehouden, aangezien 95% gevuld was met steentjes, eurocenten, takjes en afgelebberde snoepjes.

Zijn daarna meer op zoek geweest naar tradi's op leuke plekken, en die heb ik zeker gevonden en ik zal daar altijd goede herinneringen aan houden.

En tegenwoordig zoek ik helemaal niet meer, volgende week op vakantie en voor het eerst sinds 2006 blijft de GPS thuis. Geocachen is een kuddespel geworden in mijn ogen.

Geplaatst (bewerkt)

......Geocachen is een kuddespel geworden in mijn ogen.

Je bepaald toch zelf hoe je het spelletje speelt? Mits het maar 'binnen' de regels valt, is alles mogelijk. Van ‘authentieke cacher’ tot het onderdeel kudde-spel.

Eigenlijk maakt het ons niet uit wat we terplekke vinden, als het nu een ( bijna lege ) ammobox of een petling is. Het gaat ons om de wandeling er naar toe ( = multi ) en/of de omgeving terplekke ( = tradi ), niet om wat we vinden.

Een mooie ammobox gevuld met leuke nette spulletjes heeft natuurlijk onze voorkeur. Maar ook wij weten dat de tijden veranderen en ( dat moeten we niet vergeten ) de wandeling/cache ons gratis wordt aangeboden. We betalen er niet voor, dus hebben we ook niet veel te eisen en moeten eigenlijk ‘blij’ zijn, dat wat ons is aangeboden. Je mag, je moet niets en iets met een gegeven paard….. en anders kan je in je log opbouwende ‘informatie’ kwijt.

Wel vind ik het belangrijk, dat het formaat van de cache in overeenstemming is met de omgeving. Een nano in een drukke straat of stadscentrum vind ik wel oké, maar in het bos moet dit toch minimaal een petling zijn, maar liever groter.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Het maakt ons eigenlijk niet zo heel veel uit. Zelden treffen we een leuk gevulde ammobox of wat grotere plastic doos aan. Voor ons is de basis de plek waar we de cache vinden. Die maakt indruk (of niet) en daar gaat het om. Is er dan ook nog een mooie box, dan is het meegenomen, maar het is de plek, die we ons zullen herinneren en niet de box. Ik denk wel, dat goed gevulde boxen voor gezinnen met kinderen een grotere rol spelen dan voor ons. Van fotodoosjes zijn we niet zo gecharmeerd vanwege de vaak gefrommelde en natte inhoud, maar met een (eventueel gecamoufleerde) petling kunnen we heel goed leven.

Overigens is de tegenwoordig in opmars zijnde ronde PVC doos met grote deksel voor ons veelal aantrekkelijker dan de vaak roestige en moeilijk open te krijgen ammobox. Je kunt die doos zo groot maken als je wilt en de spulletjes blijven er mooi droog in. En qua kosten zal het weinig verschillen met een ammobox.

• Top! 1
Geplaatst

Een grote box natuurlijk. Ik vind het ook leuk om grote TB's te verplaatsen en die vindt je alleen en kun je alleen kwijt in grote boxen.

TB's op een event zijn vaar parels voor de zwijnen.

Tc

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...