Spring naar bijdragen

Welke cache leg je het liefst?  

48 leden hebben gestemd

1. 1. Welke cache leg je het liefst?

• 1.tradi 2. multi 3. mystery
      4
    • 1.tradi 2. mystery 3. multi
      6
    • 1.multi 2. tradi 3. mystery
      19
    • 1.multi 2. mystery 3. tradi
      13
    • 1.mystery 2. tradi 3. multi
      3
    • 1.mystery 2. multi 3. tradi
      3
  2. 2. Welk formaat container leg je het liefst?

• Nano
      1
    • Micro
      2
    • Small
      10
    • Regular
      32
    • Large
      3
    • Other (voor wat voor speciale gevallen dan ook)
      0

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Relatief weinig cachemakers zijn hier vertegenwoordigd, maar zij kunnen gezamenlijk wel een poging doen tot enige verbetering.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf in plaats van Verbitter de wereld, begin bij een ander.

En ja, soms is een discussie of gedachtewisseling gewoon leuk. En een beetje schrijfdrang. Ook echte auteurs hebben schrijfdrang, niets mis mee. Liever een boekmaker dan een bookmaker.

ReizenReizen

Geplaatst

Ik leg het liefst tradi's...

Waarom - Omdat ik wil dat mijn caches gevonden worden. Ik zie dat de behoefte aan multi's lang zo groot niet is. Een mooie multi wordt zoveel minder gevonden dan een leuke traditional. Vrijwel alle multilopers pikken ook de tradi's op. Dus ik bedien veel meer mensen van een leuke cache-ervaring door traditionals te leggen.

Wat ik wel belangrijk vind, is dat een cache wat toevoegd. Bij een prachtige plek in Oploo heb ik een simpele petling liggen. De plek spreekt voor zich.

Bij mijn mini-banner trail heb ik een leuke wandelroute aan tradi's liggen. Elke traditional heeft zijn eigen verhaal. Allemaal ook gelinkt aan de plek waar ze liggen...

En de gezien de logs worden ze erg gewaardeerd,

Er staat in ieder geval wel een multi in de planning. Maar op het moment ontbreekt het me simpelweg aan de tijd om hem te leggen.

Ook heb ik nog wat leuke ideetjes voor traditonals.

En er zit nog een trail in mijn hoofd met een wherigo, earthcache, letterbox, , mystery, traditonal en multi.... Waarom? Omdat het kan, omdat ik het zelf leuk vind om eens net wat anders te leggen dan iedereen. Of die trail er ook komt? Geen flauw idee. Dat hangt van veel zaken af. Maar zonder ideetjes, geen resultaten.

Geplaatst

Wilbertoord, je schrijft: "Omdat ik wil dat mijn caches gevonden worden. Ik zie dat de behoefte aan multi's lang zo groot niet is. Een mooie multi wordt zoveel minder gevonden dan een leuke traditional."

Dat lijkt op het kijkcijferverhaal.

Geplaatst (bewerkt)

Er is commerciële televisie gekomen omdat de publieke zenders het verrekten (of in een keurslijf zaten) om te luisteren naar wat het grote publiek leuk vond.

Ook hier gelden uiteraard wel kijkcijfers. Uitzendingen maken waar geen hond naar kijkt zijn ten dode opgeschreven. Geocaching heeft dan het voordeel dat ieder zijn eigen ding kan doen. Omdat diegene het belangrijk vindt.

Iedereen heeft zo zijn eigen criteria over wat wel of niet leuk is. Tijdens een leuke multi even zappen naar een traditional, het kan allemaal. Mij in een keurslijf krijgen, vergeet het maar.

Het woord wat ik had staan bij verrekten werd niet geduld. Potdikkie sensuur! Het is toch van de zotte.

bewerkt door Dagwacht
Geplaatst (bewerkt)

%=+$$/n?

Ghi! Leuk die autocorrectie. Heeft iemand een lijstje met alle woorden die veranderd worden? Caramba!

bewerkt door Casteel
Geplaatst

Tja, ik leg graag een (tradi-)cache neer, waar cachers later nog eens aan terug denken. (Weet je nog die...) Het formaat die voor die cache nodig is maakt mij dan niet veel uit, niet overal kan een small of normaal bij of in...

Geplaatst

Wilbertoord, je schrijft: "Omdat ik wil dat mijn caches gevonden worden. Ik zie dat de behoefte aan multi's lang zo groot niet is. Een mooie multi wordt zoveel minder gevonden dan een leuke traditional."

Dat lijkt op het kijkcijferverhaal.

Precies! Ook ik leg caches van het type waarvan ik denk dat het publiek wil, wat zij leuk vinden (en wat ik leuk vond/vind). Meestal traditionals en soms een multi of mystery. En zeker niet te ingewikkeld, want dan worden ze niet gedaan (ik doe ze dan ook niet).

Geplaatst

Tja, ik leg graag een (tradi-)cache neer, waar cachers later nog eens aan terug denken. (Weet je nog die...) Het formaat die voor die cache nodig is maakt mij dan niet veel uit, niet overal kan een small of normaal bij of in...

Daar ben ik volledig mee eens, bij een leuke cache is formaat totaal niet belangrijk.

Zelf heb ik het niet zo op nano's maar een nano in een zwaard kan zomaar meer dan 300 favo's krijgen.

En terecht...

Geplaatst

Als plaatser heb ik geen voorkeur voor een bepaald type cache of container. Mijn keuze wordt bepaald door de locatie/omgeving en het thema van de cache. In ruige en moeilijk toegankelijke gebieden, waar de eindlocatie pas na een stevige wandeling en/of met speciaal vervoer (kano) kan worden bereikt, plaats ik graag een traditionele cache. Bij een tocht door een gecultiveerd gebied langs natuur- en/of cultuurhistorische bezienswaardigheden ligt een multi voor de hand.

Nano en micro-containers zijn ongeschikt als geocaches. Ze zijn te klein voor een logboek en ruilartikelen en bieden dus geen gelegenheid om het spel geocaching te spelen zoals de bedenker het heeft bedoeld. In bosgebieden plaats ik meestal diepvriesdozen in een kuil onder een steen of stronk of ammoboxen in een houten bekisting. Bij enkele caches gaat het om een ingegraven (voeder)ton. Soms is er geen sprake van een container. Bij twee caches gaat het om een holte/kleine grot waar steensoorten en fossielen kunnen worden geruild en bij de cache 'Beerhunter' is de eindlocatie een kelder vol kratten waar je flesjes Limburgse en Belgische speciaalbieren kunt ruilen.

• 3 months later...
Geplaatst

Interessante poll, vooral de uitkomsten tot nog toe.

27 van de 41 stemmers hebben de Multi op 1 staan als liefstgelegde cache.

28 van de 41 stemmers plaatsen het liefst een regular.

Hoe weinig representatief voor de forumbezoekers, door het aantal van 41, hier wordt op eenvoudige wijze duidelijk dat de gemiddelde poll-stemmer geen dwarsdoorsnede is van de gemiddelde cachelegger in NL.

Maar wie dit forum regelmatig bezoekt wist dat natuurlijk al wat langer ;-)

Geplaatst

Volkomen logisch als je bedenkt dat informatie en discussie leiden tot inzicht. Dit forum biedt stof tot nadenken. De berm biedt slechts stront tot na-apen.

Geplaatst

@bloodwoosj....Dat heb je goed gezien. Dit forum biedt geen afspiegeling van het gemiddelde. Hier komen mensen die net even boven het gemiddelde maaiveld uitsteken en net iets meer willen weten om het spel voor hun interessanter te maken. Als ze niet na twee berichtjes weggejaagd zijn door cacherspuristen en kans hebben gezien de rug recht te houden, zullen zij het maaiveld meestal ook wel onder zich houden. Die winst hebben ook wij ervaren. En dus zal het cachersniveau van hen, die hier regelmatig hokken en dus meedoen aan polls altijd wel iets boven het gemiddelde van de nederlandse cacher uitkomen. Dat is prima. Maar dat houdt ook in, dat eventuele polls op dit forum hier een vertekend beeld geven. Gelukkig kan iedereen gewoon om zich heen kijken en een uitkomst van een poll vertalen naar wat hij of zij feitelijk in het veld om zich heen ziet. En dat is voor velen toch gewoon een mix van aanbod aan caches, de mogelijkheden in eigen omgeving, de gezinsopbouw, de aanwezige financiën, de beschikbare tijd etc. etc. Met al die factoren wordt hier weinig of geen rekening gehouden. Geocachen is zoooooo individueel. Frustrerend soms misschien voor de diehards, wier absoluut waardevolle visies soms wel eens achterhaald worden door de actualiteit van het leven en individuele omstandigheden.

• Top! 1

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...