Spring naar bijdragen

Is De 161 Meter-Regel Eigenlijk Wel Nodig?


Diederikus

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Vlinder, wij kunnen inderdaad Groundspeak niet op andere gedachten brengen. Dat vertrouwen wij toe aan het geesteskind van Cervantes. Of moet ik zeggen aan de Belgische speciaal-bierkaai?

Maar wat wij wel kunnen doen is ontspannen van gedachten wisselen, onze emoties ventileren. Dat doe jij toch ook graag?

 

Ik discussieer met mensen over Syrië, Noord-Korea en andere triestheden, maar heb niet de illusie dat ik iets kan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wellicht als Groundspeak de grenzen van de groeimarkt bereikt heeft, stellen ze zelf die 161 meter grens ooit nog naar beneden bij.
Nog niet zo lang geleden stond in de guidelines het volgende:

 

Please don't hide a cache every 600 feet just because you can. The ultimate goals of the saturation guideline are to encourage you to seek out new places to hide caches rather than putting them in areas where caches already exist and to limit the number of caches hidden in a particular area, especially by the same hider.
Groundspeak may further restrict cache listings in areas where cache saturation becomes a concern.

Die laatste zin is tegenwoordig nog steeds in de guidelines terug te vinden.
De eerste twee zinnen zijn spoorloos verdwenen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Regenboog2, dat zou wel zo moeten zijn, maar 13 jaren geocaching volgens gc.com bewijzen dat het niet zo is. De originele bedoeling van Ground$peak is zoveel mogelijk munt slaan uit het spel geocaching. Daarbij maakt het Ground$peak niet uit hoe de markt zich ontwikkelt, als die maar groeit en hoe sneller hoe beter. Het huidige koldercachen is niet bedacht door Ground$peak, maar door 'cachers' die zich nooit in het spel hebben verdiept en niet weten wat het inhoudt, maar elkaar simpelweg na-apen en er voortdurend iets bijverzinnen. Zodra er vraag ontstaat, naar wat dan ook, zal Ground$peak leveren, al is het een penning of sticker die van je hond respectievelijk je auto een TB maakt. Ground$peak heeft het spel niet bedacht en wil het ook helemaal niet controleren. Als geocaching verloedert, dan exploiteert Ground$peak gewoon die verloedering.

 

Of Ground$peak iets aan kokers verdient? Die verkopen ze ook, en de stickers waar je de kokers in kunt rollen, maar ze verdienen vooral aan lidmaatschapsgeld en dat komt meer binnen naarmate de drempel tot het spel lager is. Iedereen moet een keukenla open kunnen trekken en het filmkokertje dat daar al jaren ligt onder een bloempot kunnen verstoppen om vervolgens een 'geocache' te publiceren. Binnen de snelle en vluchtige kokercultuur met zijn punten- en metaaljagers geeft het premium lidmaatschap een voorsprong en zo exploiteert Ground$peak de versimpeling.

 

Aan een authentieke geocacher, die een dag uittrekt om een multi te lopen, valt niet veel te verdienen. Ze moeten het hebben van de neurotische opgefokte kokerraper, die vinextrailtjes loopt om de kaart 'leeg te cachen' en soms tientallen keren per dag de website bezoekt om iets te loggen of zijn 'stats' te bekijken. Ground$peak verdient goud aan advertenties. Wat ze voor een advertentie kunnen vragen hangt af van het aantal keren dat een pagina wordt bekeken. De waarde van een website wordt bepaald door het aantal bezoekjes per dag. Daarom verzint Ground$peak de gekste dingen om mensen naar de site te lokken. Wat je allemaal niet met een TB kunt doen! Maar het moet wel allemaal op de site gebeuren. En dan praat ik nog niet over de talloze acties die puntjes en plaatjes maar vooral veel bezoekjes aan de website opleveren.

 

En, beste Odlaniger, ik heb geen enkele illusie dat ik iets kan veranderen, maar als internet-marketeer vind ik het fascinerend om te zien hoe Ground$peak de massa bespeelt en uitmelkt door de illusie van geocaching te verkopen. Geocachen doe ik wel op mijn eigen manier, al dan niet samen met andere authentieke geocachers, die wars zijn van de dwaze hectiek van circus Ground$peak en het spel rustig spelen zoals de bedenker het heeft bedoeld.

 

 

  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als internet-marketeer bouw je toch ook websites die veel traffic opleveren? Die hoog scoren in de zoekmachines van Google? Die leveren dan toch ook 'slachtoffers' op, of laten onnozele mensen geloven dat ze bij de betreffend bedrijf de beste deal vinden?

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In plaats van voor lantaarnpaal staan kunnen alle Munzeeërs, die hun puntenspelletje liever met logkokers dan met stickers bezigen, beter overstappen naar munzee.com. Laten ze daar in polonaise gaan lopen in plaats van zich hier voor te doen als 'geocacher'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlindertje

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Het is natuurlijk handel voor Groundspeak, maar aan de andere kant...

Als er veel klachten komen is het ook niet goed voor een bedrijf. Voor sommige klachten/opmerkingen kan je zeggen dat het niet meer volgens de originele bedoelingen is, maar dat het met de tijdgeest te maken heeft. Maar wanneer er veel klachten komen over kwaliteit, onderhoud, verslonzing etc kan het ook tegen het bedrijf gaan keren. Daar zou een bedrijf eigenlijk wel gevoelig voor moeten zijn.

 

Waarom is het handel voor Groundspeak als er hier in Nederland een kokertje wordt neergelegd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...