Spring naar bijdragen

Waarom Premium Only Caches


Dagwacht

Aanbevolen berichten

Als ik voor €30,- per jaar, de kans kan vergroten, dat ik de ( voor mij ) beste en/of mooiste multi's en caches kan selecteren, dan betaal ik dat er graag voor. Vergeleken met b.v. de vervoerskosten voor deze hobby, is €30,- per jaar heel weinig.
Hetzelfde geldt ( denk ik ) voor iemand die zijn 'statistieken' belangrijk vindt. Ook voor hem/haar is 30,- een klein bedrag, om dat te bevorderen.

Het is dus gewoon een slimme zet van GC, waardoor zij extra geld kunnen verdienen en zolang ik er voordeel bij heb, ik dat best wel wil betalen.

bewerkt door Cachetor
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Jammer dat er nog geen echte inhoudelijke reacties zijn geweest op het topic.

De vraag zal dan mogelijk wel eerder in een gelijksoortige vorm zijn gesteld, toch vinden wij het interessant genoeg om het draadje levend te houden.

En nogmaals niet om mekaar af te zeiken. We zijn gewoon benieuwd waarom een legger er een PM-only van maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat PM-only leggers mij hebben verteld:

- een PMer gaat zorgvuldiger om met een cache;

- een PMer betaalt contributie en vindt dat members in zekere zin profiteurs zijn.

 

Misschien zijn er meer redenen, maar voor mij geen aanleiding om PM-only caches te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En als reactie daar op: PMers gaan niet zorgvuldiger om met caches en eigenlijk zou er geen PMerschap moeten bestaan.

Groundspeak is een slimme ondernemer, ik zou dat ook wel willen zijn. Hun kracht is dat zij niet inspelen op een behoefte, maar een behoefte kweken.

 

Ik ben nog een PMer omdat in Apeldoorn en omgeving mooie caches worden geplaatst door mensen die ik ken, maar helaas hun caches PM-only maken.

Met uitzondering van o.a. Dukkie en Antarctica.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt gelijk Dagwacht, al gaat het om veel meer dan een paar caches. Het zijn weliswaar mooie caches, maar ik cache niet veel en heb het merendeel van die caches nog niet gezocht.

Ik zal een viertal cacheowners in Apeldoorn eens vragen wat hun motivering is om hun caches PM-only te maken en zal hier verslag doen van hun antwoorden zonder hun namen te noemen.

 

Maar Dagwacht, verplichting heeft niets met jouw vraag te maken en achterdeurtjes heb ik geen behoefte aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of anders even contact opnemen met #3 icon_share.png searchjaunt die een achterpoortje kent.

 

Dat is geen groot geheim hoor. Google maar eens op 'how to log premium caches' en je weet niet waar je moet beginnen te lezen. Daar is ook niets 'illegaal' aan. Oorspronkelijk is dat achterpoortje bedoeld voor de brave huisvader die zijn PM betaalt, maar met moeder de vrouw annex kroostrijk gezin gaat cachen. Natuurlijk hebben die allemaal een eigen account en willen deze PM-caches gaan loggen zonder zich blauw te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Ik schreef: ik zal een viertal cacheowners in Apeldoorn eens vragen wat hun motivering is om hun caches PM-only te maken en zal hier verslag doen van hun antwoorden zonder hun namen te noemen. Het volgende bericht heb ik verzonden:

"Af en toe raak ik op het forum van geocaching.nl verzeild in een discussie over geocaches die slechts bereikbaar zijn voor Premium Members. We gissen dan naar de motieven. Velen zij voor PM-only caches en velen zijn tegen. Soms plaats jij ook een PM-only cache. Mag ik vragen naar jouw overwegingen om dat te doen? Ja, ik mag. Geen gesloten vraag of multiple choice. De uitkomsten van deze kleine poll zou ik graag op het forum willen plaatsen zonder jouw naam te noemen."


De eerste twee reacties.

"Hoi Od,

Ik gebruik PM omdat er erg veel vernield wordt. Zo is het coord niet zichtbaar en blijven de caches heel. Anders kan iedereen erbij. En nu beperk ik dat door alleen PM toe te staan een cache te doen. Helaas is het niet anders. Maar ik ben dus voor PM. Zeker de bijzondere en fragiele caches.

Groetjes."

"Hoi Reggy,

Het klopt dat ik al mijn caches al die ik publiceer als PM only plaats (muv event caches).
Er zijn wisselende redenen:

- De grote overload aan 'nieuwe' cachers welke met 10 founds een bos omploegen op zoek naar iets wat daar niet ligt (omdat ze op published van mysteries gaan zoeken of op de grond bij een hoge terrein tradi cache). De meeste caches van mij zijn redelijk hufterproof maar ook redelijk bewerkelijk, helaas heb ik in het verleden al enkele keren meegemaakt dat caches zijn gesloopt door onervaren cachers. Door caches alleen PM te maken voorkom je dit een klein beetje.

- Bij PM moet je een bijdrage leveren van $30 per jaar aan geocaching.com voor oa behoud van de website. Ik vind dat iedereen die deze hobby met plezier uitoefent wel zijn bijdragen kan leveren en dus als ze caches van mij willen doen dan zullen ze een financiële bijdrage moeten doen.

- Ik krijg nu al veel vragen over hoe je caches oplost (denk zo'n 15 mailtjes per week), in de tijd dat mijn caches nog geen premium waren kreeg ik nog veel meer mailtjes en heb ik ook vrij vaak aan cachers uitgelegd hoe het spelletje werkt enz... op zich helemaal niet erg maar ik vind die 15 mailtjes genoeg :) Ik vind het wel belangrijk om mailtjes en vragen snel te beantwoorden en dus beperk ik op deze manier het vragenvuur.

Dus dat zijn mijn overwegingen :) Succes met dit draadje en als je nog vragen hebt hoor ik het van je!

Groetjes."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat alles lezend kan ik maar tot 1 conclusie komen

 

men maakt hun "cache's" (of wat daar voor door moet gaan) PM om hun eigen faalen te maskeren

 

Als men zo "bang" is dat de omgeving door de beginnende goecacher beschadigt word ligt de cache in een verkeerde omgeving of is de "hint" niet afdoende

Als men zo "bang" is dat de cacher de cache sloopt, klopt gewoonweg de constructie van de cache niet

Als men geen zin heeft in meeltjes van medehobbyisten over hun Puzzel, maak dan dat een cache ook interessant zou zijn zonder dat er een puzzel aanhangt

En die Gek die voor mede hobbyisten hun uitgave patroon wil bepalen en 30 euro wil laten betalen om de GC.Com website in de lucht te houden./. te ondersteunen zou zich echt moeten na kijken in de (lege) bovenkamer omdat juist GC.Com zelf het spelletje zo laagdrempelig mogelijk wil houden vanwege ze dat juist de meeste inkomsten genereerd

 

Allemaal fake redenen wat mij betreft, waarbij die CO's hun bewijs van onvermogen hebben afgegeven :P

 

Barny

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog een reactie:

 

"Hoi, voor mij twee redenen:
-1: je krijgt als co de beschikking over een online logmogelijkheid waarmee je kan zien wie jouw cache heeft bekeken etc. Is wel grappige info.
-2: de caches die ik maak kosten best veel geld, zowel initieel als vwb onderhoud. Bv de ........ cache heeft mij al meer dan eur 200,00 gekost. (Mijn eigen keuze hoor, heb het er graag voor over) vind daarentegen dat cache lopers ook best een duitje in het gemeenschappelijke zakje mogen doen. Immers is er een hele organisatie ( vrijwillig en betaald) met het mogelijk maken van de hobby mee bezig.
Zie het pm only dan maar als een teaser om een donatie te doen.

Als men niet wil, even goede vrienden. Er zijn genoeg niet pm only beschikbaar
Met vriendelijke groet,"

 

 

Barny, ik doe slechts verslag van de antwoorden die ik heb gekregen. Van cache-eigenaren die je nooit op dit forum zal zien. Jij en ik hoeven het er uiteraard niet mee eens te zijn, maar wat betreft de caches die zij maken, behoren drie van hen tot de top in Gelderland. Jouw kwalificaties kunnen dus geen betrekking hebben op de caches die zij maken. Overigens ben ik van mening dat alles kan worden gesloopt, al is de constructie nog zo goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel interessant om de redenen te lezen. De afweging een ingewikkelde mysterie die ook nog eens kwetsbaar is liever niet beschikbaar te stellen aan een beginnende cacher kan ik me ook wel voorstellen. Zelf zou ik het niet snel doen, mijn ervaring is juist dat het leuk is wanneer mensen jouw cache kiezen om te willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel interessant om de redenen te lezen. De afweging een ingewikkelde mysterie die ook nog eens kwetsbaar is liever niet beschikbaar te stellen aan een beginnende cacher kan ik me ook wel voorstellen. Zelf zou ik het niet snel doen, mijn ervaring is juist dat het leuk is wanneer mensen jouw cache kiezen om te willen doen.

 

Psies. Daarbij, juist als je een bijzondere cache hebt gemaakt lijkt het me de moeite waard om die voor iedereen open te stellen. Dan kun je een beginneling laten zien wat er zoal mogelijk is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee dat een beginnende cacher meer schade zou aanrichten dan een ervaren cacher komt mij vreemd voor. Als iets nieuw is dan ben je meestal voorzichtiger dan als je denkt dat je het allemaal wel weet. Het is logischer dat cachers die haast hebben de zaken niet goed afhandelen. Cachers die haast hebben zijn vrijwel allemaal pm. In die zin is het dus veiliger om gewone members op bezoek te hebben. Alleen is er geen "just an ordinary member"-vinkje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...