Spring naar bijdragen

Welk Soort Cache Doe Je Het Liefst?


Diederikus

Cachevoorkeuren  

105 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk soort cache doe je het liefst?

    • 1.tradi 2. multi 3. mystery
      14
    • 1.tradi 2. mystery 3. multi
      10
    • 1.multi 2. tradi 3. mystery
      49
    • 1.multi 2. mystery 3. tradi
      29
    • 1.mystery 2. tradi 3. multi
      2
    • 1.mystery 2. multi 3. tradi
      1


Aanbevolen berichten

Multi-tradi-mystery

 

Wij houden wel van een mooie wandeling langs mooie plekjes in de natuur. Mijn idee is (maar misschien heb ik dat totaal mis!!) dat je bij ons in de buurt dan toch op de multi uitkomt. En dan het liefste een mooie doos, die kokertjes vind ik toch een beetje een kater. Maar naar mijn idee zijn de multi's vaak ook groter van formaat, en zie je bij de tradi's meer kokertjes.

Wij begonnen met cachen in het Sauerland, en daar lagen de tradi's verder weg uit de bewoonde wereld, en kwam je dus ook via een enkele tradi op hele mooi plekjes.

We hebben tnt. een paar mistery's opgelost, maar hebben die locaties nog steeds niet bezocht..... de meeste mistery's zijn te moeilijk voor ons....

 

Ik heb even gekeken, en tot mijn verrassing hebben we veel minder multi's (10) gedaan dan tradi's (26)

bewerkt door Team Creama
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

 

Mysteries oplossen zonder ooit een cache te bezoeken is eerder regel dan uitzondering, hoor ...

 

Containergrootteverdeling mysteries:

large 2%

regular 17%

small 32%

micro 41%

overig 8%

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Mysteries oplossen zonder ooit een cache te bezoeken is eerder regel dan uitzondering, hoor ...

 

Containergrootteverdeling mysteries:

large 2%

regular 17%

small 32%

micro 41%

overig 8%

 

 

Dat schrijf ik toch al jaren? Ruim 80% is ondermaats en bij de helft gaat het niet eens om een geocache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemd op de bovenste 1 tradi, 2 Multi, 3 mystery.

Maar eigenlijk staat mijn keuze er niet tussen, heb eigenlijk niet echt een voorkeur, het gaat me meer om de omgeving en een leuke dag, en als ik er meerdere kan doen op 1 dag zal het van alles wat zijn.

 

zandboy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlinder, je zegt "Mysteries oplossen zonder ooit een cache te bezoeken is eerder regel dan uitzondering, hoor ..."
Ik zei: ......de cache.........
Multi's bezoek ik wel.

Barny, dat jouw voorkeur er niet bij staat, had ik al bedacht. Jij "loopt" het liefst multi's en mysteries die je omdoopt tot tradi.

Mijn keuze: een leuke puzzel als voorspel voor een mooie wandeling. Bijvoorbeeld: d3Z - de hemel of de hel. Ik heb het boek al twee keer gelezen. Binnenkort het boek herbeleven door de wandeling te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verdeling over typen van de gevonden caches in Nederland over soort type cache is volgens project-gc als volgt:

- Traditional: 6.887.000

- Mysterie: 1.410.000

- Multi: 1.340.000

 

Ondanks dat veel mensen aangeven liever multi's te doen, is het in de praktijk zo dat er veel meer traditionals worden gedaan. Onze voeten stemmen dus heel anders dan onze vingers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is lastig om een stem uit te brengen, ook omdat mijn voorkeur verschilt per jaargetijde. In de zomer ( of beter gezegd: met aangename temperaturen) doen we graag multi's, en in deze periode van het jaar kiezen we er vaker voor om "gewoon" te wandelen en de route dan op bepaalde momenten langs wat tradi's te laten lopen. Soms word je dan verrast door de tradi en soms is het niets meer dan een krabbel op een stukje papier plaatsen, waarbij we heel goed begrijpen wat de criticasters hier op het forum bedoelen met kokerwerpen. maar zoals al eens vaker gezegd: ons doel is de wandeling, de caches het middel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De verdeling over typen van de gevonden caches in Nederland over soort type cache is volgens project-gc als volgt:

- Traditional: 6.887.000

- Mysterie: 1.410.000

- Multi: 1.340.000

 

Ondanks dat veel mensen aangeven liever multi's te doen, is het in de praktijk zo dat er veel meer traditionals worden gedaan. Onze voeten stemmen dus heel anders dan onze vingers.

Mijn favoriete eten is sushi. Toch heb ik ik mijn leven vaker stamppot gegeten dan sushi.
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Casteel, ik kook wat ik lekker vind, dus ik kook. Mijn favoriete eten is wild zwijn, maar ik krijg helaas niet dikwijls een zwijn voor mijn auto. Dus dan eet ik maar sushi.

 

Mijn oogst:

tradi 58

Multi 71

mysterie 76

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gestemd voor multi - mystery - tradi.

Multi: omdat ik meestal een leuke multi van 5 à 15 kilometer uitzoek, liefst in natuurlijke omgeving waar een hond mee mag. Daar valt ook wherigo onder.

Mystery: omdat ik alle mysteries in de buurt van de multi probeer te op te lossen.

Dan de rest, als ik er toch langs loop of een kleine omweg voor moet maken. Dat kunnen tradies zijn, maar ook earth, virtual, letterbox, noem maar op.

 

Ondertussen is nog geen kwart van wat ik gevonden heb multi en meer dan de helft tradi en dat mag wat mij betreft andersom zijn. Wel leuk om te zien dat ik dus boven de landelijke verhoudingen zit qua multies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.multi.............................................................................................................................................. 2. tradi 3. mystery

 

....Ondanks dat veel mensen aangeven liever multi's te doen, is het in de praktijk zo dat er veel meer traditionals worden gedaan. Onze voeten stemmen dus heel anders dan onze vingers.

Helaas raken de leuke multi's hier in de buurt op, en om nu tig kilometer in de auto te gaan zitten voor een wandeling, vind ik ook niet je-van-het ( ergens knaagt iets groens? ). Het zal daarom wel steeds meer tradi's & mysteries worden :crybaby:

 

De vrouw lost wel eens mysteries op, maar die blijven vaak gewoon ( op de plank ) liggen, of we moeten er echt langs lopen.



Zie ik het goed??? Als je niet ingelogd bent, zie je alle gegevens van de Poll, maar zodra je inlogt zie je alleen de keuzes totdat je een keuze hebt gemaakt, dan zie je weer alles :bangin: ?

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen weet, wat de voorkeur is van de meeste bezoekers van dit forum. Met die voorkeur is overigens helemaal niets mis, maar het betekent wel, dat een eventuele stemming door die wetenschap beinvloed zal worden. Dus geeft de stemming wellicht een beeld van de mogelijk iets geforceerde voorkeur van de 53 regelmatige bezoekers van dit forum, maar zeker niet van die van het nederlandse 30.000 tallige cachersvolkje, Ik onthoud me derhalve van stemming..... Maar de poll zal beslist gaan uitwijzen, dat de regelmatige forumbezoekers een voorkeur heeft voor multi's en dat is wat de onderzoeker wilde weten. Of die forumbezoekers in de praktijk ook daadwerkelijk doen wat zij zeggen te willen gaan doen? Ik kan in niemands ziel kijken, niet eens in die van mijzelf....

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

TT, hou je niet in, Died vraagt slechts om de mening van de forum bezoekers. Dus stem gerust.

Als je naar mijn statistieken kijkt zie je meer tradi's dan multi's. Toch heb ik de voorkeur voor een mooie multi. De verklaring is simpel. Naast de mooie multi pikken we de leuke tradi's in de omgeving mee. En soms doe ik gek en loop ik een trailtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...