Spring naar bijdragen

Welk Soort Cache Doe Je Het Liefst?


Diederikus

Cachevoorkeuren  

105 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk soort cache doe je het liefst?

    • 1.tradi 2. multi 3. mystery
      14
    • 1.tradi 2. mystery 3. multi
      10
    • 1.multi 2. tradi 3. mystery
      49
    • 1.multi 2. mystery 3. tradi
      29
    • 1.mystery 2. tradi 3. multi
      2
    • 1.mystery 2. multi 3. tradi
      1


Aanbevolen berichten

Helaas mijn keuze staat er niet tussen. Ik vind het trouwens wel bijzonder intrigerend om de overmatige belangstelling te aanschouwen van een aantal vaste bezoekers hier voor allerlei lijstjes en statistieken :-).

bewerkt door brouwertjes
  • Top! 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Mijn voorkeur is een topervaring, en dat heb ik met zowel multi's, mystery's en tradjes meegemaakt. (trouwens ook met een wherigo en een virtual)....dus...kwestie van selecteren op andere criteria dan cachetype.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig opgeschreven verhaal hoor, alleen wel een voetnoot bij de laatste opmerking. Als de kokertjes toch op onaantrekkelijke plekken worden gedumpt volgens de schrijver dan zie ik niet in hoe dit schoonheid in de weg staat, want de plaatsers van die caches zouden toch juist hier hun bakkie niet willen leggen zou ik dan toch mogen veronderstellen?

  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een duimpje is onvoldoende om de bijdrage van Goonies Oosterhout te waarderen. Elke stelling een schot in de roos. Treffender en duidelijker kan ik het niet uitdrukken.

 

Jawel hoor.... Ik heb al vele mooie verhalen van jou gelezen, die bij mij behoorlijk duidelijk overkwamen.... :-) :-) En ik wil wedden, dat er nog vele nieuw en met veel gevoel voor humor verpakte statements (zij het met ongeveer dezelfde inhoud) zullen gaan verschijnen van jouw hand.... Ooit ga ik ze bundelen...! :-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

En ik wil wedden, dat er nog vele nieuw en met veel gevoel voor humor verpakte statements (zij het met ongeveer dezelfde inhoud) zullen gaan verschijnen van jouw hand.... Ooit ga ik ze bundelen...! :-) :-)

 

Gaat dat niet vervelen dan een bundeltje statements met steeds ongeveer dezelfde inhoud? Een soort powertrailtje dus :kissie:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig opgeschreven verhaal hoor, alleen wel een voetnoot bij de laatste opmerking. Als de kokertjes toch op onaantrekkelijke plekken worden gedumpt volgens de schrijver dan zie ik niet in hoe dit schoonheid in de weg staat, want de plaatsers van die caches zouden toch juist hier hun bakkie niet willen leggen zou ik dan toch mogen veronderstellen?

Niet op die exacte plek, nee. Grote kans echter dat er in een cirkel met een radius van 161 meter rondom 'Lantaarnpalen, verkeersborden en stroomhuisjes van deze polder #28' een interessant waterwerk/bouwsel/uitzicht te vinden is of een plek waar een goed verhaal over te vertellen is uit de lokale geschiedenis. Veelplaatser ziet alleen een lege plek op de kaart waar zijn kokerzak leeggeschud kan worden. Het verhaal dat in de directe nabijheid te vinden is, wordt niet meer verteld.

 

Als je een traditional maakt, zorg dan dat hij op zichzelf staand ook aantrekkelijk is. Het is een losse listing, behandel hem dan ook als een uniek gegeven en met eergevoel.

bewerkt door Goonies Oosterhout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem ik bijvoorbeeld de poldertrail die bij Woerden lag, dan moet ik concluderen dat trails inderdaad alleen maar bedoeld zijn om puntjes te jagen. Ze lagen te hoog voor mijn kinderen en er was amper iets moois te zien

Toch wil ik enige nuance aanbrengen Goonies.

Met dank aan de trail op kwintelooijen heb ik hier 3 dagen genoten samen met mijn kinderen. Een wandeling door een mooi stukje natuur, de kinderen om de beurten een cache zoeken en een dagje naar een event om mede cachers te ontmoeten. Dat allemaal maakt voor mij deze trail uitmuntend.

Je kunt ze dus niet op 1 hoop gooien.

Als je een traditional maakt, zorg dan dat hij op zichzelf staand ook aantrekkelijk is. Het is een losse listing, behandel hem dan ook als een uniek gegeven en met eergevoel.

 

Wellicht een idee voor Groundspeak om een nieuw type cache te introduceren: Trail. Bedoeld voor ... meerdere tradi's bij elkaar die feitelijk een multi zonder vragen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De topicstarter kan zichzelf als voorbeeld nemen door zijn oudere forumbijdragen nog eens door te lezen. Als nieuwkomer met vele slechte praktijkvoorbeelden zette hij zich fel af tegen ervaren geocachers, die vertelden wat het spel werkelijk inhoudt. Hij heeft echter een enorm leer- en bewustwordingsproces doorgemaakt. Zijn inzichten en meningen zijn ingrijpend veranderd en hij heeft zich ontwikkeld tot een authentieke geocacher, die door kritische vragen te stellen tegenwoordig zelf wijze lessen geeft.

Zeker maakt mijn visie een grote ontwikkeling door. Mijn onderzoekjes, experimenten en vragen leiden tot veel verwondering. En soms verbijstering.

 

Toch is er nog wel een klein verschilletje in onze benadering. Een verschilletje dat er van het begin af aan geweest is. Het postje van Goonies Oosterhout is daar een mooi voorbeeld van. Het straalt een emotie uit alsof hem persoonlijk groot onrecht wordt aangedaan. Alsof hij iedere zaterdag met de zweep wordt gedwongen een vinexwijk van handtekeningen te voorzien. Deze heftige emotie doet zijn zaak geen goed. Hij krijgt veel bijval van gelijkgestemden. Maar deze heftige emoties gecombineerd met een overmatig hanteren van stereotypen door voornoemde gelijkgestemden verzwakken het verhaal aanzienlijk. Deze emoties roepen tegenovergestelde emoties op en dat nodigt niet uit tot heroverweging van de eigen standpunten.

 

Even over de emoties heenstappend, zit er misschien toch iets in dat verhaal van het slechte voorbeeld. De Wijze Lessen zijn bezig aan een gestage opmars in de lijsten met Wilsonscore. En ergens is dat misschien toch wel een ietsiepietsie belachelijk. Om niet te zeggen genant. Natuurlijk ben ik apetrots op dit resultaat. Het is het beste wat ik op dit moment kon maken. Het is een cache zoals ik hem zelf graag zou willen lopen. Maar dat het een wereldcache is denk ik toch ook weer niet. Ik ben natuurlijk een cacher die nog maar net komt kijken, en dit is mijn eerste cache. Die kan natuurlijk alleen maar zo hoog scoren als de concurrentie het af laat weten. (Kom op, Flevolandse cacheleggers, dat laten jullie toch niet op je zitten?)

 

Over behoefte, vraag en aanbod hoop ik in een later stadium nog wat te kunnen zeggen. Al heb ik nog geen idee wat.

bewerkt door Diederikus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Over behoefte, vraag en aanbod hoop ik in een later stadium nog wat te kunnen zeggen. Al heb ik nog geen idee wat.

 

Op die basis regeert Rutte het land..... :-) :-). Voor de rest een goed verhaal. Kan je wel volgen in wat je in de eerste alinea zegt.

 

Van de in je tweede alinea genoemde statistiek heb ik nog nooit gehoord? Waar kan ik die vinden?

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem ik bijvoorbeeld de poldertrail die bij Woerden lag, dan moet ik concluderen dat trails inderdaad alleen maar bedoeld zijn om puntjes te jagen. Ze lagen te hoog voor mijn kinderen en er was amper iets moois te zien

Toch wil ik enige nuance aanbrengen Goonies.

Met dank aan de trail op kwintelooijen heb ik hier 3 dagen genoten samen met mijn kinderen. Een wandeling door een mooi stukje natuur, de kinderen om de beurten een cache zoeken en een dagje naar een event om mede cachers te ontmoeten. Dat allemaal maakt voor mij deze trail uitmuntend.

Je kunt ze dus niet op 1 hoop gooien.

 

Veel termen en begrippen hebben een negatieve lading gekregen omdat het aantal goede voorbeelden in het niet valt bij het aantal slechte voorbeelden.

 

Mijn favoriete cachetype is de traditionele cache. Geef mij maar de coördinaten van een authentieke geocache op een ruige heuvelrug in de Ardennen en ik ben in mijn element. Helaas gaat het bij 95% van wat voor een traditionele 'cache' moet doorgaan om een simpel kokertje voor simpele zielen, die het beschouwen als een 'puntje' in een vermeende competitie waar zij bij gebrek aan onderscheidende vaardigheden nog enig schamel zelfrespect aan kunnen ontlenen.

 

De meest vooruitstrevende en grensverleggende geocache sinds jaren is een voortuincache. Helaas gaat het bij 95% van de voortuin'caches' om onnozele bedenksels van en voor puntenjagers. Een koker met een sigarenbandje onder de kliko in de voortuin van Ome Sjaak, als eerbetoon voor het feit dat hij klaverjaskampioen van het dorp is geworden.

 

Een trail langs eeuwenoude grensstenen van een landgoed of gewest kan een avontuurlijke en onvergetelijke belevenis zijn. Helaas gaat het bij 95% van de trails om vinexrondjes van en voor puntenjagers langs postbussen, parkbankjes en stroomverdeelkastjes.

 

Een geocache is een waterdichte container met een logboek en voorwerpen om te ruilen, verstopt op een mooie of bijzondere locatie. Helaas gaat het bij 80% van wat voor een geocache moet doorgaan om een potje of doosje dat niet eens plaats biedt aan een logboek, laat staan aan ruilspullen. Fantasieloos prulwerk van en voor puntenjagers en na-apers, die geen moer van geocaching begrijpen en het spel spelen als Munzee.

 

Een emotioneel betoog vol stereotypen waarbij ik van klimvissen geen enkele heroverweging van standpunten verwacht.

bewerkt door Vlindertje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...