Spring naar bijdragen

Logjes Van Een Cache Dag. Leuk?


meelhopper

Aanbevolen berichten

Het valt niet mee om het goed te doen, niet als cachelegger en niet als vinder. Er wordt van alles geroepen: je cache krijgt de logjes die ze verdient, moet je maar een beter cache leggen?. Als je geen uitgebreide logs schrijft ga je voor de puntjes? Mysterie krijgen bijna nooit leuke logjes?

Natuurlijk zit er in al die opmerkingen een kern van waarheid. Maar niet dé waarheid. Die is voor iedereen anders.

Zelf vind ik het bijvoorbeeld soms best lastig om een mooie log te schrijven bij een mysterie, zonder te spoileren. Dat geldt minder vaak, maar soms ook voor een multi. Ik probeer altijd iets te schrijven over een cache en/of een foto te plaatsen, maar soms is het echt lastig om iets speciaals te schrijven. Als honderd mensen de tocht of het uitzicht roemen is dat toch ook steeds hetzelfde?

Ik zou me kunnen voorstellen dat de cacheleggers niet allemaal hetzelfde doel hebben, net zoals de vinders andere doelen kunnen hebben. Misschien kan iemand blij zijn met het feit dat hij een aantal mensen een fijne dag heeft bezorgd door caches te leggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Soms schrijf ik een heel verhaal, soms houd ik het kort. Het ligt erg aan de cache eigenlijk. Een rolletje op een niet prettige verstopplek krijgt inderdaad niet een heel verhaal, die telt gewoon mee als puntje. Een multi of mysterie krijgt eigenlijk altijd een uitgebreid verhaal, gewoon omdat ik dat zelf leuk vind. Maar wat moet ik zeggen van een cannister aan een vuilnisbak geplakt op een parkeerplaats..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een multi met 6 wp's hier in de buurt rond een borg (gronings voor burcht) waar ik vorige week nog een bijzonder logje op kreeg. Men had het over een speeltuin ofzo. Even later bedacht ik me dat dit logje sloeg op een tradi daar in de omgeving, een kilometer of 3 verderop. Een "speeltuincache".

Tja, als men aan het eind van de dag niet meer een burcht van een speeltuin kan onderscheiden...

Ik vind het dan best jammer dat er niks gedaan wordt met de info en ervaringen die men onderweg opdoet. Het bewuste team heeft die dag maar een paar caches gedaan dus zo moeilijk is het toch niet om het één van het ander te onderscheiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je een echte cache maakt komen alleen maar echte cachers er op af en heb je ook echte logjes

 

simpel, elke cache verdiende de log die hij verdiend

 

als ik zulks beledigende logs op mijn cache's zou krijgen gaan die het archief in, voor die lui wil ik geen cache's maken/onderhouden

 

Barny

 

 

Mooi, dan hoeft Tjiftjaf deze niet te archiveren...

 

http://coord.info/GLBHK2HV

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben een multi met 6 wp's hier in de buurt rond een borg (gronings voor burcht) waar ik vorige week nog een bijzonder logje op kreeg. Men had het over een speeltuin ofzo. Even later bedacht ik me dat dit logje sloeg op een tradi daar in de omgeving, een kilometer of 3 verderop. Een "speeltuincache".

Tja, als men aan het eind van de dag niet meer een burcht van een speeltuin kan onderscheiden...

Ik vind het dan best jammer dat er niks gedaan wordt met de info en ervaringen die men onderweg opdoet. Het bewuste team heeft die dag maar een paar caches gedaan dus zo moeilijk is het toch niet om het één van het ander te onderscheiden.

Spookloggers, mensen die geen idee hebben waar ze zijn geweest, wel beweren er te zijn geweest, maar er niet geweest zijn.

Zie ook dit draadje; http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21416&page=1

Antarctica

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

We hebben een multi met 6 wp's hier in de buurt rond een borg (gronings voor burcht) waar ik vorige week nog een bijzonder logje op kreeg. Men had het over een speeltuin ofzo. Even later bedacht ik me dat dit logje sloeg op een tradi daar in de omgeving, een kilometer of 3 verderop. Een "speeltuincache".

Tja, als men aan het eind van de dag niet meer een burcht van een speeltuin kan onderscheiden...

Ik vind het dan best jammer dat er niks gedaan wordt met de info en ervaringen die men onderweg opdoet. Het bewuste team heeft die dag maar een paar caches gedaan dus zo moeilijk is het toch niet om het één van het ander te onderscheiden.

Spookloggers, mensen die geen idee hebben waar ze zijn geweest, wel beweren er te zijn geweest, maar er niet geweest zijn.

Zie ook dit draadje; http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=21416&page=1

Antarctica

 

 

Klopt, ik ken het draadje.

Nadat ik het team gemaild had en na een dag de log had verwijderd kwam er toch nog een found-log met info die enigszins overeenkwam met wp.5.

Ik heb het maar zo gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er komen steeds meer caches en ook steeds meer trails. Team PoeF, een zeer gerespecteerd team zei het een jaar geleden ook al: Er is een verschuiving gaande naar locaties waar meerdere puntjes kunnen worden gescoord.

Of dat te maken heeft met een gevoel van efficiëntie - het gevoel dat de autokilometers nuttig zijn besteed - is hierbij de grote vraag.

De meeste leggers van een trail lezen alleen de logjes bij de bonus, anders is er voor hen geen beginnen aan. Dus waarom zou je dan bij elke cache een aparte log maken.

 

Het is wel zo dat wij veel meer aandacht zijn gaan besteden aan onze logs nadat wij zelf caches zijn gaan leggen. We proberen toch bij elke cache iets aparts te vermelden, hoe lastig het soms ook is.

 

Bijverschijnsel van bovenstaande is dus wel dat multi's het ondergeschoven kindje zijn geworden. Sivota gaf laatst al aan dat ze blij is met elk bezoek bij de door haar onderhouden multi's van Reintje de Vos.

bewerkt door Dagwacht
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het feit dat multi's ondergeschoven zijn juist een leuk bijverschijnsel. Voor een plekje en cache waar wat minder volluk gewenst is (er zijn geen paden, en 250 man per jaar zorgt vanzelf voor een pad) heb ik zelfs een multi bedacht. Dat terwijl het eigenlijk gewoon 5 tradi's zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie wandeling door het bos.......tja, wat moet je daar na zoveel 100 wandelingen nog meer over zeggen. We proberen er altijd wel een mooi verhaaltje bij te maken vooral ook als er op de cachepagina zelf moeite is gedaan om er wat leuks van te maken. Een pagina met alleen maar een stukje tekst dat het een leuke wandelroute is nodigt nou ook niet direct uit om een mooie log te schrijven. Wat dat betreft ben ik het er wel mee eens dat een cache een log krijgt die hij verdiend. Helaas is GS tegenwoordig zo commercieel ingesteld dat ze het liefste iedereen met handen die een gps vast kunnen houden caches laten zoeken waardoor je vele van die newbees krijgt die ook even mee willen doen aan die nieuwe hype met weer als gevolg de "leuke wandeling" op je multi van 10 km met waypoints en een cache waar je best wel moeite voor hebt gedaan alsmede een goed aangeklede pagina. We kijken er maar doorheen en genieten van de echte loggers en af en toe sturen we even een mailtje als bedankje voor de "geweldige" log.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...