Spring naar bijdragen

Is De 161 Meter-Regel Eigenlijk Wel Nodig?


Diederikus

Aanbevolen berichten

Door de 161 meter-regel kunnen cacheleggers elkaar in de weg zitten. Is die regel eigenlijk wel nodig, of zou die zonder bezwaar afgeschaft kunnen worden? Of moet de regel veranderd worden? Bijvoorbeeld naar 25 meter, normaal gesproken de maximale afstond van gz waarbinnen ik nog zoek? Misschien moet iedere cache/fysiek waypoint uniek gemerkt worden zodat je ze uit elkaar kunt houden? Misschien moet er een verschil gemaakt worden voor wat betreft de afstand tussen caches van dezelfde legger en van verschillende leggers, om uitwassen te voorkomen? (bijvoorbeeld 100 caches op een vierkante meter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De 161 meter-regel voorkomt dat een bos vol komt te liggen met kokers. Er ligt al een geocache, dus toestemming van de terreinbeheerder is er. Waarom zou ik dan opnieuw toestemming vragen? Komen er ooit problemen van, dan ben ik een kokertje kwijt. Jammer dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, je vraagt eigenlijk naar de bekende weg en dat weet je zelf ook wel. Een mens hoeft toch niet al te lang na te denken om tot een volmondig "ja" te komen. Wij hebben zelf al eens in de buurt van Hellendoorn een multi gelopen, waar een andere multi dwars doorheen liep. Waar het aan lag, weet ik niet (doet ook niet ter zake), maar na een kilometer of negen waren we de draad volkomen kwijt, omdat we overal hetzelfde type aluminium plaatjes tegenkwamen en we van de ene multi naadloos overgingen in de andere. Vreselijk irritant. Voor mij is die 161 meter het minimum. Meer mag ook. Minder dus zeker niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja...nodig of niet..daar kunnen we een mening over hebben.

Maar die mening verandert niets aan het feit dat Groundspeak vanuit hun visie die regel hebben ingesteld.

 

Of dat dan een "Guideline" of een "Rule" is doet ook niet ter zake.

De reviewers hanteren hem als regel voor goedkeuring.
In Nederland werd in de tijd van Kruimeldief zelfs lange tijd 200 meter aangehouden om wildgroei te voorkomen.

 

Overigens ben ik van mening, dat die regel moet blijven. Het had van mij hier ook 200 m. mogen blijven.

 

Ik denk dat de discussie over de onderlinge afstand minder zinvol is, dan bijv. een discussie over cachers/cacheleggers die elkaar mogelijk in de weg zitten. (maar die discussies lopen hier al volop)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wel, TT en Brouwertjes, het is natuurlijk mooi dat het jullie allemaal duidelijk is. Maar voor mij is het dat nog niet zo één, twee, drie. Om de eenvoudige reden dat ik er nog nooit over heb nagedacht. Door vragen te stellen en hardop te denken kom ik tot inzicht. Als het forum daarvoor niet bedoeld is, waarvoor dan wel? Van het vorige draadje is de conclusie dat we elkaar in de weg zitten door de 161 meter-regel. Dan lijkt het mij toch logisch daar dieper op in te gaan. De regel is bedoeld om wildgroei tegen te gaan, zo leer ik nu, maar heeft als ongewenst bij-effect dat er een concurrentiestrijd om ruimte tussen de cacheleggers door ontstaat. Voorlopig lijkt me dat nog mee te vallen, want ik kan nog best een multi met fysieke waypoints leggen op de Ermelose heide, dwars tussen de bestaande trails door. In combinatie met qta's is zelfs daar nog heel wat mogelijk. Op dit moment is de theoretische ruimte die beschikbaar is in Nederland voor 7,5% benut. Dat is kennelijk het punt waar de concurrentiestrijd kritisch wordt. Door de 161 meterregel te halveren, kunnen er 3,6 keer zoveel caches gelegd worden dan er nu liggen. Wat zijn de bij-effecten? Hopelijk dat het munzee-experiment daar op niet al te lange termijn meer inzicht in geeft. Een munzee-er gaat er tegenwoordig ook nog nauwelijks op uit voor een enkele gewone sticker.

 

Trails groeien niet alleen uit, ze zijn ook aan erosie onderhevig. Zo zijn er heel wat parameters waarvan de samenhang niet meteen duidelijk is. Voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, een aantal mensen vindt het leuk en interessant om van gedachten te wisselen. Soms een onverwachte vraag met soms onverwachte antwoorden. Dat kan zaken helderder maken en het kan leiden tot zelfbegrip en begrip voor anderen.

Er zijn echter ook mensen die daar totaal geen behoefte aan hebben, maar bijvoorbeeld meer interesse in coins en events.

 

Een advies aan deze laatste groep: lees niet mee in topics van Diederikus, dan hoef je je ook niet te ergeren. Vernederingen zijn overbodige bijdragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Od: Dankjewel voor de uitnodiging voor een (mini) event. Natuurlijk nemen we hem aan. Zaken als begrip voor anderen spreken ons aan. Goed om dat ter sprake te brengen.

 

De topics van Diederikus lezen wij als een mooie bijdrage aan het forum :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...