Spring naar bijdragen

Waarom Premium Only Caches


Dagwacht

Aanbevolen berichten

Een tijdje is een van onze caches premium only geweest. We hebben dit na korte tijd aangepast omdat we het nut er niet van inzien.

Zijn premium members serieuzer en gaan ze zorgvuldiger met de caches om? Zijn de logs beter?

 

Het enige wat wij hebben gemerkt dat bij een hoog gewaardeerde cache het percentage favo's daalt als een member besluit premium member te worden.

Wij hebben bijvoorbeeld bij Een Sprooi Mookje heel bewust gekozen voor NIET Premium only om kinderen ook ten volle te laten genieten van deze cache.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

quote "Dagwacht"

Het enige wat wij hebben gemerkt dat bij een hoog gewaardeerde cache het percentage favo's daalt als een member besluit premium member te worden.

Wij hebben bijvoorbeeld bij Een Sprooi Mookje heel bewust gekozen voor NIET Premium only om kinderen ook ten volle te laten genieten van deze cache.

 

Dat het percentage favo's daalt is toch niet zo gek, wanneer iemand besluit om pm te worden, heeft hij/zij vast niet altijd zin om de berg gevonden caches door te spitten op zoek naar favo-waardige tochten!

Ik maak nooit pm caches, de drempel voor natuurtochten wil ik zo laag mogelijk houden (voor kinderen en grote mensen ...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Commercieel is het een leuk idee het Premium Member (PM) lidmaatschap, dus wat dat betreft kan ik wel begrijpen dat Groundspeak hiervoor gekozen heeft. Hierdoor heeft groundspeak meer financiële mogelijkheden om de website verder te ontwikkelen en in de lucht te houden voor al de geocachers (ook memeber profiliteren hiervan).

 

Als ik een cache plaats dan laat ik hem vaak als PM publiceren en na een week heel ik het vinkje PM weg en is de cache voor iedereen te vinden. De reden hiervoor is dat ik vind dat de PM bijdragen aan het in de lucht houden van gc.com en als “beloning” de kans moet krijgen om voor een podium plaats te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Commercieel is het een leuk idee het Premium Member (PM) lidmaatschap, dus wat dat betreft kan ik wel begrijpen dat Groundspeak hiervoor gekozen heeft. Hierdoor heeft groundspeak meer financiële mogelijkheden om de website verder te ontwikkelen en in de lucht te houden voor al de geocachers (ook memeber profiliteren hiervan).

 

 

Denk nu niet dat GS een liefdadigheidsinstelling zijn die middelen moet zoeken om rond te komen.

 

Groundspeak is een puur commercieel bedrijf met het eigenaardig business model dat enkel teert op het werk van vrijwilligers die nog zo zot (inclusief mezelf) zijn om daarvoor geld toe te leggen (om op een degelijke manier aan hun eigen gegevens te kunnen). Dat gaat zelfs verder dan het FB model, wat enkel de info van narcisten verkoopt aan derden.

 

PM is maar een fractie van hun inkomen. Ze verdienen het meeste aan merchandising (met TB codes als grote melkkoe) en reclame.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kuddegeest. Dáárom zijn er PM-caches. De meeste geocachers zijn makke schapen, die zich door de herder gewillig van plek naar plek laten drijven terwijl ze worden geschoren en gemolken.

Stel je voor: Amerika's grootste leverancier van reclamecadeautjes ontdekt op internet een nieuw spel dat draait om het ruilen van prullaria. Ze zien een enorme afzetmarkt en zetten een geocaching-database op om klanten te lokken en als leden aan zich te binden. Spoedig verdienen ze goud met een gigantisch assortiment artikelen, dat zich uitstrekt van holle nepstenen tot penningen die van je hond een TB maken.

 

Maar er valt nog véél meer te verdienen, bijvoorbeeld door leden tegen elkaar uit te spelen. "Wat heeft u toch een mooie cache gemaakt en wat zou het zonde zijn als deze zou verdwijnen. Dat gebeurt helaas veel te vaak, want niet alle leden hebben even goede bedoelingen als u. Maar gelukkig is er een gratis kluisje om uw cache tegen dieven en vandalen te beschermen!" Massaal stoppen de onnozele halzen hun caches achter slot en grendel zodat Ground$peak sleutels kan gaan verkopen. Er zijn 6 miljoen leden, waarvan het merendeel PM is. 5.000.000 maal 30 dollar, elk jaar opnieuw, bovenop de opbrengsten van de webshop en de verkoop van tracking-codes en advertentieruimte op de website. Niet slecht voor een bedrijf dat begon met het verkopen van prullaria en nu astronomische winsten draait met het verkopen van lucht.

 

Als je graag lucht koopt is dat jouw zaak. Hoe verbijsterend onnozel PM's kunnen zijn blijkt als ze schrijven dat ze niet alleen PM zijn omdat ze PM-caches willen lopen, maar ook omdat ze gc.com willen steunen zodat ze de site in de lucht kunnen houden. Dat is hetzelfde als een donatie overmaken aan Microsoft zodat Bill Gates ook een kroketje kan kopen. Domheid valt mensen niet te verwijten, maar wat ik plaatsers van PM-caches wél ten zeerste verwijt is dat zij er bewust voor kiezen om medespelers te discrimineren. En dát is een uiterst kwalijke zaak.

  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maak gebruik van hun website. Ik ben bereid daar al jaren een vast bedrag per jaar voor te betalen. Ik krijg zelfs nog wat extra functionaliteit. Programmeren kost tijd en geld. Ik vind het een heel redelijk bedrag wat ze vragen. Mooie manier om winst te maken. Kon ik het maar. Niet alles is liefdewerk oud papier.

  • Top! 7
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard staat het iedereen vrij te betalen voor een beetje extra functionaliteit.

Het favo-systeem is echter pure chantage: geen PM, dan mag je geen favo's geven (daarom liever de Geo d'Or).

En de achterliggende gedachte om een cache PM-only te maken is in een ander draadje reeds eerder onzinnig bevonden.

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De argumenten om caches wel PM te maken zijn op dit forum in meerdere topics beschreven, net als de argumenten om dat niet te doen.

Misschien even nalezen i.p.v. het zoveelste draadje hierover toe te voegen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, die extra functionaliteiten die je krijgt voor een PM lidmaatschap hoef ik niet. Heb je ook niet echt nodig om te kunnen cachen.

 

Het bedrijf Groundspeak kan bestaan bij de gratie dat er geocachers zijn. En het zijn diezelfde geocachers die caches verstoppen (en daarmee ook kosten maken). Dus al die cachers die een cache verstopt hebben zouden betaald moeten worden door Groundspeak. Maar OK, ze hebben ook kosten, dat begrijp ik. Maar dat kan mooi tegen elkaar wegvallen lijkt me. Ze verdienen dan nog meer dan genoeg aan advertentieinkomsten e.d.

 

Dus... ik blijf mooi bij mijn basis membership. Met Firefox/ Greasemonkey/ GCTour in combinatie met mijn (betaalde) Groundspeak iPhone app (eenmalig € 8,99) en Garmin 62s kan ik heel goed vooruit :yes:

 

En inderdaad, ik kan geen PM caches doen, maar er blijft volop moois over om wel te kunnen doen.

bewerkt door Ringeling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn bedoelde ijdele hoop betreft alle partijen, ik redeneer even als staande boven de partijen, al heb ik uiteraard mijn mening. De ijdele hoop dat iemand kokers gaat waarderen dan wel als zwerfvuil gaat zien. De hoop dat Groundspeak P-emmers beloont dan wel het PM-schap gaat afschaffen. De hoop dat reviewers een eigen mening mogen hebben dan wel zich objectief aan de regels houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...