Spring naar bijdragen

Welk Soort Cache Doe Je Het Liefst?


Diederikus

Cachevoorkeuren  

105 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk soort cache doe je het liefst?

    • 1.tradi 2. multi 3. mystery
      14
    • 1.tradi 2. mystery 3. multi
      10
    • 1.multi 2. tradi 3. mystery
      49
    • 1.multi 2. mystery 3. tradi
      29
    • 1.mystery 2. tradi 3. multi
      2
    • 1.mystery 2. multi 3. tradi
      1


Aanbevolen berichten

 

Van de in je tweede alinea genoemde statistiek heb ik nog nooit gehoord? Waar kan ik die vinden?

Zie hier

 

 

Dank je. Zal het eens op mijn gemak bekijken. Kom eigenlijk nooit op dat soort pagina's. Per ongeluk terecht komen op de FTF statistieken bij de buren is al het ergste dat een mens naar mijn idee kan overkomen. Maar misschien zijn er nog ergere lijsten.... :-) :-) Je bent nooit te oud om te leren. Heb inmiddels inderdaad gezien, dat je wereld beroemd aan het worden bent in Flevoland en omstreken. Ik ken de cache niet, maar ik ga er zonder meer van uit, dat je het verdiend hebt!

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Off topic: Deze had ik nog niet eerder gezien.... Jammer dat de vierde plaatsen er niet bij staan, want daar grossieren wij in..... omdat we graag even wachten tot het snelle volk alvast een cacherspaadje heeft gemaakt.... Gemak dient de mens.... Maar ja... het blijkt maar weer.... Soms lukt het niet en val je toch in de prijzen..... Kan ik de medailles weer teruggeven of wil je ze van me kopen? Ik ben corrupt... Er valt te praten! :-) Einde off topic.

 

Ik wil nog wel even kwijt dat ik de opmerking van Hoedini over de zomertrail bij Veenendaal wel deel. Toen wij deze trail liepen, waren de bossen werkelijk op het mooist. Het werd een schitterende wandeling in zeer goed gezelschap door een prachtig gebied. En of het dan een multi met 15 waypoints was of een reeks tradi's, die tot een ammobox hebben geleid, dat maakt me niet uit. Het was een onvergetelijk dag in 2013, wat iedereen daar ook over te zeggen heeft.

 

Omdat ik het feestje niet wil verstoren, heb ik toch maar gestemd. Mijn volgorde is multi - tradi - mysterie maar wel met 37 kanttekeningen, maar die kan ik niet vinden in de lijst.... :-)

bewerkt door Team Tabak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het postje van Goonies Oosterhout is daar een mooi voorbeeld van. Het straalt een emotie uit alsof hem persoonlijk groot onrecht wordt aangedaan. Alsof hij iedere zaterdag met de zweep wordt gedwongen een vinexwijk van handtekeningen te voorzien. Deze heftige emotie doet zijn zaak geen goed. Hij krijgt veel bijval van gelijkgestemden. Maar deze heftige emoties gecombineerd met een overmatig hanteren van stereotypen door voornoemde gelijkgestemden verzwakken het verhaal aanzienlijk. Deze emoties roepen tegenovergestelde emoties op en dat nodigt niet uit tot heroverweging van de eigen standpunten.

Je bagatelliseert nu een gefundeerde mening. Zoals ook de inhoudelijke argumenten van bijvoorbeeld Vlinders 'tirades' worden genegeerd om maar wat te emmeren over de vorm van het bericht, ga je nu ook voorbij aan hetgeen ik te melden heb. Toen ik mezelf aanmeldde op dit forum, werd er vaak fel debat gevoerd over het spel in zijn vele verschijningsvormen. Tegenwoordig wordt een mening vaak tenietgedaan met een schouderophalend 'iedereen speelt zijn eigen spel, daar heb jij toch geen last van? Jawel, daar heb ik last van. Niet omdat ik die caches wel of niet moet doen, maar omdat ze iets beters onmogelijk maken en door hun massa het beeld geven dat het spel zo gespeeld wordt.

 

Waarom met een felle toon? Omdat ik gepassioneerd buitenspeler ben, en die passie mag je proeven.

bewerkt door Goonies Oosterhout
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, je geeft met je Wilsonscore wel een beetje een vertekend beeld door alleen naar Flevoland te kijken.

Landelijk ziet het plaatje er iets anders uit.

Maar je eerste cache is duidelijk een goed voorbeeld hoe een cache hoort te zijn.

 

Wat zou het mooi zijn als we samen de nieuwe cacheleggers konden motiveren om kwaliteitswerk neer te leggen!

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Diederikus, je geeft met je Wilsonscore wel een beetje een vertekend beeld door alleen naar Flevoland te kijken.

Landelijk ziet het plaatje er iets anders uit.

Maar je eerste cache is duidelijk een goed voorbeeld hoe een cache hoort te zijn.

 

Wat zou het mooi zijn als we samen de nieuwe cacheleggers konden motiveren om kwaliteitswerk neer te leggen!

Antarctica

Precies...Noord Holland is een veel mooier plaatje:http://project-gc.com/CacheStats/topfavwilson/?country=Netherlands&region=Noord-Holland&hidearchived=on&submit=Filter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom met een felle toon? Omdat ik gepassioneerd buitenspeler ben, en die passie mag je proeven.

 

Dat mag ook. Aan de andere kant hebben we het hier over een relatief simpel spel in de buitenlucht, dat gedurende de afgelopen 10 jaren een evaluatieproces heeft ondergaan. Daar zijn sommigen niet blij mee, anderen vinden het prima en doen wat ze leuk vinden. Dat proces valt niet meer zo gemakkelijk terug te draaien. Zij, die het spel met de nodige relativering spelen, kunnen daar wel mee leven, maar anderen, die het gegeven heel erg serieus nemen, hebben daar veel meer moeite mee. Felle berichten, zoals die nu door jou zijn geplaatst zul je zelden zien van mensen, die het ook wel gewoon leuk vinden om een trailtje te doen. Gezien de soms eenzijdige berichten hier schamen zij zich er bijna voor om er voor uit te komen. Vaak timide geven zij toe gewoon te genieten van een leuke afwisselende zondagmiddag, met of zonder kinderen en hond. Dat is het en meer willen ze er niet van maken. En let wel, niet alle trailtjes lopen door Vinexwijken of over vuilnisstortplaatsen.

 

Toch vind ik dat berichten zoals die van jou en vooral ook die van Vlinder, die zijn boodschap in een heerlijke vorm van humor verpakt helemaal bij dit forum horen. Ook ik hou best wel van een trailtje of een misschien wat simpele tradi, Net als jij overigens heb ik een aantal van de meest simpele kokertje van de "stip" serie in wat gehuchten in jouw omgeving gedaan toen wij daar heerlijk aan het fietsen waren..... Als je het nou over strooigoed hebt....:-) Dat terzijde.... Maar mede door de berichtjes van Vlinder en dus ook van jou probeer ik er wel bewust over na te denken, zij het met humor en zin voor de betrekkelijkheid van dingen, want ik ben van mening dat we geocaching geen status mee moeten geven, die het niet heeft. Als Vlinder en jij dát met jullie boodschappen kunnen bereiken (het kweken van bewustzijn bij de forumdeelnemers) , dan zijn jullie er! Dat is het beste wat er in zit. Iemand bekeren tot het geloof moet je aan Petrus over laten.

 

Ik denk niet, dat Diederik jouw mening bagatelliseert. Integendeel. Hij meent oprecht, dat een dergelijke felheid tot tegenstellingen kan leiden, waar niemand mee gebaat is en waardoor meningen zeker niet bijgesteld zullen worden. In die zin van hem kon ik mij wel vinden. De hakken staan weer onnodig stevig in het zand.

 

Het grappige is, dat ik je zienswijze uiteraard best wel kan delen (want je hebt heus wel een vorm van gelijk), maar dat het door omstandigheden niet altijd mogelijk is om al die kwaliteitscaches te doen. Ik vertik het om 150/200 kilometers te gaan maken voor een multi van 6 km, die goed aangeschreven staat. Dat vind ik gezien vanuit onze visie een ongekende kapitaalsvernietiging en een onnodige aantasting van het mileu. Daar mag iedereen van alles van vinden en daar ga ik niet fel over discussieren.... dat vind ik gewoon. Mijn dagelijkse beweging en het opsnuiven van frisse lucht vind ik ook nog wel op dichterbij gelegen lokaties. En dus doen we liever de trailtjes, de tradi's en de enkele multi, die we in een redelijke straal rondom de woning kunnen doen, tenzij we ergens verblijven, zoals toen we bijv. de wintertrail hebben gedaan.

Wil ik wat zeggen met dit verhaal? Ja. Ik wil er mee zeggen, dat ieder van ons zijn eigen zeer unieke redenen heeft om te cachen zoals hij of zij doet en al die redenen zijn volstrekt legitiem en hoeven wat mij betreft niet met zwaard en revolvers bestreden te worden. Het is uit jouw verhaal helemaal duidelijk geworden (althans mij) dat jij ook je eigen specifieke redenen hebt om buiten te komen. Al filterende in de diverse databases kun je aan je eigen wensen naar mijn mening nog steeds wel tegemoet komen. Zo erg is het nou toch ook weer niet? En dat bedoel ik beslist niet bagatelliserend.

bewerkt door Team Tabak
  • Top! 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorkeur gaat uit naar multies en als er tijdens het lopen van de route tradi's liggen dan loop ik er even langs. Ik heb er een hekel aan om om de 200 m een kokertje uit de berm te halen om zodoende flink te scoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Waarom met een felle toon? Omdat ik gepassioneerd buitenspeler ben, en die passie mag je proeven.

 

Het grappige is, dat ik je zienswijze uiteraard best wel kan delen (want je hebt heus wel een vorm van gelijk), maar dat het door omstandigheden niet altijd mogelijk is om al die kwaliteitscaches te doen. Ik vertik het om 150/200 kilometers te gaan maken voor een multi van 6 km, die goed aangeschreven staat. Dat vind ik gezien vanuit onze visie een ongekende kapitaalsvernietiging en een onnodige aantasting van het mileu. Daar mag iedereen van alles van vinden en daar ga ik niet fel over discussieren.... dat vind ik gewoon. Mijn dagelijkse beweging en het opsnuiven van frisse lucht vind ik ook nog wel op dichterbij gelegen lokaties. En dus doen we liever de trailtjes, de tradi's en de enkele multi, die we in een redelijke straal rondom de woning kunnen doen, tenzij we ergens verblijven, zoals toen we bijv. de wintertrail hebben gedaan.
En daar raak je nu net de kern van mijn eerste betoog. Ik doe ook graag een rondje in de buurt, te voet of met de fiets. Ik heb ook helemaal niets tegen trails. Het gaat mij erom, naast de verwarring die het marktdenken telkens in de discussie brengt, dat ik de eer en de trots mis, die wat mij betreft met iedere listing zou moeten worden weergegeven. Het hoeft echt niet telkens een uniek avontuur te zijn, maar een koker in een verkeersbord met als enige reden 'omdat hij daar past in mijn trail' of 'omdat hij daar past' is een absoluut zwaktebod. Ik geloof niet dat er ook maar één geocacher is die niet liever 161 meter van die lantaarnpaal een iets interessantere lokatie ziet. En die is er zeker weten, als je maar zoekt.
  • Top! 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Aan de andere kant hebben we het hier over een relatief simpel spel in de buitenlucht, dat gedurende de afgelopen 10 jaren een evaluatieproces heeft ondergaan.

 

 

Ik neem aan dat je 'evolutieproces' bedoelt. Evolutie is het proces waarbij complexiteit toeneemt en zich steeds hogere (levens)vormen ontwikkelen. Geocaching is gestart als een avontuurlijk oriëntatiespel, waarbij het GPS wordt gebruikt om in natuurgebieden verborgen containers op te sporen en met inhoud ruilhandel te bedrijven.

 

Anno 2014 doen het avontuur, de locatie, de container en de ruilhandel er niet langer toe en is 'geocachen' verworden tot het rapen van kokertjes op de meest onooglijke plekken om puntjes te scoren in een niet bestaande wedstrijd. Het spel is dermate versimpeld, dat zelfs de essentie verloren is gegaan. Dat is geen evolutie, maar devolutie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een emotioneel betoog vol stereotypen waarbij ik van klimvissen geen enkele heroverweging van standpunten verwacht.

Het probleem van de emotionele toon van de discussie is nog niet eens zozeer dat de vissen de bomen (of de gordijnen) in worden gejaagd, maar dat diegenen die het eigenlijk grotendeels met je eens zijn zich daar niet mee willen afficheren. Dat kan toch niet je bedoeling zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

Aan de andere kant hebben we het hier over een relatief simpel spel in de buitenlucht, dat gedurende de afgelopen 10 jaren een evaluatieproces heeft ondergaan.

 

 

Ik neem aan dat je 'evolutieproces' bedoelt.

 

 

Ja, inderdaad.... sorry! Evalueren doen we in een later stadium in een kroeg te Eindhoven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...