Spring naar bijdragen

Waarom Premium Only Caches


Dagwacht

Aanbevolen berichten

Diederikus schreef: "Cachers die haast hebben zijn vrijwel allemaal pm."

 

Ik neem aan dat je bedoelt dat haastige cachers haast hebben omdat ze nog veel caches moeten vinden, beter gezegd alle caches. Dan moet je natuurlijk wel PM zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Diederikus schreef: "Cachers die haast hebben zijn vrijwel allemaal pm."

 

Ik neem aan dat je bedoelt dat haastige cachers haast hebben omdat ze nog veel caches moeten vinden, beter gezegd alle caches. Dan moet je natuurlijk wel PM zijn.

 

Haastige 'cachers' hebben haast omdat het dwangneuroten zijn. En PM is aanmerkelijk goedkoper dan psychotherapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik ben een kijker en geen koper op dit forum en telkens verbaas ik me weer hoe elk draadje verzand in een oeverloos modder gevecht.

en ja ook ik maak een groot deel van mijn caches PM omdat ik het leuk vind om te zien wie er gekeken hebben en ja ook ik ben PM maar ook dat is een keus die een ieder voor zich maakt om wat voor reden ook.

Misschien als iedereen in zijn waarde gelaten wordt kan dit een interessant forum worden.

bewerkt door xenos
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

je cache's PM maken omdat je een onafdwingbare behoefte heb om te weten wie je ongetwijfeld prachtige cachecreatie's pagina's hebben bekeken en daarmee wetende dat je al jou prachtige cache's meteen onbereikbaar maakt voor het merendeel van je hobbygenoten vind ik op zijn zachts heel erg raar en niet sociaal overkomen

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En de laatste reactie:

 

"Hoi Reggy,

In het geval van ............... heb ik ervoor gekozen om een te grote toeloop te voorkomen. Nu zijn er al gemiddeld 3 - 10 geocache-teams die deze ronde per week doen. Dat vind ik best veel. Ik wil voorkomen dat de natuur schade ondervindt.

Daarnaast stimuleer ik mensen om lid te worden. Zo kunnen we onze sport voor een heel klein bedrag blijven ondersteunen.

That's all.

Groet,"

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een bevriende cacher vroeg me onlangs naar de meningen op dit forum over PM-only caches. Ik gaf aan dat velen het nut hiervan niet inzien.

 

Hij heeft toen besloten om zijn nieuwe cache alleen de eerste maand PM-only te maken.

Zijn motivatie is dat er de laatste tijd in de omgeving (Nijmegen) veel studenten met een app op hun smartphone als cachers zijn bijgekomen.

Zij vliegen op nieuwe caches af als een bok op een haverkist.

Als na een maand de cache wordt omgezet komt de bekende pling niet meer binnen en wordt zodoende de drukte wat meer verspreid.

 

Ook hij heeft vrij strikte regels opgelegd gekregen door de nieuwe natuurbeheerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De meningen over PM-only caches zijn verdeeld. Volgens mij zijn er goede argumenten om er tegen te zijn, maar hetgeen Dagwacht hiervoor schrijft is een goed tegenargument.

Mijn persoonlijke overweging: zorg ervoor dat het niet nodig is om een cache PM-only te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een groot tegenstander van PM-only caches, maar ik ben wel PMer.

Er zijn redenen waarom je een cache PM-only wilt maken. Haal die reden weg en iedereen kan genieten.

 

In een lichtgrijs verleden zag ik op geo.com een cache voor PMers, een kokertje achter een verkeersbord. Waarschijnlijk bang dat onervaren verkeersbrigadiers het verkeersbord zouden vernielen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De functie die bij de PM-only caches zit, waarmee je kunt zien wie je cachepagina heeft bezocht, heeft weinig zin.

In de korte tijd dat wij een van onze caches PM-only hadden betrapte ik mezelf erop stiekem te kijken wie de pagina had bezocht. Ik voelde me zowat een voyeur.

 

Degenen die de PM-only pagina bezoeken hebben er geen weet van dat dat voor de cache owner zichtbaar is. En het leidt ook tot niks.

Dat een pagina bekeken is betekent nog niet dat de cache ook daadwerkelijk zal worden bezocht. Want daarnaar zou je benieuwd kunnen zijn.

 

En dan moet ik even denken aan het zogenaamd stiekem kunnen meekijken met de 'intieme' scenes bij Utopia. Daar was het gewoon om te doen.

De programmamakers weten dat we (bijna) allemaal stiekeme kijkers zijn. De bewoners beseffen waarschijnlijk niet dat alles wordt gesignaleerd.

Niks Utopia. Gewoon realiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...